SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Re: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Okej, har du nån länk till vad som funkar? Ska tydligen vara 15t splines på dem om jag förstått det rätt. 
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Bara Maila dom.. Dom har inge sortiment på hemsidan men gör 60 spänn med frakt som passar savöx så kan man inte klaga 
Well det blev inte som tänkt... SKulle ju fixa bromsarna o styrningen billigt var det sagt.
Idag fick jag detta paketet från Farbror Målaren som kommer göra mig urfattig tids nog.
Vad har ni för uppfattning om "Bash" vs "Race" setup på RCR-bromsarna?

Det enda negativa med buren än så länge är att den väger en del och så måste jag lägga bilen på taket för att kunna skruva fast den. Funderar på att dra fast en stoppskruv i varje hål, de kommer då sticka ner genom "fästena" i chassit och sedan kan jag låsa med mutter+bricka. Vad tror ni om det?
Idag fick jag detta paketet från Farbror Målaren som kommer göra mig urfattig tids nog.
Vad har ni för uppfattning om "Bash" vs "Race" setup på RCR-bromsarna?

Det enda negativa med buren än så länge är att den väger en del och så måste jag lägga bilen på taket för att kunna skruva fast den. Funderar på att dra fast en stoppskruv i varje hål, de kommer då sticka ner genom "fästena" i chassit och sedan kan jag låsa med mutter+bricka. Vad tror ni om det?
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
RCR-bromsa är grymt bra!

Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Angående buren så låter det rätt vettigt. Alla små tips å trix för att underlätta är ju super, bara det håller! 
Jo har förstått det men ska man ha bash eller race setupen?Burnout wrote:RCR-bromsa är grymt bra!![]()
Jao, måste hitta ett ställe som säljer 25-35mm m4 stoppskruv bara.pepi wrote:Angående buren så låter det rätt vettigt. Alla små tips å trix för att underlätta är ju super, bara det håller!
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Köp vanliga m4 skruv med tillräcklig lång gänga och kapa av skallen bara, eller köp gängstång och kapa av i lämplig längd.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Köp M4 gängstång på biltema..
EDIT: Lusse hann före.
EDIT: Lusse hann före.
Jo har tänkt det också. För övrigt kan jag sno det på jobbet så det kostar inget men om skruven skulle brytas lär den bli ett helvete o få ut.
För stoppskruvar har väl insexgängen hela vägen invändigt? Eller sitter den bara i "toppen"?
Isåfall får det bli skruvar som jag får kapa skallen på då jag kommer ha svårt att skruva in gängstång i buren.
För stoppskruvar har väl insexgängen hela vägen invändigt? Eller sitter den bara i "toppen"?
Isåfall får det bli skruvar som jag får kapa skallen på då jag kommer ha svårt att skruva in gängstång i buren.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Stoppskruvar har bara insex i toppen så att säga. Det finns med genomgående hex rakt igenom hela men dom är inte speciellt hållbara...
Tack för informationen, då är det ju ganska värdelöst om skruven skulle knäckas...
Får ta mig ner till jobbet o knycka någea vanliga skruv, brickor samt muttrar och hoppas jag får tid i helgen.
Tyvärr kam jag inte närvara vis träffen dem 25e maj då min mattelärare fick för sig att flytta kursprovet till måndagen efter.
Får ta mig ner till jobbet o knycka någea vanliga skruv, brickor samt muttrar och hoppas jag får tid i helgen.
Tyvärr kam jag inte närvara vis träffen dem 25e maj då min mattelärare fick för sig att flytta kursprovet till måndagen efter.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Hade tänkt bygga ihop bilen idag men har varken ork eller lust. Pappa har tagit alla verktyg som jag ordnat och bara slängt allt i en låda så efter att ha letat efter rätt buts och insektsnyckel i 10 min för att sedan upptäcka att nyckeln var rundad gav jag upp.
Fett trött på large scale, visst det är en speciell känsla med motorn och ljudet men det kostar multum och vad jag märkt så resulterar varenda vurpa i skador för minst 1000:-
Överväger att sälja den som den står då jag inte har råd med det här.
Så om någon är sugen på den är det bara att dra iväg ett PM. Förutom att servoarmen är utsliten och bilen bromsar dåligt går den kanon. 
Fett trött på large scale, visst det är en speciell känsla med motorn och ljudet men det kostar multum och vad jag märkt så resulterar varenda vurpa i skador för minst 1000:-
Överväger att sälja den som den står då jag inte har råd med det här.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
- KaptenMagnus
- Phone Number: 0709475583
Ta det lunga och andas. Alla har vi en svacka ibland. Och ja det kostar lite granna att köra sönder men det brukar det vara värt. Pengar är inte allt så länge man får ut tillräckligt SM (smil per mil) av det. Man måste unna sig något roligt!
Magnus
Magnus
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
Du måste komma ner till Sandhem och köra lite,då brukar inspirationen komma tillbaka.Och det brukar hålla bättre om man kör på bana tycker jag.
Kom igen
Kom igen
Ja du får INTE ge upp nu
jag hade en sådan svacka förra året när allt strulade o gick sönder och var skit less på det (Fråga "Målaren" hur det lät ifrån mig då)
men det går som sagt över när du har varit med på bana o kört lite