Hej igen.
Tack för all hjälp angående tuning röret!
Dave wrote:Problemet med avgaspackningar kan man få om inte flänsen på grenröret är helt rak
Javisst var det så att flänsen var böjd vid ena kanten, rakt ur paketet. Rätade till lite med en skiftnyckel och slipade sedan rak på glasskiva. Bytte ny packning och monterade mot nogrannt rengjord cylinder fläns och nu är röret rätt så tätt. Läcker bara lite från silikonpackningen som blir mellan dämparen och röret.
Tror viss jag får lov att se över nålarnas inställningar en del noggranare. Accar ännu lite trögt men sticker rätt så bra iväg då kärran kommit igång. Spottar nog lite väl mycket blå rök och olja får jag torka från karossen efter varje tömd tank.
Prövade med utväxlingen 21/42 då jag tyckte att 18/46 fick motorn att skrika helt grymt. Kör allt som oftast med slicks under och på stora asfalt planer. Är väl för lat att söka upp passliga sandgropar och spar visst en hel del även på bilen
Mats B wrote:Var i landet bor du ?? Kanske finns hjälp närmre än du tror..
Bor i grannlandet och har inte ännu träffat på någon som kör large-scale. Har bara kört i några veckors tid och har en hel del att lära mig om denna hobby.
Ska försöka få något nerladdat om bilen, är dock inte så intressant i detta skede då den ännu är i så gott som orginal skick

Kan försöka spela in en snutt från cartingbanan ja någongång kör på. Bilen beter sig ganska intressant i kurvorna, understyr som bara vad vid ingång med högre fart och därefter skarp överstyrning då gasen öppnas vid utgång.
Läste om envägsdiff och tänkte vid något skede montera denna med aluminium diff fram samt aluminium diff bak. Orginal bromsen behöver nog uppdateras då denna närmast saktar farten men klarar inte av att snabbt få stopp på bilen så tänkte på att montera hydraul bromsar fram o cross hydron bak. FG delarna tycks vara rätt så dyra så får nog lov att spara till detta projekt. Kommentera gärna om ni har erfarenhet av dessa delar samt om de ger prestanda för priset. Vill ej investera på "onödiga" tuning delar som bara ger bätte look åt kärran.
Men visst är det ju kul som bara vad att leka med en FG bil