Triboron smörjmedel

Allt som rör Zenoah & CY motorer
Stalle

Re: Triboron smörjmedel

Post by Stalle » 29 May 2011, 02:38

John wrote:Läs tidigare inlägg i tråden. Ni kritiker, fortsätt kör på er Panolin olja om det är det ni tror på. Men med inställningen ni har, så är det ju lönlöst att försöka övertyga er i vilket fall.

Ta det lung nu...
Va har jag og verden inte fått med oss av data på detta produktet som tydligen du har ??
Hehe...kritiserar inte...er bara skeptisk til noget som inte er bekreftat skapligt og setter det lite på spissen.
Alla kan bruka va dom vil for mej, men jag menar man ska vera lite kritisk til va en puttar i våra maskiner, iallafall ner vi inte har annat enn påstander....inte testade data.. :roll:
Jag har inte sagt at ingen måste prøva detta middlet...versågod..
Forsvarar heller ingen annan spesiella olja heller som du siktar til....va jag bruker er inte så interessant då jag bara brukar olja som er spesifisert gjennom jaso el. api. en FD olja som jag vet funkar , det fins flera merker som har den... ;)
Amen.
As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.;)
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk ;)

Sponsor

Sponsor

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 29 May 2011, 07:03

Vad kör du med för olja Stalle???
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Stalle

Post by Stalle » 29 May 2011, 19:23

jag har brukat samma olja på 26cc, Promod 27,2cc och Ts reedcase i manga år nu och har inte hatt en enaste sizing eller nogen annan form for smørjebrist.
Jag har bara brukat Panolin. Detta er en Jaso FD olja som er det høgsta du får av kvalitet i dag.
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
jag er stolt Norsk ;)

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 29 May 2011, 19:30

Jag kör med den med. Motul har ju en med som verkar bra. Den garantera smörjning upp till 23 000 rpm.
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 29 May 2011, 20:24

Jag kör med Motul . Den är upp bygd som Panolinen .med Ester-Technology.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Vonpedro
Phone Number: 0708337338

Post by Vonpedro » 29 May 2011, 20:52

Håller med John. Kör på din olja om du vill.
Det är väl egentligen ingen revolution utan bara vad det är. Du kör på hälften av oljan och det funkar. Det betyder mer bensin och mer effekt. Men som sagt: kör på panolin eller vad du nu kör på som du vet funkar. Trådskaparen frågar ju om någon känner till oljan eller har kört med den. Och ja, många kör med den och den funkar. Du får förmodligen inte 30 hp och 35 000 varv ur en stock 23cc fulie men tävlingsbilarna kör med den i sina hårt trimmade motorer och dom skär inte.
Men vem vet. Det kanske är skit eller så är det nästa stora big news. Eller så är det bara en helt okej olja bland alla andra.

Mvh Olle

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 29 May 2011, 21:01

Vad jag har hört om denna olja är att den är grym. Men om den oljefilmen spricker så nyper motorn direkt. För det finns inga marginaler när man kör med så lite inblandning. Vet inte hur ofta detta händer.
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Stalle

Post by Stalle » 01 Jun 2011, 18:06

Er då inte så nytt eller.....
Lite lesestoff...
http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=8278
jag er stolt Norsk ;)

Miiku77

Post by Miiku77 » 02 Jun 2011, 09:42

Skule vara fint om nogon kunde testa dena oljan på nogon motor i benken (rallyfinnen :lol2: )
Den e lite svår att få tag på här i finland men jag har en gammal 23cc motor jag sku kuna testa den på..

Tror nog int man får mera efekt elär nåt sånt men kanske lite mindre värme utväkling i motorn e möjlig :hmm:

Tror int jag skule våga gå ner till 2% oljeblandning i mina trimade maskiner :hmm:
Man e ju lite skeptisk alltid me såna här saker..

men de kan ju vara grym olja som det handlar om..
MAD 2 STROKE TUNER from FINLAND

KJF

Post by KJF » 24 Jul 2012, 20:02

Tror jag väcker liv i den här tråden igen, såhär ett år senare. Nu borde det finnas lite mer erfarenheter och"vetande" runt detta smörmedel istället för en massa gissande och åsikter från personer som aldrig testat produkten.

Såg f. ö. att via länken så fanns det bara något som hette Mega Performance och som skulle blandas som vanligt (4%) och det som ni pratar om här kallas Master och det fanns inte längre i butiken, någon som vet varför?

wrep
Phone Number: 0768033556

Post by wrep » 24 Jul 2012, 21:14

Jag har kört 2% triboron hela förra säsongen och den här också. Har inte haft några problem med min motor alls. Det enda som kan ses som negativt är att det blir lite sot i toppen som är svårt att få bort. Sen om den är bättre eller ger mer effekt än någon annan olja vet jag inte :)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

adrenaline

Post by adrenaline » 24 Jul 2012, 23:24

jag går in i affären och tar de billigaste :thumbsup:
min baja går hårt, gärna fullt ös så länge och så mycket som möjligt och har inte haft motor haveri än :drive:

vad man än köper så är de samma skit

Post Reply