Robban´s 5B
Re: Robban´s 5B
Ingen fara! Alltid kul med lite debatt 
Tror i och för sig inte du skulle märka nån jätteskillnad på 0-2 grader heller. Det är ju ändå offroad vi talar om och ingen slimmad Formel 1 bil. Känns ibland som om många lägger ner alltför mycket krut på finlir på dessa offroadbilar som ändå bara ska studsa runt på banor och i grustagRobban wrote:Ingen fara! Alltid kul med lite debatt
Last edited by waqr on 16 Aug 2011, 08:53, edited 1 time in total.
Letar Baja 5B
Amen!waqr wrote:Tror i och för sig inte du skule märka nån jätteskillnad på 0-2 grader heller. Det är ju ändå offroad vi talar om och ingen slimmad Formel 1 bil. Känns ibland som om många lägger ner alltför mycket krut på finlir på dessa offroadbilar som ändå bara ska studsa runt på banor och i grustagRobban wrote:Ingen fara! Alltid kul med lite debatt
Va en sväng till Karlskoga och plocka upp TR kittet! Och fick bevis på att Jimmy faktiskt gör nåt när han jobbar.. Har tvivlat innan
Tack som F*N Jimmy för den goda servicen!
Här kommer en bild på den monterad

Robban wrote:
HPI NOS-Edition 2.0 Baja 5B ojojoj standard
Jag jobbade bara när du tittadeRobban wrote:Va en sväng till Karlskoga och plocka upp TR kittet! Och fick bevis på att Jimmy faktiskt gör nåt när han jobbar.. Har tvivlat innan![]()
![]()
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Haha! Jag visste det! För du va juh så jääävla upptagen när jag kom

Kom ett paket från DDM idag med. 6 dagar tog den billiga frakten
Va iaf 2 st PhatDad "fan cover saver" i silver. En till varje bil.

Va iaf 2 st PhatDad "fan cover saver" i silver. En till varje bil.
Nån måste ju jobba, så staten har råd att betala ut pengar till dem som går hemma och såsarRobban wrote:Haha! Jag visste det! För du va juh så jääävla upptagen när jag kom![]()
![]()
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Jahaja.. Har grejjat lite med den här kärran.
Plockade ner den efter hålan. Hittade lite smått som behövde åtgärdas. Länkarmarna fram va helt slut, kulorna rasade ur när jag tog isär! Nya RPM hemtagna. Samt nya kulor, då dom gamla va som sandpapper
.
Mina gamla dämpare från 5T har renoverats med umbrella seals och DS stänger bak. Så dom åker på denna då jag hade punka på 2 dämpare efter hålan.
Lite bilder på lite gott jag monterat
Nytt "långt" insug. Ger säkert inget anmärkningsvärt på effekten. Men man kommer åt att nåla

Fick se att svänghjulet fått besök av en sten! På stenen stog det initialerna D.T?! Lustigt.... Nytt monterades..

Så ser den ut idag.. Väntar på lite delar.

Nya övre RPM med GPM kulor.

Plockade ner den efter hålan. Hittade lite smått som behövde åtgärdas. Länkarmarna fram va helt slut, kulorna rasade ur när jag tog isär! Nya RPM hemtagna. Samt nya kulor, då dom gamla va som sandpapper
Mina gamla dämpare från 5T har renoverats med umbrella seals och DS stänger bak. Så dom åker på denna då jag hade punka på 2 dämpare efter hålan.
Lite bilder på lite gott jag monterat
Nytt "långt" insug. Ger säkert inget anmärkningsvärt på effekten. Men man kommer åt att nåla

Fick se att svänghjulet fått besök av en sten! På stenen stog det initialerna D.T?! Lustigt.... Nytt monterades..

Så ser den ut idag.. Väntar på lite delar.

Nya övre RPM med GPM kulor.

du borde väl få lite bättre bottendrag med längre insug
taget från DDM och Z-RC's långa insug
taget från DDM och Z-RC's långa insug
Tall design lengthens intake track for improved low-end torque. Provides thermal insulation from engine heat
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Ja men det är nog marginellt. Har ett sånt på min 5T och det funkar fint