Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
-
- Posts: 502
- Joined: 03 Jun 2013, 20:11
- Phone Number: 0735304079
- Location: Alingsås
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
en annan sak som jag tänkt på är startflaggning.nu blir det väl david som oftast startar racen.vet innan att det kan va lite bökigt att veta när starten går beroende på hur flaggan hanteras,därav oregelbundla starter i fältet som oftast relaterar till ihopkörningar.ävenpositionering av den som flaggar ställer oxå till det ibland,om personen står för långt bort från start,lätt att fokusera på flagga och inte på var ens bil står.
en ide är att meddela at inom tex 10 sec går starten,sedan stå med ett signalhorn bakom ryggen å blåsa av nångång inom 10 sek,då slipper man släppa blicken från bilen.sedan ha flaggning vid målgång.
en ide är att meddela at inom tex 10 sec går starten,sedan stå med ett signalhorn bakom ryggen å blåsa av nångång inom 10 sek,då slipper man släppa blicken från bilen.sedan ha flaggning vid målgång.
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Denna idén gillar jagThe new guy wrote:en annan sak som jag tänkt på är startflaggning.nu blir det väl david som oftast startar racen.vet innan att det kan va lite bökigt att veta när starten går beroende på hur flaggan hanteras,därav oregelbundla starter i fältet som oftast relaterar till ihopkörningar.ävenpositionering av den som flaggar ställer oxå till det ibland,om personen står för långt bort från start,lätt att fokusera på flagga och inte på var ens bil står.
en ide är att meddela at inom tex 10 sec går starten,sedan stå med ett signalhorn bakom ryggen å blåsa av nångång inom 10 sek,då slipper man släppa blicken från bilen.sedan ha flaggning vid målgång.
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11650
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Jag med!
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
- connysvensson
- Posts: 249
- Joined: 18 Apr 2015, 10:21
- Location: Alingsås
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Jag sjunger med i kören!Dave wrote:Jag med!
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Sedan kan vi ha tidskval också...
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s
-
- Posts: 221
- Joined: 27 Oct 2015, 22:37
- Location: Nynäshamn
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
En regelfråga jag har funderat på. Var skit nervös inför start att hoppas inte dragstarten pajjar nu när ja ska starta. Men om den hade gjort det och heatet hinner dra igång får man komma ut på banan då när man väl fått igång bilen?
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Har oxå en fundering.
Är behovet av storlek av siffror betydelse idag när man kör med transponder?
Står 60mm höga på vit bakgrund.
Det är tajt på en Baja 5B med 60. det går men är tajt lärde jag mig nu vid lackningen.
Men vill slippa flagga.
Är behovet av storlek av siffror betydelse idag när man kör med transponder?
Står 60mm höga på vit bakgrund.
Det är tajt på en Baja 5B med 60. det går men är tajt lärde jag mig nu vid lackningen.
Men vill slippa flagga.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx
FG Leo 2020
Elcon Traxx
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Nummerskylten ska vara klart läsbar och 60cm är en riktlinje på vad som är ok
Stefan: i ett sånt läge är det helt ok att man hoppar in när den startat eller kanske kan lösa det på annat sätt som att byta plats med nån som ska köra nästa heat!!!
Stefan: i ett sånt läge är det helt ok att man hoppar in när den startat eller kanske kan lösa det på annat sätt som att byta plats med nån som ska köra nästa heat!!!
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
60 cm kan man vira runt hela bajan emanuel....Emanuel21 wrote:Nummerskylten ska vara klart läsbar och 60cm är en riktlinje på vad som är ok
Stefan: i ett sånt läge är det helt ok att man hoppar in när den startat eller kanske kan lösa det på annat sätt som att byta plats med nån som ska köra nästa heat!!!
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Uppmärksamt av dig looool
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Jo visst är det så. Men det räknas väl inte så mycket nummer längre så tänkte om det fanns några mindre hårda regler.
Nu kommer mina bli 60mm men det är väldigt tajt med det på 5b.
Nu kommer mina bli 60mm men det är väldigt tajt med det på 5b.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx
FG Leo 2020
Elcon Traxx
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
vi har ju inte varit stenhårda med utformningen och storlek på siffrorna.. Bara de är tydliga och lättlästa så funkar det.
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11650
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Ja, du får starta när du vill.stefan_valen wrote:En regelfråga jag har funderat på. Var skit nervös inför start att hoppas inte dragstarten pajjar nu när ja ska starta. Men om den hade gjort det och heatet hinner dra igång får man komma ut på banan då när man väl fått igång bilen?
Det är antalet varv som avgör till slut.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11650
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Som Fredrik säger, har vi varit ganska toleranta med utseendet på numren, men dom ska vara tydligt läsbara. Försök att komma så nära som möjligt.Smurfen wrote:Har oxå en fundering.
Är behovet av storlek av siffror betydelse idag när man kör med transponder?
Står 60mm höga på vit bakgrund.
Det är tajt på en Baja 5B med 60. det går men är tajt lärde jag mig nu vid lackningen.
Men vill slippa flagga.
På Sviestad i gyttjebadet hade det inte fungerat med manuell räkning då man ändå inte hade kunnat läsa numren, men det var ett extremfall....
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Hej..
Någon får gärna förklara för mig hur jag skall räkna poäng.
Ni får gärna använda mig eller någon annan som exempel.
Säkert jätteenkelt men jag får inte alls ihop det.
Någon får gärna förklara för mig hur jag skall räkna poäng.
Ni får gärna använda mig eller någon annan som exempel.
Säkert jätteenkelt men jag får inte alls ihop det.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx
FG Leo 2020
Elcon Traxx
Re: Diskussion-RCBASH SWEDEN Largescale Offroad Cup 2018
Trodde det var avsiktligt att det där deltagarbaserade poängsystemet försvunnit. Tycker det är dåligt då skillnaden mellan 9 och 10 deltagare i en deltävling kan avgöra hela cupen.
Blir bättre att komma 3a med 10 deltagare än att vinna med 7...
Vet att jag inte är den enda som tycker det är ett konstigt system.
Förstår tanken att det ska löna sig mer att vinna en tävling med 12 deltagare än en tävling med 5.
Det största problemet jag ser är att kombinationen av både ett sånt system och bonuspoäng för seger och andraplatsen endast vid 10 deltagare gör att det slår fel när deltagarantalet varierar kring ca 10 i klasserna.
På vår 1/8 cup har vi ett deltagarbaserat system men det är " rakt" och det blir därför mycket mindre konstigheter.
Antingen bör vi således ta bort det deltagarbaserade systemet eller ta bort bonuspoäng för seger/ andraplats och göra poängfördelningen linjär istället.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Blir bättre att komma 3a med 10 deltagare än att vinna med 7...
Vet att jag inte är den enda som tycker det är ett konstigt system.
Förstår tanken att det ska löna sig mer att vinna en tävling med 12 deltagare än en tävling med 5.
Det största problemet jag ser är att kombinationen av både ett sånt system och bonuspoäng för seger och andraplatsen endast vid 10 deltagare gör att det slår fel när deltagarantalet varierar kring ca 10 i klasserna.
På vår 1/8 cup har vi ett deltagarbaserat system men det är " rakt" och det blir därför mycket mindre konstigheter.
Antingen bör vi således ta bort det deltagarbaserade systemet eller ta bort bonuspoäng för seger/ andraplats och göra poängfördelningen linjär istället.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Last edited by tesla on 12 Jun 2018, 10:25, edited 2 times in total.
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest