Baja 5B Projekt NooB
Re: Baja 5B Projekt NooB
Tack Burnout.
Har börjat o plocka ner bilen nu för genomgång, demontering av El-konverteringen samt rengörning av ALLT.
Vete fasen vad det blir för motor i henne sen när det är dags för det. Har en CY meeen det känns inte riktigt riktigt liksom. Standard, raceportat, fullmod lr promod finns det väl o välja mellan. Dessa val dessa val...
Jaja den dagen den sargen som hockyspelarn sa.... Är inte redigt dags för den biten än iaf.
Ska byta till RPM-armarna fram. Lacka nya karossen, renovera/gå igenom stötdämperiet.
Ska försöka bygga egna utfjädringsstopp ist för dessa gigantor-band som är idag. Egen bur var det tänkt med osv men en sak i taget. Gäääsp... Kaffe först va..
Har börjat o plocka ner bilen nu för genomgång, demontering av El-konverteringen samt rengörning av ALLT.
Vete fasen vad det blir för motor i henne sen när det är dags för det. Har en CY meeen det känns inte riktigt riktigt liksom. Standard, raceportat, fullmod lr promod finns det väl o välja mellan. Dessa val dessa val...
Jaja den dagen den sargen som hockyspelarn sa.... Är inte redigt dags för den biten än iaf.
Ska byta till RPM-armarna fram. Lacka nya karossen, renovera/gå igenom stötdämperiet.
Ska försöka bygga egna utfjädringsstopp ist för dessa gigantor-band som är idag. Egen bur var det tänkt med osv men en sak i taget. Gäääsp... Kaffe först va..
Dom banden du har där till utfjädring är nog bästa du kan ha enligt mig... har plågat min och dom håller måttet... har sett många kabelvarianter som inte håller.
Jag hade också sådana, men dom töjde sig och blev för långa.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Exakt vad mina har gjortLusse wrote:Jag hade också sådana, men dom töjde sig och blev för långa.
Har också hört att de ger sig med tiden.
Har en liten hydralpress i verkstan och rf-wire på det så vanlig kabelmod blir det inte utan bra mer hållbar variant.
Har en liten hydralpress i verkstan och rf-wire på det så vanlig kabelmod blir det inte utan bra mer hållbar variant.
Dämparna genomgågna, Lite leder utbytta.
Börjar få lite stil på grejjerna nu.
Var hos Andreas och hämtade en lite rova med
så CYn blev förpassad till avbytarbänken per omgående. tyvärr var pipan restnoterad ännu men det är ingen panik med den än iaf.
fick med lite annat braoha, som nån sa- jävlit billig hobby duuuu.
Börjar få lite stil på grejjerna nu.
Var hos Andreas och hämtade en lite rova med
Jag vet vem det var... Men säger inget..Weber wrote:Dämparna genomgågna, Lite leder utbytta.
Börjar få lite stil på grejjerna nu.![]()
Var hos Andreas och hämtade en lite rova medså CYn blev förpassad till avbytarbänken per omgående. tyvärr var pipan restnoterad ännu men det är ingen panik med den än iaf.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Forumreglerna säger...... Uppdatera med bilder nu!
Bilder kommer framledes. Lugn o ro bara.... Snart dags för inkörning. Radiolådan ihop igår med nya servot o allt funkar än iaf.
Bilder innan inkörning! Så vi fick se den innan den.......Weber wrote:Bilder kommer framledes. Lugn o ro bara.... Snart dags för inkörning. Radiolådan ihop igår med nya servot o allt funkar än iaf.
NU efterlyser jag lite bilder faktiskt 
I övrigt kul hobby men billig NÄÄ den som sagt det var en rolig typ på någon annans bekostnad
I övrigt kul hobby men billig NÄÄ den som sagt det var en rolig typ på någon annans bekostnad
Pics on demand.
Jaja inte redigt klart än, nya karren är ännu olackad osv osv.
Motor, radio, drivlina osv är iaf på plats, mest smådetaljer kvar men nu får man inte skruva själv längre. 13-årige grabben tog över verktygen så man får agera coach en stund.
SS-pipan skall bytas till Mielke-pipan efter inkörningen. Även outwears skall monteras framledes.
Jaja inte redigt klart än, nya karren är ännu olackad osv osv.
Motor, radio, drivlina osv är iaf på plats, mest smådetaljer kvar men nu får man inte skruva själv längre. 13-årige grabben tog över verktygen så man får agera coach en stund.
SS-pipan skall bytas till Mielke-pipan efter inkörningen. Även outwears skall monteras framledes.
Sedärja 
Ja de där med att någon "lägger sig i" vet jag hur det funkar när 11-åringen här hemma ska veta bäst
Det är då man får luta sig tillbaka, knäppa upp en 33:a och bara agera coach som du så fint sa
Ja de där med att någon "lägger sig i" vet jag hur det funkar när 11-åringen här hemma ska veta bäst
Det är då man får luta sig tillbaka, knäppa upp en 33:a och bara agera coach som du så fint sa
Tänkte inflika en liten detalj som en mentor till mig nämnde för ett tag sen, skena inte iväg med en massa blingbling från början de finns nog en viss risk att man lessnar fort då, bättre o hålla sig lite lågbudget till att börja med och köra standard prylar, för min del har det burit iväg en bit på väg med inköp av 2 bilar med div andra inköp, jag har inte lessnat än men har slagit av lite på takten av inköp hehe, det är ju trots allt jul snartWeber wrote:Tack för det vänliga mottagandet.
Ja det är inte superbilligt att hålla på med denna hobby men man lever bara en gång och kronan är ju rund så.....
Sitter o lusläser det mesta som har med 5B mm att göra. Mkt nya intryck och jösses vad med hopups, blingbling osv det finns.
I vilket fall KEEP UP THE GOOD WORK
Nu är ju inte allt som är "bling" dåligt. Finns ju en del som är bra att uppdatera till som kan anses bling. Men annars håller jag med!