Selvsagt er det du sier 100% riktig...!!Carbon-Dave wrote:![]()
Du får ursäkta mig , men att siffror ljuger håller jag inte med om.
Givetvis kan man inte jämföra Henriks siffror han får ur sin bänk med Peters bänksiffror, men jämförelen på deras individuella bänkar fungerar nog.....Kör man en TS Reedcase i en bänk och sen kör en ProMod i samma bänk lär siffrorna inte ljuga.....kanske stämmer de inte med verkligheten, men då stämmer det ju åtminstone lika illa på båda.
Jag är också väldigt nyfiken på vad en ProMod presterar......dom går ju fint, men det finns det många motorer som gör....
Men jeg siktet nå mot hva de forskjellige produsentene offentliggjør......hvorfor skulle ellers en motor fra OBR som leverer 5,5hk hos OBR, plutselig få 3,2hk hvis Modellsport tester den, og vica versa....??
Som jeg har sagt i mange år; en dyno er et verktyg for de indeviduelle produsentene, dette er et verktyg for å kunne produsere betre motorer fra hver enkelt produsent.......
Ingen må da tro at hvis en motor leverer 3,1hk hos ESP, så skriver han da INTE 3,0hk i motorspesifikasjonene...??!! Nej, da vil det mest sannsynlig stå minst 3,5hk!!
Inte blir det opplyst om hvilken pipe som er brukt, inte under hvilken temp/luftfuktighet testen er gjort i, osv osv osv osv, det blir aldri opplyst om noe som helst!! Og hvorfor inte tror du....??
Dette irriterer meg grenseløst!!
Ja det er mange motorer som leverer mycke power der ute på markedet, men dette har da vel inget med siffror på våre motorer/PRO MOD å gjøre??
Så i bunn og grunn er vi 100% enige, forskjellen er at jeg inte vil offentliggjøre tallene på motorene......her er et klassisk eksempel; hva skulle skje om jeg offentliggjorde at PRO MOD har 6,6hk, och Rallyfinnen målte den til 4,2hk???
Da hadde helvete vært løs.....men hvis Rallyfinnen derimot hadde målt en PRO MOD opp mot en ESP motor, ja da hadde det inte skjedd noen skade.....men kun så lenge ingen siffror er blitt offentliggjort......