Lauterbacher L3 Evo
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Lauterbacher L3 Evo
Det var alltså jag som slog till på technokit:en som var på annons..
Fan, andra bilen på en månad nu.. först rallyn, och nu denna
Inga höga förhoppningar angående bilen, Technokit gick tydligen i konkurs för flera år sedan, så reservdelar är nog inte att tänka på. Tror inte jag kommer att börja med bankörning igen heller, så det blir antagligen slakt eller modifiering av denna..
Får se om jag kan få den motorn att passa i bänken, jag är rätt nyfiken på vad den ger, den verkar vara ganska modifierad
Hade igång den lite snabbt innan jag köpte bilen, men det verkar vara något knas med förgasaren. Fick igång den efter en massa ryckande, gasade upp den lite, men så surade den ner sig som fan plötsligt. Men motorn har inga missljud, så jag tror den är ok. Det verkar vara en Solo-motor i den.
Var extra nyfiken på pipan, men den var i alu, så den blir inte lätt att göra om för någon annan bil. Jag fixar inte svetsning i alu själv..
Om någon är intresserad av att köpa delar från den så är det bara att höra av sig via PM, men jag har som sagt inte bestämt mig vad det blir av den än. Ett par bromsar kanske hamnar på rallyn bla.. Karossen kunde nog funka som rallykaross också
Fan, andra bilen på en månad nu.. först rallyn, och nu denna
Inga höga förhoppningar angående bilen, Technokit gick tydligen i konkurs för flera år sedan, så reservdelar är nog inte att tänka på. Tror inte jag kommer att börja med bankörning igen heller, så det blir antagligen slakt eller modifiering av denna..
Får se om jag kan få den motorn att passa i bänken, jag är rätt nyfiken på vad den ger, den verkar vara ganska modifierad
Hade igång den lite snabbt innan jag köpte bilen, men det verkar vara något knas med förgasaren. Fick igång den efter en massa ryckande, gasade upp den lite, men så surade den ner sig som fan plötsligt. Men motorn har inga missljud, så jag tror den är ok. Det verkar vara en Solo-motor i den.
Var extra nyfiken på pipan, men den var i alu, så den blir inte lätt att göra om för någon annan bil. Jag fixar inte svetsning i alu själv..
Om någon är intresserad av att köpa delar från den så är det bara att höra av sig via PM, men jag har som sagt inte bestämt mig vad det blir av den än. Ett par bromsar kanske hamnar på rallyn bla.. Karossen kunde nog funka som rallykaross också
Last edited by Rallyfinnen on 18 May 2011, 14:30, edited 3 times in total.
Re: Technokit banbil..
Du är het nu när det gäller inköp... men grattis till ännu en bil!
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Technokit banbil..
Hehe, het när det gäller inköp..man kan väl säga att dårskapen tagit över helt!
Nu har jag ju två karosser, så jag hoppas övertyga CarbonDave att han ska ha den ena och bygga om sin CF till rally också
Nu har jag ju två karosser, så jag hoppas övertyga CarbonDave att han ska ha den ena och bygga om sin CF till rally också
Re: Technokit banbil..
Jag var lite intresserad av denna bilen så kollade lite med reservdelar. Skickade mail till procar som var importör för technokit innan och frågade om dom hade delar eller vart jag skulle vända mig. Fick detta till svar:
Om du nu vill ha tag på nåtHej John,
Kolla med "Gnosjö Bilvekstad" om dom kan ha lite kvar.
Mvh lars
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Lauterbacher (?) banbil..
Jag kollade lite på technokit's hemsida, och även Lauterbacher, och bilen ser mera ut som en Lauter.. Såg inget alls som liknade på technokit's hemsida.
Hittade ingen bild som visade exakt den varianten, men diverse länkarmar odyl var lika som lauterbacher, så det är väl en sådan med technokit-pipa skulle jag tro.
Fick byta rubrik i tråden nu alltså
Hittade ingen bild som visade exakt den varianten, men diverse länkarmar odyl var lika som lauterbacher, så det är väl en sådan med technokit-pipa skulle jag tro.
Fick byta rubrik i tråden nu alltså
Re: Lauterbacher (?) banbil..
Vad är det som händer. Nu har du tre bilar som det inte går att köra riktig off road med...Och en off road bil........
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Lauterbacher (?) banbil..
Äh, man får vidga sina vyer lite
Det lär nog inte bli någon bankörning för min del, rallybilen och FS:en räknar jag som offroad. Denna är ingen offroad, men blir antagligen det, eller bara en hög delar
Det lär nog inte bli någon bankörning för min del, rallybilen och FS:en räknar jag som offroad. Denna är ingen offroad, men blir antagligen det, eller bara en hög delar
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Lauterbacher (?) banbil..
Tror jag har 2st helt nya GRP hjul till Lauterbacher bilarna om du ör intresserad.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: Lauterbacher (?) banbil..
Han håller på att balla ut totalt.. Det kan inte vara bra...Han kan köra asfalt bilar i 1-1 skala...men med 1-5.......Bjuggen wrote:Håller med Lusse. Oroväckande utveckling
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Lauterbacher (?) banbil..
Hehe, man kan ha lite av varje
Ikväll tog jag en sväng till verkstan. Tog ur solo-motorn, gjorde rent förgasaren, och efter diverse fix så satte jag den i bänken. Det var lite osmidigt att montera den eftersom fästena var annorlunda, pipan pekar åt annat håll osv..
Jag hann justera in den lite och köra ett svep, sedan gick kopplingshållaren sönder på bänken, motorn satt i princip bara fast i den, och det var tydligen inte så lyckat..
Momentkurvan var jämn och fin, men låg på drygt 1Nm, och effekten lite drygt 2hk! Inte så imonerande, men så var det en snabbbänkning med bara ett svep också.
Nu måste jag ha en ny kopplingshållare innan jag kan köra mer i bänken.
Ikväll tog jag en sväng till verkstan. Tog ur solo-motorn, gjorde rent förgasaren, och efter diverse fix så satte jag den i bänken. Det var lite osmidigt att montera den eftersom fästena var annorlunda, pipan pekar åt annat håll osv..
Jag hann justera in den lite och köra ett svep, sedan gick kopplingshållaren sönder på bänken, motorn satt i princip bara fast i den, och det var tydligen inte så lyckat..
Momentkurvan var jämn och fin, men låg på drygt 1Nm, och effekten lite drygt 2hk! Inte så imonerande, men så var det en snabbbänkning med bara ett svep också.
Nu måste jag ha en ny kopplingshållare innan jag kan köra mer i bänken.
Re: Lauterbacher (?) banbil..
Vad tråkigt!
Vilken otur
Vilken otur
Re: Lauterbacher (?) banbil..
vad är det för typ av hållare? Funkar det med den KM hållaren som jag köpte av dig?
Billös expertkommentator..
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Lauterbacher (?) banbil..
Kan funka, men jag kör faktiskt hellre med en hållare i plast, iom att jag har gummibussningar på fästena i fläktkåpan, så behöver nog kopplingshållaren kunna flexa lite också. Det har funkat bra så innan, problemet nu var att den i princip satt bara i plasthållaren..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests