Hur förvarar och fraktar ni era bilar?
Jag har funderat på att köpa mej en stor plastlåda med måtten 800 x 600 x 400 mm men dom kostar ju en hel del pengar. Från ca 400 till 1000:- Jag har en gammal dykväska med hjul som jag tänkte testa om den räcker till.
Hur gör ni?
Jag har funderat på att köpa mej en stor plastlåda med måtten 800 x 600 x 400 mm men dom kostar ju en hel del pengar. Från ca 400 till 1000:- Jag har en gammal dykväska med hjul som jag tänkte testa om den räcker till.
Hur gör ni?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Hur förvarar och fraktar ni era bilar?
Jag kör mina bilar i skåpbil / pickup så smutsen är inget stort problem för mig, men jag vet att S500R har en stor väska typ hockeybag som han ställer bilen i.....väldigt praktiskt !
Om jag inte ville skita ner fin-bilen skulle jag köpa en pulka "på ÖB för 29:-" att ställa bajan i......
Om jag inte ville skita ner fin-bilen skulle jag köpa en pulka "på ÖB för 29:-" att ställa bajan i......
Ja, den bagen jag har är från RC Car Online. Den är för jäkla smidig.
Jag lastar in MCD´n i en blå IKEA-påse (modell stor).. Kanske mest för att få "vettiga" bärhandtag 
-----------------------------------------------------------------------------------
---We´re only in it for the glögg!---
-----------------------------------------------------------------------------------
---We´re only in it for the glögg!---
- J.A racing
Jag har plastmatta i bagaget så jag tar den som den är och inne är den ren. Den där Ikea påsen lät billigt och bra 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Min har fått ett eget hyllplan i bilen....
Kör Baja 5b ss "Black & White"
Slänger upp den på flaket på Skoda pickisen,baklemmen blir ett bra "bord" att meka på.
Glad amatör med FG Monster Truck.
kör den i skuffen bara. Finns ju dammsugare när det blir smutsigt.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Vanligt sopsäck är helt klart underskattat när man har bashat klart!
Tycker den bara går sönder... sen är den lurig att bära bilen i.Malte wrote:Vanligt sopsäck är helt klart underskattat när man har bashat klart!
Se där ja, det var lite olika sätt att hantera grejerna på.
Anledningen till att jag hälst vill ha en plastback är att jag bor i lägenhet. Det är ju inte så kul att dra in tre kilo jord och sand i lägenheten efter varje gång man har varit ute och kört.
Anledningen till att jag hälst vill ha en plastback är att jag bor i lägenhet. Det är ju inte så kul att dra in tre kilo jord och sand i lägenheten efter varje gång man har varit ute och kört.
Det är det som är fördelen med min väska. Där samlas allt i bagen. Den kommer säljas för 20€ i helgen fick jag reda på.
Om det är på Hobbytec så är frakten ganska så dyr...S 500 R wrote:Det är det som är fördelen med min väska. Där samlas allt i bagen. Den kommer säljas för 20€ i helgen fick jag reda på.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ja, det är det som är det tråkiga. Men här i Gbg är det ju flera som vill ha. Så det är ju bara att gå ihop.
Jag hittade denna lådan på jula, det är en sån där låda som man... ääh se länk istället!
http://www.jula.se/search-result/?q=san ... GL%C3%85DA
Det blir iofs ganska trångt att knöka ner en LS-bil i den men det finns säkert fler än jag som smygäger en 1:8 bil oxå. Och till den storleken passar den perfekt.

http://www.jula.se/search-result/?q=san ... GL%C3%85DA
Det blir iofs ganska trångt att knöka ner en LS-bil i den men det finns säkert fler än jag som smygäger en 1:8 bil oxå. Och till den storleken passar den perfekt.