Vad gör DU just nu?

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord, förutom RC!
User avatar
MrKnopfler
Posts: 7997
Joined: 30 Oct 2009, 22:18
Phone Number: 0705919847
Location: Erikslund/Ånge
Contact:

Re: Vad gör DU just nu?

Post by MrKnopfler » 27 Sep 2014, 01:56

Nu ska vi inte vara så negativ så här på nattkröken :sunglasses:
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Andren
Posts: 398
Joined: 27 Jan 2013, 19:33
Phone Number: 0766120140
Location: Torslanda//GBG

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Andren » 27 Sep 2014, 09:29

Hänger på låset i Kilanda. :sunglasses:
Losi 71cc Rcmax
Skopod 62cc Kraken vekta 5
Outlaw hybrid 32cc
Losi 5b
HPi baja

User avatar
KaptenMagnus
Posts: 1314
Joined: 28 Jan 2013, 20:41
Phone Number: 0709475583
Location: Färgelanda

Re: Vad gör DU just nu?

Post by KaptenMagnus » 27 Sep 2014, 10:59

Lusse wrote:
KaptenMagnus wrote:
MrKnopfler wrote:nä... jag kan ju inte ens svetsa ;)
Men det är alltid roligt med nya grejjer :thumbsup:
Jo det är ju klart. Alltid roligt med nya leksaker.
Var nere i byn och bytande acetylen flaska i stället.
Så jag får köra med min gamla kompis Dillon ett tag tills jag bestämt mig angående mig/ mag svets.
Sen är det ju rätt manligt med gassvets :-D
Men gammalmodigt. det tar 20 min med gas där det tar 2 min med migg................
Det går nästan lika fort som att svetsa som med en tig när vanan sätter in och man använder rätt munstycke.
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11711
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Dave » 27 Sep 2014, 15:42

Tror jag precis slog effektrekord i bänken med Bosses 320.....
:)

User avatar
MrKnopfler
Posts: 7997
Joined: 30 Oct 2009, 22:18
Phone Number: 0705919847
Location: Erikslund/Ånge
Contact:

Re: Vad gör DU just nu?

Post by MrKnopfler » 27 Sep 2014, 17:47

0.75hk? :lol2:
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl

User avatar
Lusse
Posts: 9387
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Phone Number: 0739951152
Location: Göteborg

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Lusse » 28 Sep 2014, 08:40

Jag tror att ludvig57 är en spammare.
Found 2 entries for "ludwig57"

Found 2 entries for "ludwig57"


Export this search result list as: XML - CSV - json - phpserial

Date IP Address Username Email Location Evidence
15-Sep-14 10:18 222.76.157.131 ludwig57 chimpanzeejyet@gmail.com
[ c.himp.a.n.zeejyet@gmail.com ] China
20-May-14 07:18 110.84.26.101 ludwig57 chimpanzeejyet@gmail.com
[ c.him.pa.n.z.e.ej.ye.t@gmail.com ] China
Legend
toxic Toxic IP address or "bad" email domain
Highlighted Hot IP or disposable email address
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11711
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Sv: Vad gör DU just nu?

Post by Dave » 28 Sep 2014, 22:03

Jag har äntligen fått tag på en digital till min svarv!
Har monterat Y-skalan än så länge men jädrar vad gött att ha!!!
:happy: :dance:

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Bjuggen » 28 Sep 2014, 22:54

Satt å flumma lite på tuben å hittade denna gamla goding.... Fan va kul vi hade!!!!

[youtube][/youtube]
Billös expertkommentator..

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11711
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Dave » 28 Sep 2014, 23:28

Ja, jisses vilken resa!
Svinkul!

Fick se MickRae´s 5T på filmen där och visst satte han den stenhårt i ett ben till depån så stötdämpardelar och prylarna flög åt alla håll?
Hade ju ett grymt race med Packo där också!
Räkodlarn tröskade väl mest runt i kanterna och utmed sargerna?
Tror bestämt han försökte köra bubblan under staketet en gång.....

Det var tider det!
:lol2:

User avatar
MrKnopfler
Posts: 7997
Joined: 30 Oct 2009, 22:18
Phone Number: 0705919847
Location: Erikslund/Ånge
Contact:

Re: Sv: Vad gör DU just nu?

Post by MrKnopfler » 29 Sep 2014, 13:38

Dave wrote:Jag har äntligen fått tag på en digital till min svarv!
Har monterat Y-skalan än så länge men jädrar vad gött att ha!!!
:happy: :dance:
Och på svenska betyder det??? :hmm:
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11711
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Sv: Vad gör DU just nu?

Post by Dave » 29 Sep 2014, 14:02

MrKnopfler wrote:
Dave wrote:Jag har äntligen fått tag på en digital till min svarv!
Har monterat Y-skalan än så länge men jädrar vad gött att ha!!!
:happy: :dance:
Och på svenska betyder det??? :hmm:
Hade det funkat att posta bilder med Tapatalk hade jag visat.....
Men det är en digital mätskala som visar måttet på det man svarvar.
Har jag grovsvarvat något och det ska bli 30mm i diameter, kan jag kontrollmäta arbetsstycket när jag gjort första skäret.
Säg att materialet är 38,63mm.
Då knappar jag in 38,63 på displayen och ser direkt hur mycket jag skär och hur mycket det är kvar till 30mm.
Vill jag skära 1mm i taget så gör jag det med hjälp av skalan.
:)

User avatar
Mats B
Posts: 5251
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Mats B » 29 Sep 2014, 14:31

Vad är det som strular med tapatalk ????
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
Mats B
Posts: 5251
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Mats B » 29 Sep 2014, 14:32

ImageUploadedByTapatalk1411993919.765111.jpg
Verkar funka bra... ;-)
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11711
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Dave » 29 Sep 2014, 15:02

Låt bli att uppdatera då.....
I den nya versionen 4.9.3 funkar det inte.

User avatar
Mats B
Posts: 5251
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Vad gör DU just nu?

Post by Mats B » 29 Sep 2014, 15:57

Bra tipps.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests