Hpi dämpare.
Re: Hpi dämpare.
Bocka en botten platta som är härdad så bryter ju den och gör materialet mjukare. Så det går inte att återställa.
Den kan inte vara härdad...Hur härda du aluminium ? Har aldrig hört talas om att det går.S 500 R wrote:Bocka en botten platta som är härdad så bryter ju den och gör materialet mjukare. Så det går inte att återställa.
Sorry, jag menar gjuten så!
Det finns nåt som heter duralaluminium. och det är härdad alu...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Hur som haver, alu som blir böjd blir för mjuk som och är körd sen i alla fall!
Jag får säg som Stefan hur som haver... Genom att bocka botten plattan så åtsido setter du alla andra in ställnings möjligheterna..
Ökar man kickupen så fungerar fjädringen sämre på ojämt underlag
Team Leifs Hobby
Styr o gasar med Spectrum DX3R
1/8 Bil The CAR!!!
OS Max 21XZ-B, Speed 21 XZ-B
1/5 HPI Baja 5b SS
Klubbhemsida: rcalvsbyn.se
Styr o gasar med Spectrum DX3R
1/8 Bil The CAR!!!
OS Max 21XZ-B, Speed 21 XZ-B
1/5 HPI Baja 5b SS
Klubbhemsida: rcalvsbyn.se
En fråga bara. Var för vill du försämra bilens inställnings möjlig heter?
Det är ju inte min tanke då.Lusse wrote:En fråga bara. Var för vill du försämra bilens inställnings möjlig heter?
Gjort är gjort...jag kommer att testa och utvärdera detta ialf.Blir det skit får jag väll köpa en ny bottenplatta.
Duraluminium/flygplansalu. Är inga problem att bocka.Plattan till bilen är bockad från en rak plåt av duralu/flygplansalu.
Bocka alu mer, är oftast inga problem, men bocka tillbaka brukar funka sämre.
Hpi bajorna har väldigt mycket kickup, å deras framvagn fungerar ju väldans fint,så jag förstår inte farför det inte skulle fungera på en FG med mer vinkel (kickup)
Ja,ja..ni får hänga mig,tycka att jag är en idiot osv. men jag är väldans sugen på att se hur bilen kommer att bete sig.
Ska bli intressant att se vad du tycker!
Ser att du bor i nybban, själv håller jag till inne i kalmar. Jag måste få komma ut och kika på den när den är körklar igen!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Och jag som alltid tyckt framvagnen på Bajan är uppvinklad för mycket redan från början.....
Tror styrningen kommer att bli lite skum eftersom det lutar hjulen mer än dom svänger.
Kraften i nerslag när du hoppar borde öka på styrservot när hjulen nog vill räta upp sig när bilen fjädrar ner.....kanske tänker fel nu, men det känns lite galet....
Tror styrningen kommer att bli lite skum eftersom det lutar hjulen mer än dom svänger.
Kraften i nerslag när du hoppar borde öka på styrservot när hjulen nog vill räta upp sig när bilen fjädrar ner.....kanske tänker fel nu, men det känns lite galet....
Det är bara förnamnet..För det första så kommer stöt dämparna helt fel,Stöt dämparna kommer inte att kunna fjädra riktigt på grund av vinklen,Caster vinklen är blir helt fel. To-in blir svår att ställa in på grund av vinklen.Cambern blir också fel, om den ens går att ställa in. Det värsta är nog belastningen vi en fjädrings rörelse.Det skull inte förvåna mig att bilen kommer att knäcka hela fram vagnen vid ett hopp...
Ja..det här låter ju lovande... 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Nja, att vinkla upp den "mer lik FG" väcker ju frågan "När blev FG´s framvagn bättre än HPI´s ?"
Vore intressant att se lite bilder på den om du har ?
Vore intressant att se lite bilder på den om du har ?