MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Nejdå, det är lugnt
Den laddaren du länkade till såg faktiskt riktigt bra ut 
Letar Baja 5B
Japp.. hade tänkt mig en sånhär för 555:-

Kanske lite dyr för mig just nu.. men jaa.. vad ska man göra för att slippa vänta timtal på laddning... har tänkt åxå köpa hump från conrad så det blir en o samma fraktkostnad... drar iväg i fraktkostnader åxå om man beställer på flera olika ställen..

Kanske lite dyr för mig just nu.. men jaa.. vad ska man göra för att slippa vänta timtal på laddning... har tänkt åxå köpa hump från conrad så det blir en o samma fraktkostnad... drar iväg i fraktkostnader åxå om man beställer på flera olika ställen..
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
jag skulle satsat på ett lipo med ett ubec istället så att du inte behöver underhålla nimh batterier, Hinner ej förklara idag men i morn så förklarar jag vad som är possitivt/negativt med det.
Ok.. kan inte ett smack om vad som är bra o inte.. jag är som mest intresserad av att komma igång lite billigt..
MCD Evo 3 Sport
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
ja imax laddaren har jag sålt väldigt bra av har en själv också kanon bra.
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Japp... tror jag ska satsa på en sån eftersom den var så billig som 555:-... och ett sånt hump åxå på 4200mah... så lär man komma igång iaf... faan vad det kostar pengar att komma igång med LS.. huhh..
Men o andra sidan... det som kommer sen är kanske bara lite underhåll o liknande... jag köpte ju ett rullande chassie och var fullt medveten om att jag måste köpa till en massa grejer...
Men o andra sidan... det som kommer sen är kanske bara lite underhåll o liknande... jag köpte ju ett rullande chassie och var fullt medveten om att jag måste köpa till en massa grejer...
MCD Evo 3 Sport
Ja kommer man bara igång så är faktiskt kostnaderna inte så höga. Sköter du bara luftfilter bytena osv så kan du räkna med många roliga timmar innan du måste renovera nåt.
Letar Baja 5B
hehe, ls är en engångs kostnad
Jag körde väll 20 tankar med min gamla baja utan krångel ända tills jag sålde den 
Låter ju lovande det... blir som sagt lite tufft ekonomiskt nu till det börjar närma sig start osv.. jag ska hålla räkningen o spara alla kvitton så jag kan räkna sen vad det har kostat mig att komma igång.. jag har nån fantasi om att det kan röra sig om ca 7-8 tusen nånting.... kanske lite billigare beroende på om jag hittar nån billig pipa..
MCD Evo 3 Sport
Ja det är ju alla inköp man gör nu... viktiga grejer.. en bra laddare, motor, pipa, minst ett hump, servos osv.. sen när dom grejerna är köpa så blir det mest underhåll... såvida man inte kör in i berlin muren (som inte finns) i 70 knyck förståss.
MCD Evo 3 Sport
- Rallyfinnen
Ett tips, spara inte räkningarna, du vill inte veta vad det kostat i slutänden.. 
Rallyfinnen---->
Helt sant.. jag anar att jag inte vill sitta o räkna vad det kommer att ha kostat mig i slutändan... men eftersom det inte blev nån Carbon Fighter så fanns ju ingen annan vettig utväg än att köpa mcd.. o jag tycker det verkar vettigt faktiskt, den är ju iaf sprillans ny... o det är väl ganska sällsynt att få tag på sånna grejer till sånna priser när vi snackar om LS antar jag.. speciellt med tanke på att det inte är en skitbil..
Helt sant.. jag anar att jag inte vill sitta o räkna vad det kommer att ha kostat mig i slutändan... men eftersom det inte blev nån Carbon Fighter så fanns ju ingen annan vettig utväg än att köpa mcd.. o jag tycker det verkar vettigt faktiskt, den är ju iaf sprillans ny... o det är väl ganska sällsynt att få tag på sånna grejer till sånna priser när vi snackar om LS antar jag.. speciellt med tanke på att det inte är en skitbil..
MCD Evo 3 Sport
Funderar lite på BEC kontakten som sitter på det här batteriet... den passar ju inte i mottagaren rak av... kanske måste bygga en adapter eller nåt... ? eller nåt annat förslag.. ?

MCD Evo 3 Sport
Funderar hur man ska kunna få in en batterikontakt som är a BEC typ i den här mottagaren som jag har och tänkte använda till min mcd.. kanske byta kontakten på hump:en ?

MCD Evo 3 Sport