Vet ej. Klockan rusade iväg så det blev ingen start idag. Återkommer med rapport.J.A racing wrote:Är ljudet i nivå med SS-pipan?
Malte - Hpi Baja 5T Hawaii Edition
Re: Malte - Hpi Baja 5T Hawaii Edition
Billös expertkommentator..
Jag tror att blir högt ljud än ss-pipa 
Då får våran kamp vänta Malte... jag som skulle köra skiten ur din bil 
Lycka till, du har ju massa extra avgassystem och aluarmar som väger så det är klart du behöver lite vassare motor!S 500 R wrote:Då får våran kamp vänta Malte... jag som skulle köra skiten ur din bil
Tack Bjuggen för montering!
Jag ska inte skaffa mer motor... bara en som är hel!
Grym pipa det där Malte! Gött med odämpat också 
Letar Baja 5B
Tack, Skall bli intressant och se hur den låter och om det blir någon skjuts i grejorna nu! Blir svårt att hålla gasfingret i styr i några tankar till bara...waqr wrote:Grym pipa det där Malte! Gött med odämpat också
Då var första turen med 30,5 och propipe avslutad. Fortfarande under inkörning så det gasas ingenting över halvgas, men den verkar svara ganska gött ändå. Motorn är bara grundnålad. Ljudbilden i odämpad propipe kan beskrivas som ganska.... intressant och ljudlig. Men det är effekten som räknas! Lägger upp världens sämsta mobilfilm, men det brukat alltid uppskattas här oavsett kvalité! Håll till godo!
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ljudet dämpas en aning när du kör på sand sen.
men det ska ju låta lite när man kör bensin bil.
låter den som en odämpad dominator pipa?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Hej! Ja, helt tyst skall det inte gå, då får jag kör mina Slash! Om jag minns rätt så "smattrar" nog den här pipan lite mer än en dominator, men det kan ju ha att göra med hur avgaserna träffar asfalten. Jag och Bjuggen startade upp den i hans villakvarter igår efter kl 19.00, men vi skämdes så av ljudet så vi stängde av och traskade iväg en bra bit istället för att få köra lite. Säger väl en hel del!huSSe wrote:ljudet dämpas en aning när du kör på sand sen.
Ska bli intressant att se denna sen! kom du med ner till Göteborg nästa helg???
Jag vet inte riktigt ännu om det blir så, skall kolla på det i början på veckan!S 500 R wrote:Ska bli intressant att se denna sen! kom du med ner till Göteborg nästa helg???
Klart du ska med...Malte wrote:Jag vet inte riktigt ännu om det blir så, skall kolla på det i början på veckan!S 500 R wrote:Ska bli intressant att se denna sen! kom du med ner till Göteborg nästa helg???
Ser ut bra! 
Då vart första riktiga testet för säsongen gjort i Hawaii igår, fan vad skoj vi hade! Bilen funkade finfint, skrotade hexen i en fälg bara pga av muttern lossnade. Men motor och pipa svarade gött, kommer nog på Davids film senare idag.
Så snart kan man börja nåla och ge fullgas, det ser jag fram emot!
Bjuder på en bild hur en lyckad dag kan se ut!

Så snart kan man börja nåla och ge fullgas, det ser jag fram emot!
Bjuder på en bild hur en lyckad dag kan se ut!