När jag ändå höll på med förgasare idag, så tänkte jag att jag får ta en titt på en sådan också, har några i lådan..
Dessa har också haft problem med för dåligt flöde, så jag tog 1mm borr och testade alla hål, och konstaterade att hålet vid H-nålen är flaskhalsen, så jag borrade det till 1mm.
När jag satte ihop den så gick det inte att pumpa fram soppa med blåsan. Konstaterade att det läckte vid flottörmembradet, för det hade slitit loss lite av tätningsytan när jag tog isär den. Satte dit ett membran från en Walbro (som passade perfekt, ren kopia) och satte ihop och provkörde.
Funkade klockrent! Inga bekymmer med gasrespons eller dylikt. Körde några fullgassvep och jämförde med 603.
Den mintfärgade är kinaförgasaren:

Inte helt rättvis jämförelse, för 603:an jag jämförde med var lite moddad, och kinaförgasaren hade jag bara plockat bort choke-spjället på.
Moddade 603:an

Vikten är lite högre än Walbro, dom kanske har mer tungmetaller i skrotet dom gjuter av i Kina

Som summering kan jag gott tänka mig att använda kinaförgasaren som reserv, på regnmotor eller dylikt.