Oj hur förklarar man vad han menar?
Att den typ inte ska varva ut helt utan börja bluddra på slutet som ett "varvtalsstopp" nästan.
Innkjøring av 2T-motor........
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Innkjøring av 2T-motor........
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: Innkjøring av 2T-motor........
Aaah, Jo den skal varve helt ut.......J.A racing wrote:Oj hur förklarar man vad han menar?
Att den typ inte ska varva ut helt utan börja bluddra på slutet som ett "varvtalsstopp" nästan.
Hvis motoren "sperrer" får den for mye bensin, hvis den får varvtalsstopp så får den for lite bensin.....
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Innkjøring av 2T-motor........
Självklart kör ingen på bänken... jag berättar bara hur de gör med touringbilarna på de tävlingar som jag var på..Egon wrote:
Hvem bryr seg om hvordan motoren går på bänken.... ...finnes da ingen som kjører der....??
Jag frågar bara för att jag är nyfiken på hur mr motormäster i norge gör när han ställer in sina motorer
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Innkjøring av 2T-motor........
Egon skriver ju att han justerar in bilen på banan under belastning och inte i tomme på bänken, sen är det lyssna och testa sig fram som gäller.
Min tanke är ju att om man nålar in utan belastning så kan det vara jäkligt lätt att den går för snålt vid körning sen.
Min tanke är ju att om man nålar in utan belastning så kan det vara jäkligt lätt att den går för snålt vid körning sen.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
- Posts: 1655
- Joined: 01 Nov 2009, 12:09
- Location: En liten by i Katrineholms komun
Re: Innkjøring av 2T-motor........
De observanta såg nog hur jag kämpade på med mina nålar nere i vimmerby. Det var på start rakan dock fick ja ju aldrig bukt på inställningarna så det orkade riktigt i den tunga sanden.J.A racing wrote:Egon skriver ju att han justerar in bilen på banan under belastning och inte i tomme på bänken, sen är det lyssna och testa sig fram som gäller.
Min tanke är ju att om man nålar in utan belastning så kan det vara jäkligt lätt att den går för snålt vid körning sen.
det var ju nålat för grusplan där det aldrig går riktigt tungt så nästa gång blir det till svälja stoltheten och fråga mera hos de som verkligen kan det där.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Re: Innkjøring av 2T-motor........
Gör du rätt i! Jag frågar hela tiden! Jag är ingen höjdare på att skruva... men köra kan jag!
Re: Innkjøring av 2T-motor........
En pro motor så vitt jag förstår så ska man köra in den i ca 15-20 minuter på tomgång....
MEN...den får heller inte MESAS i inkörningen så att den sotar igen.
I frankrike så sa hobby centers motor guru att köra lugnt i ca 5 minuter efter 15-20 minuters inkörningen sedan öka belastningen mer och mer.
under denna "tank" av soppa så ska du i slutet belasta motorn fullt.
Efter denna tank så SKA du nåla in så mycket motorn tål.
Efter detta så är det bara att vänta på att motorn "släpper"/man måste ha RÄTT arbetstemperatur för att motorn ska bli rätt inkörd.
Det är ju nickasil-cylindrar som det handlar om.
Lagrena är en annan sak att ta hänsyn till.....DE måste släppa först innan du får full effekt.
Jag tror ju inte att dessa snubbar pratar i tröttmössan.
MEN...den får heller inte MESAS i inkörningen så att den sotar igen.
I frankrike så sa hobby centers motor guru att köra lugnt i ca 5 minuter efter 15-20 minuters inkörningen sedan öka belastningen mer och mer.
under denna "tank" av soppa så ska du i slutet belasta motorn fullt.
Efter denna tank så SKA du nåla in så mycket motorn tål.
Efter detta så är det bara att vänta på att motorn "släpper"/man måste ha RÄTT arbetstemperatur för att motorn ska bli rätt inkörd.
Det är ju nickasil-cylindrar som det handlar om.
Lagrena är en annan sak att ta hänsyn till.....DE måste släppa först innan du får full effekt.
Jag tror ju inte att dessa snubbar pratar i tröttmössan.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests