Jämförelse, Rovan och Hpi
Jämförelse, Rovan och Hpi
Hej, i köp och säljtråden så har det uppstått en fråga, vad är det egentligen för skillnad mellan rovan och hpi,
Jag själv har en Rovan baja, om jag måste utrycka mig så, och har dessförinnan haft en original Hpi baja 5b.
Ja, det var en välldigt stor prisskillnad, 500dollar för en Rovan baja med alu torn o 29cc motor. Jag själv ser ingen större skillna än: Lagrena i rovan håller inte lika kvallite, Rovanen levereras med en 2,4gh radio, dock inte den bästa, rovanen är billigare. Ja motorn är det absolut inget fel på, stark, bra ax, lättstartad och en pipa med bra tryck. Å en fråga har jag ställt mig, Tänk dig att du köper en HPI baja 5b, å uppgraderar den till max, aludelar osv, har ni tänkt på en sak? är aludelarna värkligen tillverkade av HPI? eller e det något annar märke? ja om man köper då uppgraderings delar av någon annat fabrikat än HPI kan man värkligen kalla sin bil för en HPI Baja? samma sak med alla anndra bilar, tex hade en LRPshark 18 monsterm, uppgraderade den till max med olika delar av tex: atmoick yeha racing osv, kan man värkligen kalla sin bil då för en LRP Shark 18 monster, hur många e det då som kör en HPI baja? enligt mig knappt nån,
Hur som hällst så e mina planer med rovan att uppgradera den till max. Hör gärna synpunkter och era erfarenheter om rovan, helst då personliga erfarenheter och inga rykten.
Jag själv har en Rovan baja, om jag måste utrycka mig så, och har dessförinnan haft en original Hpi baja 5b.
Ja, det var en välldigt stor prisskillnad, 500dollar för en Rovan baja med alu torn o 29cc motor. Jag själv ser ingen större skillna än: Lagrena i rovan håller inte lika kvallite, Rovanen levereras med en 2,4gh radio, dock inte den bästa, rovanen är billigare. Ja motorn är det absolut inget fel på, stark, bra ax, lättstartad och en pipa med bra tryck. Å en fråga har jag ställt mig, Tänk dig att du köper en HPI baja 5b, å uppgraderar den till max, aludelar osv, har ni tänkt på en sak? är aludelarna värkligen tillverkade av HPI? eller e det något annar märke? ja om man köper då uppgraderings delar av någon annat fabrikat än HPI kan man värkligen kalla sin bil för en HPI Baja? samma sak med alla anndra bilar, tex hade en LRPshark 18 monsterm, uppgraderade den till max med olika delar av tex: atmoick yeha racing osv, kan man värkligen kalla sin bil då för en LRP Shark 18 monster, hur många e det då som kör en HPI baja? enligt mig knappt nån,
Hur som hällst så e mina planer med rovan att uppgradera den till max. Hör gärna synpunkter och era erfarenheter om rovan, helst då personliga erfarenheter och inga rykten.
Re: Jämförelse, Rvan och Hpi
Kolla in Rallyfinnes Baja-Maja projekt så förstår du varför alla är skeptiska.
Kanske en länk till forumet?, hittar det inte...
viewtopic.php?f=15&t=456" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
!+"#"#!#?
Fyfan! Det hade jag inte förväntat mig!, ja jag tror att det handlar om att få det rätta exemplaret. Nu när jag har läst "bara" 7sidor av den tråden så är jag förvånad att min har hållit så här långt...
Förresten, jag läste något om "porta motorn", har inte sysslat såpass mycket med 1:5 så ville gärna lära mig lite om det... hur gör man osv?
Fyfan! Det hade jag inte förväntat mig!, ja jag tror att det handlar om att få det rätta exemplaret. Nu när jag har läst "bara" 7sidor av den tråden så är jag förvånad att min har hållit så här långt...
Förresten, jag läste något om "porta motorn", har inte sysslat såpass mycket med 1:5 så ville gärna lära mig lite om det... hur gör man osv?
Siden du har erfaring med begge bilene burde du jo kunne svare på den fragån selv... Kvaliteten på Rovan og HPi kan jo ikke sammenlignes..sorken wrote:Hej, i köp och säljtråden så har det uppstått en fråga, vad är det egentligen för skillnad mellan rovan och hpi,
Her er en link fra norsk forum om baja cloner.. Denne er om King Motor Baja.
http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=44768
HPI Baja 5B SS - Oneill Brothers Racing 30.5 Pro Mod - VRC Pro Pipe - Futuba PK4TS\ESP 30.5 - VRC BB pipe
HPI Baja 5T- MMR Super MX Pro 50
HPI Baja 5T- MMR Super MX Pro 50
Då är det bara att läsa denna tråden..
viewtopic.php?f=28&t=264" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=28&t=264" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står mycket i våran portnings tråd här på forumet under rubriken motor.
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
finns en portnings tråd, kolla där. endel tips
och länkar där.
och länkar där.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Stefan hann före 
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
han ä snabb stefan 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Går ju inte ligga på latsidan heller... 
Kul med ytterliggare än som gillar att porta själv
Jag läste även att du hade en Rovan Baja idag. Bara att slänga upp en projekttråd så vi kan följa din Baja
Välkommen hit förresten!
Välkommen hit förresten!
Letar Baja 5B
Tackar!, ja vi får se om jag får ork
Oavsett om man uppgraderar eller ej så är det ju kul om man inte nödvändigtvis måste uppgradera. Fördelen med originalet är ju att den går alldeles utmärkt att använda utan uppgraderingar. dessutom har man support, garantier m.m. Hade själv en Rovan, som funkade alldeles ok. Men efter vad jag hört och sett från andra så är ju sanningen den att kvaliten är minst sagt varierande. Misstänker att många inkl mig själv har svårt att se felen då man tänker "att den kostade ju trots allt inte så mycket"?