Hur gör ni ??
Hur gör ni ??
Hur gör ni när ni tvättar av er bilar efter en hel dags körning. Har kört med avfettning och kompressor men tycker inte resultatet blir de bästa, finns de nått bättre sätt ??
Hpi Baja 5t
Re: Hur gör ni ??
Jag sköljer det värsta med vatten slangen(akta elektroniken)sen sprayar jag 5-56 eller wd-40 och låter bilen själv torka en stund sen blåser jag rent med tryckluften.Det tycker jag fungerar bra...
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
spruta på 5-56 eller wd-40 efter, då blir den som ny.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Samma här, lite vatten ev en borste eller svamp, sedan spraya på WD-40, slutar med att blåsa av med komperssor och fin tork. Vips bilen som ny....

Samms här. 5-56 gör underverk för glansen på plastdetaljernaJimmy wrote:Jag sköljer det värsta med vatten slangen(akta elektroniken)sen sprayar jag 5-56 eller wd-40 och låter bilen själv torka en stund sen blåser jag rent med tryckluften.Det tycker jag fungerar bra...
Letar Baja 5B
Tvätar , vad är det ?? kör i genom några vatten pölar så är det klart!!! Lätt och enkelt... Hahahaha!!!!!!!!!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Hehe...ja det är ett alternativ det också. Ett annat kan ju vara att hälla ut 5-56 i några pölar och bara köra igenom detLusse wrote:Tvätar , vad är det ?? kör i genom några vatten pölar så är det klart!!! Lätt och enkelt... Hahahaha!!!!!!!!!
Letar Baja 5B
- J.A racing
Kör oftast bara när det är torrt ute, har en pensel och dammar av den med. Karossen brukar jag ta av och spola ren samt blåsa rent chassit med lövblåsen eller med kompressorn. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ahhh...det är därför den är så grymt fin och ren på alla kort. Dags att skita ner den ordentligt en gångJ.A racing wrote:Kör oftast bara när det är torrt ute, har en pensel och dammar av den med. Karossen brukar jag ta av och spola ren samt blåsa rent chassit med lövblåsen eller med kompressorn.
Letar Baja 5B
jag ställer den i dushen... spolar av den sen för det oftast räcka..
Gjorde jag senast jag i helgen, gick jättebra...... tills den inte kom igenom pölen längre, då stannade den.Lusse wrote:Tvätar , vad är det ?? kör i genom några vatten pölar så är det klart!!! Lätt och enkelt... Hahahaha!!!!!!!!!
Ett par dagar senare så funkade den igen
Men ren vart den i alla fall!!!v
MCD.... 4WD
http://www.rcbash.se/forum/viewtopic.ph ... 2&start=45
FG BASE (BeetleAsphaltSnowmanEdition)
....och några 1:1 fordon!!!!
FG BASE (BeetleAsphaltSnowmanEdition)
....och några 1:1 fordon!!!!