waqr wrote:Ser grym ut med den silvriga TR platenVad är det för blåa fjädrar du har? Är de mjukare /hårdare än standard?
Stelunex Baja SS
Re: Stelunex Baja SS
Det är HPI hårdare variant. min har varit väldigt slapp i bakfjädrarna. hoppas det blir bättre med dessa...
Ska bli intressant att höra vad du tycker om dem. Borde ju bli mycket bättre "rebound" med dessa monterade.
Bytte du olja i dämparna också eller kör du med original?
Bytte du olja i dämparna också eller kör du med original?
Letar Baja 5B
Bytt olja och ringar.. Blev som nya... 
Idag så köpte jag en FG baja som jag tänkte göra nåt kul med, måste ha något att köra med då de andra bilarna står i delar.
Passade även på att göra klart framvagnen till HPI bajan, till helgen är tanken att orginal motorn ska få sig en renovering. rivning och se vad som kan tänkas behöva bytas.
Kan inte bestämma mig för vilken motor & pipa man ska satsa på i bajan. Vill gärna ha 4 bultat. HMMMM att det ska vara så svårt.
Under lördagen blir det skruva, kastar upp lite bilder under helgen.
Over and Out
Passade även på att göra klart framvagnen till HPI bajan, till helgen är tanken att orginal motorn ska få sig en renovering. rivning och se vad som kan tänkas behöva bytas.
Kan inte bestämma mig för vilken motor & pipa man ska satsa på i bajan. Vill gärna ha 4 bultat. HMMMM att det ska vara så svårt.
Under lördagen blir det skruva, kastar upp lite bilder under helgen.
Over and Out
Last edited by Stelunex on 19 Nov 2009, 21:10, edited 1 time in total.
H*lvete va det köps bilar
Först Mats B och sen du....hmmm...man börjar tappa 
Köpte du den helt ny?
Köpte du den helt ny?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Nope fick tag i en nästan ny, gått 3 tankar.
sånt gillar vi... Bara att knacka sönder spargrisen och börja köpa fler bilar... Hehehe
waqr wrote:H*lvete va det köps bilarFörst Mats B och sen du....hmmm...man börjar tappa
Köpte du den helt ny?
Tackar Tackar...
Satan vilka däck den har... Ska man köra silicon olja i FG dämparna? vad är bra i dessa?
Mats B wrote:Grattis till en Nice bil...
Du säljer ju dina bilar.... hehehehe ibland blir köpsuget lite för stort, men va fan man lever bara 1 gång.. Lika bra att passa på-... Vet ju inte vad man blir i nästa liv. fågelskådare eller miljönasare.. ;( /OBS inget fel på dessa men ja gillar denna hobby) 
J.A racing wrote:Jag då jag har bara en ju.
- J.A racing
Hehe jadu... Vart det en rwd eller fwd? Impuls köp är kul, höll på att slå till på en 4wd FG monster i förrgår. Fast jag hejdade mig i sista sekund. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Var det du som köpte den på rsb.se?
Är på jakt efter en "ny" bil. Har du någon?
Vad var det som fick dig att backa?! Är det den som står i Gävle? Det är en rwd, KAn säga att jag är mycket nöjd. ser riktigt trevlig ut..
J.A racing wrote:Hehe jadu... Vart det en rwd eller fwd? Impuls köp är kul, höll på att slå till på en 4wd FG monster i förrgår. Fast jag hejdade mig i sista sekund.
Yepp, Ser att du är ute efter en ny bil! vad söker du?! Tänkte ev kränga av monstret..
j0hnny wrote:Var det du som köpte den på rsb.se?
- J.A racing
Äh det kom bara lite annat i mellan bara!Stelunex wrote:Vad var det som fick dig att backa?! Är det den som står i Gävle? Det är en rwd, KAn säga att jag är mycket nöjd. ser riktigt trevlig ut..
J.A racing wrote:Hehe jadu... Vart det en rwd eller fwd? Impuls köp är kul, höll på att slå till på en 4wd FG monster i förrgår. Fast jag hejdade mig i sista sekund.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".