Skum Zenoah
Skum Zenoah
Nån gammal modell?

Re: Skum Zenoah
ja det måste vara en gammal modell
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Japp det är den gamla G2D som är på 22cc.... dubbla kolvringar och grejer
vet inte om den kanske fanns i en 26cc också men jag tror inte det..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Har för mig att den är 4bultad, ska vara 21,5cc. Tror inte de fanns med 26cc. 
Amen Wrep...22,5 cc till och med...Fanns ingen 26cc i det utförande..wrep wrote:Japp det är den gamla G2D som är på 22cc.... dubbla kolvringar och grejervet inte om den kanske fanns i en 26cc också men jag tror inte det..
Det är min gamla Marder som jag sålde för 1,5 månad sen & som han sen renoverat lite & gnällt mycket "over there" att han fått betala överpris för bilen av mig..men 2500 med extra motor & massa delar & en uppsättning med onroad sulor tycker inte jag är ett överpris...
& var´t han fått 26 cc ifrån vet jag inte ..det enda han frågade när han skulle köpa den var om det var Zenoah snurra i bilen ...han frågade aldrig vilken kubik ...eller om den hade nå´t trim eller nå´t annat..Konstig prick detdär...
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
-
Ntch in da dirt
konstigt antingen prutar man väl på ett pris, eller låter bli om man inte är nöjd med vad man ser när man köper!och ja 2500 va väl billigt dock va ju inte nya fg så dyra heller när de reades ut inför byte av leverantörer.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
nån som vet om de går att koppla en killerbee switch på en sån här motor??
Har något som börjar likna en FG Beetle Pro och denna ska styras med en futaba 2pl-2.4g...
nu även en FG sportsline 08...
ska väl inte vara några problem att koppla in en killerbee på den, den har ju en dödar knapp precis som på dom nya motorernaRonken wrote:nån som vet om de går att koppla en killerbee switch på en sån här motor??
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
ja de borde ju gå men på denna motorn går de bara en kabel från "dödan" å inte två som på den nyare motorerna.. 
Har något som börjar likna en FG Beetle Pro och denna ska styras med en futaba 2pl-2.4g...
Borde gå att koppla på detta vis......
Ena kabeln från killswitchen till orginalknappen & den andra till orginalknappens kabel...( kabeln som standard går till orginalknappen skall inte längre vara kopplad till dit , dvs du sätter killswitchen i serie med orginalknappen).
Denna koppling fungerar om orginalknappen är en NC ( normalt sluten brytare ) då det enda knappen gör är att bryta jorden till spolen.
Om det istället är så att knappen är en NO (normalt öppen brytare ) så får du istället koppla killswitchen paralellt med orginalknappen Dvs ena kabeln från killswitchen till spolen & den andra till Jord.
Mät med multimeter på knappen så ser du om den sluter eller bryter vid påverkan..
Ena kabeln från killswitchen till orginalknappen & den andra till orginalknappens kabel...( kabeln som standard går till orginalknappen skall inte längre vara kopplad till dit , dvs du sätter killswitchen i serie med orginalknappen).
Denna koppling fungerar om orginalknappen är en NC ( normalt sluten brytare ) då det enda knappen gör är att bryta jorden till spolen.
Om det istället är så att knappen är en NO (normalt öppen brytare ) så får du istället koppla killswitchen paralellt med orginalknappen Dvs ena kabeln från killswitchen till spolen & den andra till Jord.
Mät med multimeter på knappen så ser du om den sluter eller bryter vid påverkan..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
okey får kolla detta, börjar ju bli dax för vinter pyssel...