Vad gör DU just nu?
- MrKnopfler
- Posts: 7997
- Joined: 30 Oct 2009, 22:18
- Phone Number: 0705919847
- Location: Erikslund/Ånge
- Contact:
Re: Vad gör DU just nu?
Nu ska vi inte vara så negativ så här på nattkröken 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Re: Vad gör DU just nu?
Hänger på låset i Kilanda. 
Losi 71cc Rcmax
Skopod 62cc Kraken vekta 5
Outlaw hybrid 32cc
Losi 5b
HPi baja
Skopod 62cc Kraken vekta 5
Outlaw hybrid 32cc
Losi 5b
HPi baja
- KaptenMagnus
- Posts: 1314
- Joined: 28 Jan 2013, 20:41
- Phone Number: 0709475583
- Location: Färgelanda
Re: Vad gör DU just nu?
Det går nästan lika fort som att svetsa som med en tig när vanan sätter in och man använder rätt munstycke.Lusse wrote:Men gammalmodigt. det tar 20 min med gas där det tar 2 min med migg................KaptenMagnus wrote:Jo det är ju klart. Alltid roligt med nya leksaker.MrKnopfler wrote:nä... jag kan ju inte ens svetsa
Men det är alltid roligt med nya grejjer
Var nere i byn och bytande acetylen flaska i stället.
Så jag får köra med min gamla kompis Dillon ett tag tills jag bestämt mig angående mig/ mag svets.
Sen är det ju rätt manligt med gassvets
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Vad gör DU just nu?
Tror jag precis slog effektrekord i bänken med Bosses 320.....

- MrKnopfler
- Posts: 7997
- Joined: 30 Oct 2009, 22:18
- Phone Number: 0705919847
- Location: Erikslund/Ånge
- Contact:
Re: Vad gör DU just nu?
0.75hk? 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Re: Vad gör DU just nu?
Jag tror att ludvig57 är en spammare.
Found 2 entries for "ludwig57"
Found 2 entries for "ludwig57"
Found 2 entries for "ludwig57"
Export this search result list as: XML - CSV - json - phpserial
Date IP Address Username Email Location Evidence
15-Sep-14 10:18 222.76.157.131 ludwig57 chimpanzeejyet@gmail.com
[ c.himp.a.n.zeejyet@gmail.com ] China
20-May-14 07:18 110.84.26.101 ludwig57 chimpanzeejyet@gmail.com
[ c.him.pa.n.z.e.ej.ye.t@gmail.com ] China
Legend
toxic Toxic IP address or "bad" email domain
Highlighted Hot IP or disposable email address
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Sv: Vad gör DU just nu?
Jag har äntligen fått tag på en digital till min svarv!
Har monterat Y-skalan än så länge men jädrar vad gött att ha!!!

Har monterat Y-skalan än så länge men jädrar vad gött att ha!!!
Re: Vad gör DU just nu?
Satt å flumma lite på tuben å hittade denna gamla goding.... Fan va kul vi hade!!!!
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Billös expertkommentator..
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Vad gör DU just nu?
Ja, jisses vilken resa!
Svinkul!
Fick se MickRae´s 5T på filmen där och visst satte han den stenhårt i ett ben till depån så stötdämpardelar och prylarna flög åt alla håll?
Hade ju ett grymt race med Packo där också!
Räkodlarn tröskade väl mest runt i kanterna och utmed sargerna?
Tror bestämt han försökte köra bubblan under staketet en gång.....
Det var tider det!

Svinkul!
Fick se MickRae´s 5T på filmen där och visst satte han den stenhårt i ett ben till depån så stötdämpardelar och prylarna flög åt alla håll?
Hade ju ett grymt race med Packo där också!
Räkodlarn tröskade väl mest runt i kanterna och utmed sargerna?
Tror bestämt han försökte köra bubblan under staketet en gång.....
Det var tider det!
- MrKnopfler
- Posts: 7997
- Joined: 30 Oct 2009, 22:18
- Phone Number: 0705919847
- Location: Erikslund/Ånge
- Contact:
Re: Sv: Vad gör DU just nu?
Och på svenska betyder det???Dave wrote:Jag har äntligen fått tag på en digital till min svarv!
Har monterat Y-skalan än så länge men jädrar vad gött att ha!!!
![]()
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Sv: Vad gör DU just nu?
Hade det funkat att posta bilder med Tapatalk hade jag visat.....MrKnopfler wrote:Och på svenska betyder det???Dave wrote:Jag har äntligen fått tag på en digital till min svarv!
Har monterat Y-skalan än så länge men jädrar vad gött att ha!!!
![]()
Men det är en digital mätskala som visar måttet på det man svarvar.
Har jag grovsvarvat något och det ska bli 30mm i diameter, kan jag kontrollmäta arbetsstycket när jag gjort första skäret.
Säg att materialet är 38,63mm.
Då knappar jag in 38,63 på displayen och ser direkt hur mycket jag skär och hur mycket det är kvar till 30mm.
Vill jag skära 1mm i taget så gör jag det med hjälp av skalan.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Vad gör DU just nu?
Låt bli att uppdatera då.....
I den nya versionen 4.9.3 funkar det inte.
I den nya versionen 4.9.3 funkar det inte.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests




