är det ingen som maskin portat sina cyllar?
måste ju vara det mest optimala?
eller går det inte?
maskin portat vs hand portat
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
maskin portat vs hand portat
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Rallyfinnen
Re: maskin portat vs hand portat
Allt går bara man har rätt maskiner, ska nog vara en rätt avancerad CNC-fräs för att göra alla moment med fräs.. vissa trimmare använder fräs också (ESP bla), men vet inte om precis allt görs med fräs, eller bara vissa delar.
Jag brukar ta höjden på kanalerna i fräs för att få dom exakt i samma höjd, och ibland har jag använt fräsen till lite annat också, men med handvevad fräs gör man inte mycket..
Att det är gjort med fräs betyder ju inte att portningen är bättre, utan det betyder ju att alla cylindrar borde vara lika, det är ju fortfarande en människa som ska programmera fräsen.
Handportat är också bra bara det är noggrant gjort, men måndagsexemplar kan ju dyka upp, har bla sett någon OBR cylinder som jag inte alls var imponerad av, och sådana missar slipper man ju med en maskin som portar istället för en mexikanare
Jag brukar ta höjden på kanalerna i fräs för att få dom exakt i samma höjd, och ibland har jag använt fräsen till lite annat också, men med handvevad fräs gör man inte mycket..
Att det är gjort med fräs betyder ju inte att portningen är bättre, utan det betyder ju att alla cylindrar borde vara lika, det är ju fortfarande en människa som ska programmera fräsen.
Handportat är också bra bara det är noggrant gjort, men måndagsexemplar kan ju dyka upp, har bla sett någon OBR cylinder som jag inte alls var imponerad av, och sådana missar slipper man ju med en maskin som portar istället för en mexikanare
- huSSe
- Hedersmedlem
vete fan om jag vill ha jalapeno cyllar nå mer?
man blir ju lite mörkräd när man hör att det är sån variation.
och ändå är det nog inte jätte många cyllar du tittat på?
tack för svar.
på vilket sätt har inte varit imponerande ?
vad är fel?
man blir ju lite mörkräd när man hör att det är sån variation.
och ändå är det nog inte jätte många cyllar du tittat på?
tack för svar.
på vilket sätt har inte varit imponerande ?
vad är fel?
- huSSe
- Hedersmedlem
precis hand vevat blir ju handgjort på sätt o vis.
fel marginalen finns ju där då.
fel marginalen finns ju där då.
- Rallyfinnen
Det jag sett har varit slarv skulle jag väl säga, olika riktade/form på ögonbrynen på var sida, dåligt fasade kanter på portarna odyl.
Ja, enda riktiga nyttan av en handvevad träs är när man tar överkanten på kanalerna, då blir dom exakt lika höga i den cylindern, för man behöver aldrig röra höjdjusteringen. Viktigt att kanalerna är samma höjd, dvs dom två främre måste vara exakt samma höjd, och samma med dom bakre.
Ja, enda riktiga nyttan av en handvevad träs är när man tar överkanten på kanalerna, då blir dom exakt lika höga i den cylindern, för man behöver aldrig röra höjdjusteringen. Viktigt att kanalerna är samma höjd, dvs dom två främre måste vara exakt samma höjd, och samma med dom bakre.