4-bultad 26cc budget-motor
- Rallyfinnen
Re: 4-bultad 26cc budget-motor
34mm 4-bultad Zenoah är deal of the day på DDM just nu! 
- J.A racing
2-bult !Rallyfinnen wrote:34mm 4-bultad Zenoah är deal of the day på DDM just nu!
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Den är bara två bult ad..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Läste och läste men såg inget annat....men 300:- + frakt är ju rätt billigt för en sån också......skulle ju sitta som en smäck på min Baja.....J.A racing wrote:2-bult !Rallyfinnen wrote:34mm 4-bultad Zenoah är deal of the day på DDM just nu!
Nån som ska beställa nåt annat där ?
Kanske kunde samfrakta ?
- Rallyfinnen
Aj fan, jag såg fel!
Frakten är billig om du inte har bråttom.. Har du tur så blir det ingen tull heller.
Frakten är billig om du inte har bråttom.. Har du tur så blir det ingen tull heller.
- Dave
- Site Admin
Har idag bevittnat hur in i H-TE stor skillnad en pipa gör på en skitmotor från Reely / FS..... på tal om inget annat alltså.... 
Rally har ju pratat "en del" om detta innan, men jag inbillade mig att motorn i sig gjorde större skillnad.
Visst var en raceportad 30,5cc kul när den fick denna MCD att släppa på alla 4 på torr asfalt när pipan gjorde sitt, men att pipan kunde väcka sånt liv i en av de billigaste skitmotorer man kan hitta, förvånade mig mycket....
Eftersom den 2-bultade 30,5cc motorn sprack, plockades en HELT orörd Reely motor från en Carbon Fighter ner i MCD´n bara för att kunna köra med den. (Sitter en Zenoha kolv i motorn från start, men för övrigt stock! )
[youtube][/youtube]
Rally har ju pratat "en del" om detta innan, men jag inbillade mig att motorn i sig gjorde större skillnad.
Visst var en raceportad 30,5cc kul när den fick denna MCD att släppa på alla 4 på torr asfalt när pipan gjorde sitt, men att pipan kunde väcka sånt liv i en av de billigaste skitmotorer man kan hitta, förvånade mig mycket....
Eftersom den 2-bultade 30,5cc motorn sprack, plockades en HELT orörd Reely motor från en Carbon Fighter ner i MCD´n bara för att kunna köra med den. (Sitter en Zenoha kolv i motorn från start, men för övrigt stock! )
[youtube][/youtube]
Den går ju helt klart bra på toppen. Tycker den böööar lite på botten. Kanske en annan utväxling???
- Rallyfinnen
PIPAN GÖR SUSEN. Blir lika förvånad varje gång 

Billös expertkommentator..
- Dave
- Site Admin
Japp, den är orginal !Rallyfinnen wrote:Sitter cylinderfotspackningen kvar på den än?
- Dave
- Site Admin
Så skulle man till att beställa 2st av denna Reely 30cc motor (som är 26cc) och då finns den inte längre kvar !!!
http://www.rc-car-boxenstop.de/product_ ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Har letat runt som en tok, men hittar inget liknande.....
Var hittar man 4-bultat till bra pris ? Kanske inte till €49 som den kostade där, men vill ju inte lägga ut 3 lök på en motor precis.....

http://www.rc-car-boxenstop.de/product_ ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Var hittar man 4-bultat till bra pris ? Kanske inte till €49 som den kostade där, men vill ju inte lägga ut 3 lök på en motor precis.....
CY:s nya 4 bultade verkar vara riktigt prisvärda. Dom som använder den verkar vara riktigt nöjda.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7394/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7394/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Kanske dom bara är tillfälligt slut? Har du kollat med dom?Carbon-Dave wrote:Så skulle man till att beställa 2st av denna Reely 30cc motor (som är 26cc) och då finns den inte längre kvar !!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ska du ha bara vevhus att bygga på, eller komplett motor?
- Dave
- Site Admin
Det känns inte som att den är slut, för artikeln är ju helt borttagen......och har inte mailat dem och frågat faktiskt.....
Spelar nog inte så stor roll om jag får tag på en komplett eller bara vevhus faktiskt......intresserad av allt som går att skruva med....begagnat eller nytt spelar ingen roll...

Hittar jag inget till vettiga pengar blir det ett 2-bultat cylinderkit på orginalmotorn i bajan....men det känns trist att köpa 2-bultade prylar när man hellre bygger 4-bultat....
Hur är Rovans motorer för övrigt ?
En komplett CY 29cc motor kanske är ett alternativ annars.....
Spelar nog inte så stor roll om jag får tag på en komplett eller bara vevhus faktiskt......intresserad av allt som går att skruva med....begagnat eller nytt spelar ingen roll...
Hittar jag inget till vettiga pengar blir det ett 2-bultat cylinderkit på orginalmotorn i bajan....men det känns trist att köpa 2-bultade prylar när man hellre bygger 4-bultat....
Hur är Rovans motorer för övrigt ?
En komplett CY 29cc motor kanske är ett alternativ annars.....