Andreas har ju inte lagt uppp allt han har... det är bättre att lägga ett mail til han och fråga efter det du ska ha!Perkla wrote:Har tagit en närmare titt på mina drev nu... o dom ser inte så fina ut kan jag säga, värst drabbade är dom inre, tur att jag fick 2 av husse som ingick i den superdeal jag gjorde på motorn.. o dom är exakt samma storlek åxå som dom som sitter där.. bra att ha i reserv...
Men ståldrev skulle ju vara skitbra... hittar bara inget bra i samma storlek som sitter på bilen som standard, lite klent på swedrc åxå tycker jag... hmm... vette faan vart man ska hitta ett bra sortiment på metalldrev till MCD...
MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Ska testa det åxå..
... tack för tipset.. 
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Så lite såPerkla wrote:Ska testa det åxå..... tack för tipset..
Undrar vad jag har för förgasare... och om jag kanske måste ha en större till den nya cylindern.. ? Nån som har några tips och råd.. ? Tror jag har en orginal förgasare som sitter på Zenoah 26cc....
Vad passar bäst till 29cc bigbore cylinder.. ?
Vad passar bäst till 29cc bigbore cylinder.. ?
MCD Evo 3 Sport
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
har för mig det är en WT668. det står på fuggen! 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Ok... undra vad jag ska ha på min nya cylle då...? om man ska ha nåt som är bättre än den jag har menar jag..
MCD Evo 3 Sport
Det finns två förgasar som du kan ha ,Walbro 771 eller 813. Vilken som är bäst är svårt att såga, det är nog efter tycke..Perkla wrote:Ok... undra vad jag ska ha på min nya cylle då...? om man ska ha nåt som är bättre än den jag har menar jag..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Antar att båda dom är större än orginal... och passar bättre för trimcyllar än vad orginal gör.. ?
MCD Evo 3 Sport
Dom är inte större en original, men dom passar bättre för trim. Dom är gjorda för trim..Perkla wrote:Antar att båda dom är större än orginal... och passar bättre för trimcyllar än vad orginal gör.. ?
Ok.. jag tror jag ska beställa en 771.... vet inte varför jag vill ha just den.. men känslan sa att jag skulle ha en sån istället för en 813...
Lär väl hoppas jag får cyllen imorgon.. så jag har lite att pyssla med under helgen... så kanske den är inkörd och klar tills nästa vecka... ;D... blir ju endå att köra med orginalförgasaren tills jag får 771:an...
Lär väl hoppas jag får cyllen imorgon.. så jag har lite att pyssla med under helgen... så kanske den är inkörd och klar tills nästa vecka... ;D... blir ju endå att köra med orginalförgasaren tills jag får 771:an...
MCD Evo 3 Sport
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
en bra fugge!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
- Rallyfinnen
Ifall du har någon som reparerar motorsågar och trimmers i närheten tycker jag du ska kolla vad han har liggandes. Då kan du få en större förgasare nästan gratis..
Walbro 813 har ax pump, det har inte 771'an...Perkla wrote:Ok.. jag tror jag ska beställa en 771.... vet inte varför jag vill ha just den.. men känslan sa att jag skulle ha en sån istället för en 813...
Angående gear-ratios så finns det en bra tabell för det i mcd reservdelskatalog.
Den finns att ladda ner här: http://mcdracing.com/download/Spare_Par ... 2009V2.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Det går att få till rätt många utväxlingar med originaldreven och sätter man inte på allt för stora hjul så räcker det gott.
Är det något man vill ha ur katalogen så är det bara att maila swedrc.
Den finns att ladda ner här: http://mcdracing.com/download/Spare_Par ... 2009V2.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Det går att få till rätt många utväxlingar med originaldreven och sätter man inte på allt för stora hjul så räcker det gott.
Är det något man vill ha ur katalogen så är det bara att maila swedrc.
Handbyggd Dodge WC52 1:6
Den nya 990 då?