Man kommer väldigt långt med det styrservot som medföljer,Waqr har säkert kört över 50 liter med sitt orginal servohuginen wrote:det enda servot som ingår i ss paketen är till styrningen, hållbarheten på dessa servon går ju att diskutera iaf det i 5B ssBoonzie wrote:gas/broms servo ingår väl i 5b ss men inte 5sc ss?
edit: det räknade dom visst in på radioutrustning
Köpa beggad eller ny?
Re: Köpa beggad eller ny?
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Annars kan man väl köra det servot som gas/broms och köpa något fint styrservo? eller är det dumt? 
Nope det går inte för det är ett stort servo till styrningen , men som jag sa tidigare orginal styrservot är helt okBoonzie wrote:Annars kan man väl köra det servot som gas/broms och köpa något fint styrservo? eller är det dumt?
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
beggad kan vara många gånger ett bättre köp. om den är full
smetad emd option delar...
smetad emd option delar...
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
jag skulle va glad om jag kunde ha kört så mycket med mitt styrservo, mitt höll inte mer än 10min innan jag lyckades ha av utgående axeln, men nu är det ombyggt och har alla drev i metall även utgående axelnJimmy wrote: Man kommer väldigt långt med det styrservot som medföljer,Waqr har säkert kört över 50 liter med sitt orginal servo
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Mitt styrservo höll rätt länge... men inte gas och broms. Men det är olika för alla.
Jag tycker du ska köpa en ny Baja SS då halva nöjet är att bygga ihop den. Dessutom lär du dig hur allt sitter ihop vilket underlättar mekandet framöver. Till en början behöver du inte heller ha en massa optiondelar utan du klarar dig långt på några outwears och kanske ett par shocklimiters. Som Jimmy också påtalade så är det styrservo som medföljer riktigt bra. Har lätt över 50 liter med mitt och det fungerar klockrent.
Lycka till med beslutet
Lycka till med beslutet
Letar Baja 5B
Rent ekonomiskt är nog en beggad bäst. Brukar vara uppgraderad på de vanligaste punkterna. Så som pipa, koppling, limiters, outwears mm. Prylar som lätt kan dra iväg till 3000-4000:- även om man råkar hitta begagnat..
Billös expertkommentator..
Jag håller med Bjuggen . Leta reda på en begagnad bil med bytta delar på så sparar du en massa pengar.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Blir en begagnad, ska köpa den på söndag troligtvis 
Det värsta är att jag fick erbjudande av en kollega att få köpa hans för 2500 för ca 3 månader sen.... Tvekade för länge så han hann sälja den till nån vilsen person på blocket :/