Rovan baja uppgraderas till max!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Rovan baja uppgraderas till max!
bra att du fick såld motorn, vad blire nu för uppgradering 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Det bir nog svårt .. Du får nog bestäla från RC planet.com...sorken wrote:aja, bort med det nu! men vet någo var man kan få tag på: http://www.rcplanet.com/RDLs_Alum_Arms_ ... j-armp.htm" onclick="window.open(this.href);return false; för ca samma pris med som har det hemma?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
har hittat några för ca samma pris på ebay
å motorn e sold så man kanske kan beställa snart 
men nu skall jag snart beställa från swedrc, vilken olja skall man ha från dem? det står inte wt eller nåt sånt.... Annars så har packetet kommit. MEN av någon konstig anledning så står det att jag skall betala 270kr till posten
har inte skickat in något så jag fattar inte varifrån de får sifrorna 
Det är tull och moms och beräknas utifrån den summa som står på paketet (som har skrivits dit av de som skickade det). Tull + moms brukar vanligtvis bli mellan 30-35% påslag. Kom ihåg att du även betalar detta på frakten dvs fraktkostnaden räknas in i underlaget som tull och moms beräknas på.sorken wrote:men nu skall jag snart beställa från swedrc, vilken olja skall man ha från dem? det står inte wt eller nåt sånt.... Annars så har packetet kommit. MEN av någon konstig anledning så står det att jag skall betala 270kr till postenhar inte skickat in något så jag fattar inte varifrån de får sifrorna
Letar Baja 5B
har alldrig varit med om att man skriver summan på paketet, jag har bara behövt skicka in summan, som man kan ja...
Vet inte hur det har varit förr men nu för tiden så skriver de summan på en packsedel som sätts på paketet. Den enda gången du behöver skicka in kvittot är nog om tullen misstänker att summa som står på paketet inte stämmer.sorken wrote:har alldrig varit med om att man skriver summan på paketet, jag har bara behövt skicka in summan, som man kan ja...
Letar Baja 5B
har hittat 15wt olja för bra pris, räcker det med 57ml?, för alla fyra å ev för 4st till.
har nu äntligen fått ut grejorna från posten:
Skall ner å setta på allt nu, en fråga om luftfiltret på bilden, fick inte med nån manual, så undrar om man typ inte skall ha ett "normalt" luftfilter i det.

Snabba svar uppskattas, så jag kan sätta på den så fort som möjligt
Skall ner å setta på allt nu, en fråga om luftfiltret på bilden, fick inte med nån manual, så undrar om man typ inte skall ha ett "normalt" luftfilter i det.

Snabba svar uppskattas, så jag kan sätta på den så fort som möjligt
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Det är bara att smacka dit! Såg att du även köpt pre-filter, se till att använda det! KN filtren har inte den bästa reningen, men dock ganska bra flöde.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
kn må ju vara en perfekt vinter filter?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Är inne på samma sak som Lotus säger dvs att KN filtrena inte filtrerar så bra. Jag skulle vara väldigt försiktig med att använda dom till offroad körning om du inte har ett riktigt bra ytterfilter + ett outwear över det.
Sen är det ju som Husse säger att på vintern funkar det säkert då det inte dammar nåt men på sommaren får du nog vara lite på din vakt.
Sen är det ju som Husse säger att på vintern funkar det säkert då det inte dammar nåt men på sommaren får du nog vara lite på din vakt.
Letar Baja 5B
ja men jag köppte ju som tur var en outwear, men nu måste jag bara få lite skola här, Hur sätter man på det???? å hur i
sätter man ihop bromssystemet, de e ju fan
i huvut att de skickar en sådan prod utan någon manual å jag pallar bara inte att skriva till dem å vänta på deras svar i 24 h! jag vill sätta ihop det nu!! det är välldigt svårt att uttrycka hur förbannad jag är! 
- Rallyfinnen
Testa justera om trimmen på sändaren och se om det är tyst i vissa lägen? Samma med min rovan-radio, servona 'darrar' i vissa lägen. Teoretiskt förklaratså verkar det ssm inte radion interpolerar rikitigt mellan dom digitala stegen som finns i en digital radio.sorken wrote:så, nu har domen fallit:
testade servot med en 27mhz radio å dunkade perfekt, sedan provade jag att sätta in den i 2,4 fast i uttaget för stearing servot, så man gasade via ratten å styrde med gasen å det funkade perfekt! så att min dom är:
Radio utrustningen klarar inte ett digitalt servo på gasen, den klarar alltså bara analoga servon. så jag tror att det digitala servot som tar mindre ström än det analoga får "för mycket" så den börjar darra osv.
Låter det vettigt?, spelar ingen roll iaf... skall köpa ny radioutrustning när det finns pengar.
Kanske är så att det är gana långt mellan dom stegen också..