Dave wrote:Hej och välkommen rätt!
Din motor ser ut att vara standardvarianten som FS Racing och Reely använder i sina bilar.
Den är 26cc (25,4cc) och är kompatibel med Zenoah och CY delar.
Har skruvat en del med just de motorerna själv och om den gått många liter, är det inte orimligt att kolv och cylinder börjar bli slitna.
Pläteringen är väldigt tunn i dem.
Det som dock är bra med den är att vevhuset och vevaxeln går bra att återanvända vid renovering. Bästa är att köpa en Zenoah 290 cylinder och kolv istället. Då blir den 28.5cc och den går betydligt längre än originalet.
Då har du en vettig motor till vettiga pengar.
Packningar vet jag inte var du kan köpa över disk i Skåne, men jag brukar ha det mesta liggande.
Kolla om vevaxeln glappar något upp och ner. Kanske behöver du även nya lager och packboxar....
Du saknar även cylinderkåpan som är viktig för att cylindern ska få rätt kylning.
Plocka isär och ta lite mer bilder på kolv och inne i cylindern så hjälper vi dig att bedöma läget!

Tack för grymt bra svar.
Tyckte att det var ganska dåligt komp i den, nu jämför jag iofs mot en ganska ny nitromotor.
Ska det vara riktigt trögt när man drar runt?
Packningar till en 260 passar till min motor? Cylinder, insug och förgasarpackning.
Ska jag byta till 290 cylinder och kolv så drar det iväg över 1000:- och det är det inte värt just nu då jag köpte den så billigt.
Ska försöka få igång den som den är just nu och är motorn skrot så får det bli byte ändå.
Ska kika på glappet på vevaxeln när jag kommer hem, kan även skicka lite bilder på innehållet i motorn med.
Såg fint ut inne i motorn iaf.
Vad ska jag ha för stift till denna motorn?
Har hittat packningar på miniracingteknik.se så hoppas de kan leverera snabbt så jag kan testa åbäket

EDIT: Såg nu att de har semester till 15/8

Någon annan shop som har packningar till motorn i sverige?
EDIT2: Detta kanske?
http://rcmaffian.se/openc/index.php?rou ... ct_id=3127
Har du koll på orginalinställning på förgasaren till den?
MvH Johan