Jag har stora problem med att framdäcken tar i skärmkanterna på min FG Stadiumkaross när man svänger och när den fjädrar ner. Det är knappt så det går med orginal stadiumdäck, men det går definitivt inte med tex monsterdäck.
Jag skulle nog behöva forma om skärmkanterna lite så dom smiter åt mera innåt mot chassiet.
Hur gör man det på bästa sätt tro? Värma lite med värmepickan och knåda till dom lite allteftersom?
Nån annan som har haft samma problem och löst det på nått annat sätt?
Såg att det fanns längre hjulhubbar som var 17mm mot orginal 9mm så att däcket kommer lite längre ut, men då räcker inte gängorna på axeln till så man får inte dit muttern som håller fast däcket...
Forma om skärmkanterna
Forma om skärmkanterna
Kör hellre hårt än snyggt...
- Rallyfinnen
Re: Forma om skärmkanterna
Jag har använt värmepistol för att forma om karosser lite, det borde funka, men det kan vara svårt att få det jämt och fint.
Annars får du väl skärur hjulhusena lite!
köp bedare hubbar
Lutar nog åt att jag får både skära ut och forma om skärmarna lite.
Hur skär man i plasten på enklaste sätt? Brukar ju vara rätt svårt att få runda o mjuka former med en vanlig kniv...
Bredare hubbar funkar som sagt inte, om jag inte köper bredare axlar också.
Hur skär man i plasten på enklaste sätt? Brukar ju vara rätt svårt att få runda o mjuka former med en vanlig kniv...
Kör hellre hårt än snyggt...
- J.A racing
Lexankaross sax brukar funka bra och klippa med.JRJ wrote:Lutar nog åt att jag får både skära ut och forma om skärmarna lite.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".