Hjälp! mitt första bakslag.

Diskutera servon, batterier mottagare och radio
gcbossen
Phone Number: 0709998877

Re: Hjälp! mitt första bakslag.

Post by gcbossen » 02 Jan 2011, 20:27

UPPDATERING!

Nu funkar det! iaf ur bilen utan belastning... Har kört massa vaselin i kugghjulsdelen. Nu vill jag även skydda kretskortet. Är det vaselin som gäller här med??? Har ingen kretskortlack el dyl.

Gällande garanti och fukt har jag ställt frågan till Reservdelsrc och inväntar svar. Det är ju en viktig principfråga!
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X

Sponsor

Sponsor

gcbossen

Post by gcbossen » 02 Jan 2011, 21:45

Reserdelsrc verkar inte vara omöjliga;)

Min fråga till dem var:

Som princip är det dock jag och många på forumet som är intresserade huruvida fukt och garanti går ihop. Jag har inte sett reservationer ang fukt, men klart är ju att fukt och elektronik inte går så bra ihop. Är det ok att använda bilen ute så här års med gällande garanti???

Här är deras svar:

"Bra fråga, det är ju en oskriven lag bland RC folk att man elen inte klarar fukt och väta. Sen om det står i fabrikörernas manualer vet jag inte. Jag har inte läst alla, hehe. Det är mig veterligt bara Traxxas som lovar och Savöx servo som ger den garanti (på 2 servon) och någon till. Å andra sidan brukar dem vara generösa allt som oftast med garantin. Det är så lite pengar i sammanhanget att det lönar sig inte att tjafsa även om kunden har varit oaktsam."
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 03 Jan 2011, 13:31

oki, bra att veta.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

gcbossen

Post by gcbossen » 05 Jan 2011, 10:01

Jag kan nu informera om att bilen med servo fungerar utan problem igen. Till alla er som sa att det bara är till och köpa nytt finns det alltså pengar att spara;)

Man kan alltså åtgärda den här typen av problem men för var gång blir det nog svårare. Eller har man riktig otur första gången. Men man bör i första hand försöka åtgärda innan man går ut och köper nytt.
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X

Post Reply