JA´s HPI racing 5B baja SS
- J.A racing
Re: Johans HPI Baja 5B SS
Jo det är väl så, tycker bara att dom är sjukt dyra dom syns ju inte ens! 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jo, jag håller med dig men egentligen finns det ju inget bättre alternativ om man ändå ska köpa nya foams. De som finns som alternativ när det gäller foams är väl:
Hostile (vanliga)
Hostile Zero Growth
HPI original
Proline foam
(Fyll gärna på om ni vet fler)
Mellan Hostile foamsen skiljer det ju bara 7 USD och HPI foamsen är ju nästan lika dyra som Zero Growth. Vad gäller Proline så verkar inte dessa vara mycket att ha så Hostile Zero Growth känns i detta sammanhang prisvärda.
Sen så håller jag också med dig om att foamsen överlag är sjukt dyra och att det är surt att lägga pengar på nå som ändå inte syns
Hostile (vanliga)
Hostile Zero Growth
HPI original
Proline foam
Mellan Hostile foamsen skiljer det ju bara 7 USD och HPI foamsen är ju nästan lika dyra som Zero Growth. Vad gäller Proline så verkar inte dessa vara mycket att ha så Hostile Zero Growth känns i detta sammanhang prisvärda.
Sen så håller jag också med dig om att foamsen överlag är sjukt dyra och att det är surt att lägga pengar på nå som ändå inte syns
Letar Baja 5B
Pro-line foamen är rena skiten.... Jag tror att ja körde 4-5 tankar sen var dom slut . Det var bara smulor kvar....waqr wrote:Jo, jag håller med dig men egentligen finns det ju inget bättre alternativ om man ändå ska köpa nya foams. De som finns som alternativ när det gäller foams är väl:
Hostile (vanliga)
Hostile Zero Growth
HPI original
Proline foam
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Den blå foamen..waqr wrote:Hade du den vita eller blåa foamen från Proline då Lusse?
Hmmm....som jag fattat det så ska ju ändå den blåa vara den förbättrade varianten. Men som sagt.....Hostile Zero Growth är nog det man ska skaffa.
Letar Baja 5B
Utan att ha provat ,så tror jag det med...waqr wrote:Hmmm....som jag fattat det så ska ju ändå den blåa vara den förbättrade varianten. Men som sagt.....Hostile Zero Growth är nog det man ska skaffa.
- J.A racing
Julen är över nu, har hållt uppe lite nu ett tag med uppgraderingarna.
Nu kommer jag under vårvinter´n att skaffa lite mer grejer till SS´n
Mini mx med molded foam fram
0 grow foam bak
Badlands däck till orginal hjulen
Hostile spur & Boots
Fast eddy shims
Yamadude länkage
Phat DAD drivaxlar & motorfästen, fanbrace
Worx bumper fram
RPM armar vart efter
Killer Bee 3
Elcon 4-back koppling
Dark Soul roofscoop
TR Clutchcase
GH Alu gearbox kan ev bli nått mer
UberRc extenders
Kan ev tillkomma nått på vägen samt att nått utgår under resans gång. Lite kort om hur planerna ser ut fram över med SS´n.
Mini mx med molded foam fram
0 grow foam bak
Badlands däck till orginal hjulen
Hostile spur & Boots
Fast eddy shims
Yamadude länkage
Phat DAD drivaxlar & motorfästen, fanbrace
Worx bumper fram
RPM armar vart efter
Killer Bee 3
Elcon 4-back koppling
Dark Soul roofscoop
TR Clutchcase
GH Alu gearbox kan ev bli nått mer
UberRc extenders
Kan ev tillkomma nått på vägen samt att nått utgår under resans gång. Lite kort om hur planerna ser ut fram över med SS´n.
Det var väl en stödig lista... kommer ju bli killer det där!!!
Ser ut som en trevlig lista.. Mycket gott att plocka med. Glöm inte bilder när du uppdaterar.. 
- J.A racing
Nej då jag ska fota lite, måste få lite lön först. Det är ju så dyrt med julmat nu för tiden.Stelunex wrote:Ser ut som en trevlig lista.. Mycket gott att plocka med. Glöm inte bilder när du uppdaterar..
Härligt att du är i farten igen J.A
Vad tänker du börja med?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Ja du däck/foams till mina Desperados, tror jag det blir.waqr wrote:Härligt att du är i farten igen J.AVad tänker du börja med?
Kul att göra lite i taget. Man vill ju inte bli helt färdig.. 
Är det här nåt när på hur det skall se ut........J.A racing wrote:Ja du däck/foams till mina Desperados, tror jag det blir.waqr wrote:Härligt att du är i farten igen J.AVad tänker du börja med?