Tips om bana
Tips om bana
Tänkte tipsa om en bana som jag brukar köra på.
Den ligger i Götene bakom en industri, det är Götene motorklubb som byggde den för några år sedan och den har i omgångar varit flitigt använd, men den har också varit igenväxt och mycket lite använd i perioder.
Nu försöker vi att öka intresset för radiostyrt med att ha gemensam körning på tisdagkvällar.
Men banan är fri att komma och köra på närsomhelst o hur mycket somhelst.
Banan är ingen "tävlings"bana utan är en bana som är byggd på befintlig mark. Underlaget består mest av sand, på sina ställen ganska mjuk o på andra hårt packad.
Hoppen är gjorda av matjord som packats hårt.
Just nu är banan ganska ojämn men vi jobbar på det, även om jag med min Baja inte lider av det så mycket.
Vi är ett 10-15 tal som kör allt ifrån 1:18 till min 1:5a, dom flesta har 1:10 o 1:8.
Jag känner mig lite ensam med min stora bil och skulle villja ha hit lite fler largescale bilar.
Tvärtemot andra etablerade klubbar med offroadbanor så förbjuder vi ingen att komma o köra med sina largescale bilar här, ALLA är välkomna hit, det enda vi vill är att man försöker städa efter sig, kratta igen dom värsta groparna.
Den ligger i Götene bakom en industri, det är Götene motorklubb som byggde den för några år sedan och den har i omgångar varit flitigt använd, men den har också varit igenväxt och mycket lite använd i perioder.
Nu försöker vi att öka intresset för radiostyrt med att ha gemensam körning på tisdagkvällar.
Men banan är fri att komma och köra på närsomhelst o hur mycket somhelst.
Banan är ingen "tävlings"bana utan är en bana som är byggd på befintlig mark. Underlaget består mest av sand, på sina ställen ganska mjuk o på andra hårt packad.
Hoppen är gjorda av matjord som packats hårt.
Just nu är banan ganska ojämn men vi jobbar på det, även om jag med min Baja inte lider av det så mycket.
Vi är ett 10-15 tal som kör allt ifrån 1:18 till min 1:5a, dom flesta har 1:10 o 1:8.
Jag känner mig lite ensam med min stora bil och skulle villja ha hit lite fler largescale bilar.
Tvärtemot andra etablerade klubbar med offroadbanor så förbjuder vi ingen att komma o köra med sina largescale bilar här, ALLA är välkomna hit, det enda vi vill är att man försöker städa efter sig, kratta igen dom värsta groparna.
- Attachments
-
- Bana Götene 2.jpg (96.79 KiB) Viewed 3596 times
-
- Bana Götene.jpg (94.66 KiB) Viewed 3596 times
FG GT sportline 08 Corvette/mclaren/Ferrari/Audi A5 "Playboy" DTM
X-ray m18 pro
X-ray m18 pro
- sideburn80
Re: Tips om bana
Fin bana, hoppas någon nappar... Vore ju kul med en ls-racing film från den banan 
Det är ju inte jätte långt från Göteborg. Man kanske skulle komma upp nu när man har fått mersmak för detta med bana!
Ja, Vi kanske kan skrapa i hop lite folk från GBG och åka upp...S 500 R wrote:Det är ju inte jätte långt från Göteborg. Man kanske skulle komma upp nu när man har fått mersmak för detta med bana!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det tycker jag absolut!Lusse wrote:Ja, Vi kanske kan skrapa i hop lite folk från GBG och åka upp...S 500 R wrote:Det är ju inte jätte långt från Göteborg. Man kanske skulle komma upp nu när man har fått mersmak för detta med bana!
Fin bana. Ska försöka få med ett gäng ( Rallyfinnen, Scania, Peter).
Så kan vi provåka några varv
Så kan vi provåka några varv
Billös expertkommentator..
- Mr_Rustler
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Synd att det ligger så förbaskat avsides 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Det låter kanon, ni är välkomna när ni vill.
Det vore ju kul om man blev några stycken.
Banan är ingen snabb bana men väldigt tekniskt utmanande, så det är lite lurigt att få till två perfekta varv efter varandra.
Som sagt är alla välkomna.
Det vore ju kul om man blev några stycken.
Banan är ingen snabb bana men väldigt tekniskt utmanande, så det är lite lurigt att få till två perfekta varv efter varandra.
Som sagt är alla välkomna.
FG GT sportline 08 Corvette/mclaren/Ferrari/Audi A5 "Playboy" DTM
X-ray m18 pro
X-ray m18 pro
Inte denna helgen. Den funkar inte för mig.
Okej. Skolorna är slut, Snart är det midsommar. Känns som det närmar sig en go helg man kan offra en heldag lite gött banbash. Vad sägs. Banan ser ju fin ut.
Billös expertkommentator..
Säg ett datum du hade tänkt så är det lättare att kolla om man har tid!