MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Har tänkt att använda denna radion.. en 2 kanals vanlig standard radio...om det funkar.. ?

MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Nu har äntligen bilen kommit, allt ser bra ut än så länge, och jag ska väl ta o öppna batterilådan för att kolla hur det ser ut där inne.. tog några bilder på den åxå..

MCD Evo 3 Sport
Hoppas du är nöjd!!!
Japp... det är jag, lär få en bättre uppfattning om vad mcd är när jag kan köra med den... såg några små hack i ena plastdrevet åxå som jag fick fila till lite för att den inte skulle hacka när man rullar den, ingen big deal igentligen.. 
Satte dit servona bara för att se hur det skulle kunna se ut.. ser ju ganska bra ut, behöver dock en Y kabel till styrningen eftersom jag kommer att köra med en 2 kanals radio, så jag måste koppla in bägge styrningarna på en o samma kanal.
Få försöka o bilda mig en uppfattning åxå om vilka pipor som passar på den och inte, blir nog att köpa en billig pipa endå, till att börja med skulle jag tro.
Det kommer nog att bli ganska fullt i den lilla batterilådan... hehe, inte var den stor inte...
Satte dit servona bara för att se hur det skulle kunna se ut.. ser ju ganska bra ut, behöver dock en Y kabel till styrningen eftersom jag kommer att köra med en 2 kanals radio, så jag måste koppla in bägge styrningarna på en o samma kanal.
Få försöka o bilda mig en uppfattning åxå om vilka pipor som passar på den och inte, blir nog att köpa en billig pipa endå, till att börja med skulle jag tro.
Det kommer nog att bli ganska fullt i den lilla batterilådan... hehe, inte var den stor inte...
MCD Evo 3 Sport
Bra det...
Alla kör väl med en Y-kabel till styrningen..
Alla kör väl med en Y-kabel till styrningen..
Ok... ja en sån Y kabel jag måste köpa då.. 
Blir väl att kolla nu vad mer jag måste köpa förrutom motorn då vill säga. Hump, laddare, luftfilter samt pipa...
Övrigt ser allt bra ut och jag är fantastiskt glad att äga en mcd ....
S500R, varför sålde du denna igentligen... ? kanske har du andra bilar och denna bara blev över... ?
Blir väl att kolla nu vad mer jag måste köpa förrutom motorn då vill säga. Hump, laddare, luftfilter samt pipa...
S500R, varför sålde du denna igentligen... ? kanske har du andra bilar och denna bara blev över... ?
MCD Evo 3 Sport
Några fler bilder....

MCD Evo 3 Sport
En fråga....
Jag har tänkt såhär.. kan man sätta in en liten lampa som jag kan sätta på batterilådan i bilen samt en vattentät vip brytare för på och av, lampan ska då lysa när strömmen är på.. och den ska inte lysa när strömmen är av... frågan är inte hur man gör detta.. för det vet jag redan.. frågan är om man kan ha så utan att få störningar i elektroniken... ???
Skulle ju vara mycket lättare att ha så så man vet lättare när det är på eller av.. och så skulle jag vilja ha 2 kontakter från humpen, en som går till elektroniken samt en som man kan använda för att ladda batteriet utan att måsta ta ut det..
Jag har tänkt såhär.. kan man sätta in en liten lampa som jag kan sätta på batterilådan i bilen samt en vattentät vip brytare för på och av, lampan ska då lysa när strömmen är på.. och den ska inte lysa när strömmen är av... frågan är inte hur man gör detta.. för det vet jag redan.. frågan är om man kan ha så utan att få störningar i elektroniken... ???
Skulle ju vara mycket lättare att ha så så man vet lättare när det är på eller av.. och så skulle jag vilja ha 2 kontakter från humpen, en som går till elektroniken samt en som man kan använda för att ladda batteriet utan att måsta ta ut det..
MCD Evo 3 Sport
-
Ntch in da dirt
Ja det går att ha en diod och vipp brytare för av och påslag det är så el härvan är uppbyggd till mcd.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Kanonbra.. då jag jag köpa sånna grejer o montera dit,
MCD Evo 3 Sport
Har nu beställt ett 3700Mah hump, samt en Y kabel till Styrservo och en laddare som är användbar på många olika sätt, och den laddar som max 1Ah vilket jag tror man klarar sig på. Bara att vänta o se då hur lång tid det tar för dessa grejer att komma från tyskland.
MCD Evo 3 Sport
Jag har en FG... sen är det bara att kolla i min MCD tråd.. bygger en helt i kolfiber.. nästan. Lite titan och alu är det ju med. Så jag behöver inte denna!Perkla wrote:Ok... ja en sån Y kabel jag måste köpa då..
Ahaa ok... då fattar jag... och när du köpte denna så hade du kanske tänkt satsa på mcd istället men ångrade dig sen o beslutade att sälja.. ?

MCD Evo 3 Sport
Vart beställde du ifrån?Perkla wrote:Har nu beställt ett 3700Mah hump, samt en Y kabel till Styrservo och en laddare som är användbar på många olika sätt, och den laddar som max 1Ah vilket jag tror man klarar sig på. Bara att vänta o se då hur lång tid det tar för dessa grejer att komma från tyskland.
Letar Baja 5B