Köpte FG idag.
Re: Köpte FG idag.
När jag körde den första gången så va jag utanför en veterinärbyggnad (vi har ju en travbana i lilla Vaggeryd).
Där har dom en skitstor paddock med tak över.
Dörren stod på glänt men jag vågade inte smyga in och bränna ett par varv.
Det är skitfint underlag att köra på.
Där har dom en skitstor paddock med tak över.
Dörren stod på glänt men jag vågade inte smyga in och bränna ett par varv.
Det är skitfint underlag att köra på.
Glad amatör med FG Monster Truck.
Nu har första riktiga provrundan avklarats
Det är skare på snön här så jag åkte till en gammal fotbollsplan där ingen hade vart på snön.
Gick faktiskt rätt bra att köra när man "spunnit upp" ytan lite.
En klar fördel med skivbromsar runt om när man är amatörförare,det behövs
Tyvärr blev det bara ca 20min körning då ett litet träd kom ivägen,ingen direkt jättesmäll men det tog nog illa för nu behöver jag en ny spindel
Nån som har en liggandes???

Det är skare på snön här så jag åkte till en gammal fotbollsplan där ingen hade vart på snön.
En klar fördel med skivbromsar runt om när man är amatörförare,det behövs
Tyvärr blev det bara ca 20min körning då ett litet träd kom ivägen,ingen direkt jättesmäll men det tog nog illa för nu behöver jag en ny spindel

Så kan det gå... ingen större fara. Nu kan du ju passa på att köpa en i alu.
Du har PM JompaJompa wrote:Nu har första riktiga provrundan avklarats![]()
En klar fördel med skivbromsar runt om när man är amatörförare,det behövs![]()
Tyvärr blev det bara ca 20min körning då ett litet träd kom ivägen,ingen direkt jättesmäll men det tog nog illa för nu behöver jag en ny spindel![]()
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Nu har jag demonterat spindeln,kom snabbt på att mina verktyg till "riktiga" bilarna va rätt oanvändbara.
Fick rota en stund innan man fick fram alla små prylar.
Tyvärr rundade jag en skruv till skivbromsarna (fick dock loss den) och fälgen va rejält spräckt på insidan.
Hur tar man bort axeln i spindeln lättast,lossar man den 4-kantiga biten med låsskruvarna eller låsbrickan på insidan av spindeln?
Fick rota en stund innan man fick fram alla små prylar.
Tyvärr rundade jag en skruv till skivbromsarna (fick dock loss den) och fälgen va rejält spräckt på insidan.
Hur tar man bort axeln i spindeln lättast,lossar man den 4-kantiga biten med låsskruvarna eller låsbrickan på insidan av spindeln?
Har du en bra insex så ta bort fyrkanten. Sedan är det bara att försiktigt knacka ut lagren.. surt med fälgen. Går det att laga?! Eller sprack den även vid fyrkanten!?
Du har pm Jompa 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Den sprack inte vid fyrkanten dock går det en spricka från fälgbanan inåt centrum så den känns inte riktigt bra.
Som tur är så finns det ytterst vänliga människor här (Jimmy) som erbjöd sig att skänka 4 fälgar mot fraktkostnad
Som tur är så finns det ytterst vänliga människor här (Jimmy) som erbjöd sig att skänka 4 fälgar mot fraktkostnad
Ja ibland kan även jag vara snällJompa wrote:Den sprack inte vid fyrkanten dock går det en spricka från fälgbanan inåt centrum så den känns inte riktigt bra.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586