Vad gör DU just nu?
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Vad gör DU just nu?
ser bileden jag med.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Helt klart har ju något gått söder ut.....

- KaptenMagnus
- Phone Number: 0709475583
Precis landat hos morsan. Var på väg hem till Dalsland från senaste Skåne turen men efter att ha kört ca70 på E6an i en tvättmaskin. Eller det va så det kändes i alla fall. Så när varbergsskylten visade sig blev valet enkelt. Det blir mammas soffa i natt.
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
- Dave
- Site Admin
Men det har alltid funkat att ladda upp bilder från Tapatalk för Android innan.John wrote:Nä precis. Jodå ladda upp till forumet fungerar bara att Tapatalk inte kan läsa in bilden korrekt.Mats B wrote:Hmm.... Funkar att lägga in den via tapatalk på iPhone ..MEN den går bara att se via datorn ...
Blir bara en bruten bildlänk i mobilen...förbaskat oxå..
Vi som sitter på något annat än en iOS-enhet kan se bilden.
Det är en Tapatalk-bugg som man tålmodigt år vänta på att dom löser. Det är bilder som postas på sättet som den första bilden i den här tråden t.ex. som blir "brutna".
viewtopic.php?f=15&t=7296
Längre ner där det postats 3st bilder på rad är däremot OK. Så det är när man placerar ut bilden i inlägget som Tapatalk får problem.
Nu har helt plötsligt både IOs och Android fått samma bekymmer!
Jag har ju ofta valt att ladda upp bilderna just via telefonen och Tapatalk just för att det är mycket enklare än att göra det via datorn.
Nu skiter det sig stenhårt eftersom jag inte lär gå till datorn, flytta över bilderna från telefonen, ladda upp dem på nån hostsite och länka in dem i inlägget.....
Vad är det som hänt sedan igår egentligen????
Skaffa dig dropbox så sliper du lägga över bilderna i datorn, för med dropbox så går det av sig skälv.Dave wrote:Men det har alltid funkat att ladda upp bilder från Tapatalk för Android innan.John wrote:Nä precis. Jodå ladda upp till forumet fungerar bara att Tapatalk inte kan läsa in bilden korrekt.Mats B wrote:Hmm.... Funkar att lägga in den via tapatalk på iPhone ..MEN den går bara att se via datorn ...
Det är en Tapatalk-bugg som man tålmodigt år vänta på att dom löser. Det är bilder som postas på sättet som den första bilden i den här tråden t.ex. som blir "brutna".
Längre ner där det postats 3st bilder på rad är däremot OK. Så det är när man placerar ut bilden i inlägget som Tapatalk får problem.
Jag har ju ofta valt att ladda upp bilderna just via telefonen och Tapatalk just för att det är mycket enklare än att göra det via datorn.
Nu skiter det sig stenhårt eftersom jag inte lär gå till datorn, flytta över bilderna från telefonen, ladda upp dem på nån hostsite och länka in dem i inlägget.....
![]()
![]()
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det gå att ladda upp, men Appen har uppladdning till Tapatalks hosting satt som standard. Du får välja "Attachment" för lagring på rcbash.se. Detta var standard förr innan Tapatalk hittade på den nya funktionen som dom har mål att tjäna pengar på.Dave wrote:Men det har alltid funkat att ladda upp bilder från Tapatalk för Android innan.John wrote:Nä precis. Jodå ladda upp till forumet fungerar bara att Tapatalk inte kan läsa in bilden korrekt.Mats B wrote:Hmm.... Funkar att lägga in den via tapatalk på iPhone ..MEN den går bara att se via datorn ...
![]()
![]()
Tapatalk på iOS kan som vi konstaterat inte läsa bilder postade som "Attachment", dessa får trasig länk. Men de funkar i själva verket.
Dave vad får du för felmeddelande btw?
- KaptenMagnus
- Phone Number: 0709475583
Vad gör DU just nu?
Går det att lösa bild från iPhone?
"Ditt forum har inaktiverat bilddelning från denna app"
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
Som jag skrev tidigare...KaptenMagnus wrote:Går det att lösa bild från iPhone?
- Dave
- Site Admin
Re: Sv: Vad gör DU just nu?
Får inget felmeddelande.John wrote:Dave vad får du för felmeddelande btw?
Bilderna har helt enkelt slutat fungera.
Jag känner till skillnaderna på hur man ska ladda upp eller bifoga, men sedan i onsdags har det inte fungerat.
Är det inte så att Tapatalk har uppdaterats i telefonen och det är därför det slutat funka?
Jag får meddelande att API't på forumet är gammalt (dvs gammal tapatalk plugin) och behöver uppdateras för att all funktionalitet i Tapa skall funka.
Jag får meddelande att API't på forumet är gammalt (dvs gammal tapatalk plugin) och behöver uppdateras för att all funktionalitet i Tapa skall funka.
För mycket leksaker... och en Baja 5B + en 5B HPD + 5T
Hej, detta ska inte vara kvar då forumet är uppdaterat.Kronop wrote:Är det inte så att Tapatalk har uppdaterats i telefonen och det är därför det slutat funka?
Vad bra!John wrote: Hej, detta ska inte vara kvar då forumet är uppdaterat.
Får iofs bara meddelandet 1 gång per Tapatalk version i Androidplattan, dvs senast i början av denna veckan när en ny version rullades ut..
För mycket leksaker... och en Baja 5B + en 5B HPD + 5T
- Dave
- Site Admin
Och nu funkade det igen. ...

Uppladdat via Tapatalk för Android.
Vilka kan inte se sen bilden nu?
Uppladdat via Tapatalk för Android.
Vilka kan inte se sen bilden nu?