Vilken loctite till clutchbell/layshafts dreven på FG ??

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
Götesson
Phone Number: 0709998877

Vilken loctite till clutchbell/layshafts dreven på FG ??

Post by Götesson » 04 Nov 2010, 20:27

Var ute och körde en sväng i kväll.Lyckades köra ca 30min denna gången innan styrservot la av igen... :curse:

Men nu när jag rengjort bilen upptäckte jag att både clutchdrevet samt det lilla layshaftdrevet satt löst.Har dragit dessa med Loctite 243 och det verkar inte fungera alls.Vågar man gå på med 270 ? Detta är andra gången detta händer.Körde dock med ganska mycket diffverkan på bilen,vilket kan även frästa, på att dreven lossnar.Men skruvarna var lite utskruvade.

Inte nog med detta så hade clutchdrevet fått en spricka vid en av låsskruvarna... :evil: Så är det någon som har ett Clutchdrev 16T Wide liggandess,så hör av dig.

Gäller en FG-monster !!

Sponsor

Sponsor

Götesson

Re: Vilken loctite till clutchbell/layshafts dreven på FG ??

Post by Götesson » 05 Nov 2010, 08:03

Bara jag som har detta problem på min FG ?? ( Måste bero på min ombyggda framvagn :lol: )

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 05 Nov 2010, 08:27

Sagt det förut säger det igen! KÖP ELCON!!! Bytte som sagt ut allt på min bil... sen hade jag inga problem!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

markusb
Phone Number: 0739239772

Post by markusb » 05 Nov 2010, 09:23

Tror nog att du kan gå på med lite hårdare loctite. Jag vet inte vad min motsvarar i styrka men jag kör hobbykings TL-680 på ställen som bråkar för mig. Däremot använder jag bara liiiite på såna ställen jag kommer behöva lossa.
Extremt lite alltså.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... duct=10963

Götesson

Post by Götesson » 05 Nov 2010, 10:43

S 500 R wrote:Sagt det förut säger det igen! KÖP ELCON!!! Bytte som sagt ut allt på min bil... sen hade jag inga problem!
Jo..jag vet.MenSka man behöva byta ut hela bilen bara för att få den driftsäker :? Får bli att fundera ut något under helgen. :hmm:

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 05 Nov 2010, 10:48

Götesson wrote:
S 500 R wrote:Sagt det förut säger det igen! KÖP ELCON!!! Bytte som sagt ut allt på min bil... sen hade jag inga problem!
Jo..jag vet.MenSka man behöva byta ut hela bilen bara för att få den driftsäker :? Får bli att fundera ut något under helgen. :hmm:
Alltså, så är det ju mer eller mindre med alla bilar! Kolla på våra på hpi bilar... finns knappt något orginal på dom heller för att få dom driftsäkra. Det hänger ju lite på hur mycket man vill köra och hur mycket man vill meka skulle jag säga.
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Götesson

Post by Götesson » 05 Nov 2010, 11:05

S 500 R wrote:
Götesson wrote:
Alltså, så är det ju mer eller mindre med alla bilar! Kolla på våra på hpi bilar... finns knappt något orginal på dom heller för att få dom driftsäkra. Det hänger ju lite på hur mycket man vill köra och hur mycket man vill meka skulle jag säga.
Jo..det ligger lite i det du säger.

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 05 Nov 2010, 17:39

Köp uppgraderings options eller byt märke det är bara att välja öppna stenkrossar delar är stenålders teknik enligt mitt tycke.
Fg höll på att döda mitt rc bil intresse men sedan MCD lanserades i sverige så fortsatte det ett tag till.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

Götesson

Post by Götesson » 06 Nov 2010, 13:26

Mcd powa wrote:Köp uppgraderings options eller byt märke det är bara att välja öppna stenkrossar delar är stenålders teknik enligt mitt tycke.
Fg höll på att döda mitt rc bil intresse men sedan MCD lanserades i sverige så fortsatte det ett tag till.
Riktigt upplyftande svar...Bara att gräva ett stort hål å läga den i å gräva igen med andra ord :cry:

Nä..så lätt ger jag inte upp...blir att bygga av eget huvud när orginal eller option inte funkar. :hammer:

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 06 Nov 2010, 14:07

Det är liksom inga problem att få den att hålla ihop. Det behöver du inte vara orolig för!
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Götesson

Post by Götesson » 06 Nov 2010, 15:56

Har nu klurat ut ett helt tätt aluskydd till clutc- å layshaftdreven ialf.Får se om det hinns med att svarva å tiga i veckan, så kanske jag lägger upp resultatet senare. Det som är problemet är bara att övre bärarmen ligger så försbaskat nära det stora drevet. :hmm: Kanske få bli någon specialarm där också.Blir nog att inhandla alu övre bärarmar till att börja med, för de ger inte me sig så lätt,som plasten gör.

Men att få fast dreven bättre tåls att tänka vidare på.Elcons drev sitter med 4skruvar.2platta som ligger an mot axlens plan och 2 spetsiga som går in i axlen någon millimeter.Kan vara en lösning kanske.

Post Reply