Malte - Hpi Baja 5T Hawaii Edition
Re: Malte - Hpi Baja 5T Hawaii Edition
Jag har ju investerat i båda... däckena gjorde en del... men nu ska det bli intressant att se hur den nya motorn betersig. Men man har ju mycket kvar innan den är som man vill ha den!
Visst är det så! Är lite nyfiken hur min snikmodd med DDM´s 29cc kit blir på originalmotorn. Borde göra lite skillnad varjefall!S 500 R wrote:Jag har ju investerat i båda... däckena gjorde en del... men nu ska det bli intressant att se hur den nya motorn betersig. Men man har ju mycket kvar innan den är som man vill ha den!
Tror säkert du kommer märka en bra skillnad!
Då var det dax för update igen, vad kan ha hänt sedan sist? inte jättemycket, men Yamadudelänkaget sitter där varjefall, känns lite seriösare i sin konstruktion än original faktiskt. Har nog lite justering kvar dock, throttletrimmen på radion är lite okänslig, hade dock ingen 1mm insexnyckel liggandes. Har du det Bjuggen?
Sedan är Turtleracingkopplingen monterad så nu får vi hoppas det problemet är ur världen med pinjongskruvar som går av. Trots bra support av Ulu med ny originalpinjong så hjälpte det inte när kopplingsklockan oxå hade tagit stryk.
Satte även på TR trannyplaten som jag hade liggande, satt som en smäck!
Sedan har man ju insett att denna vintern kommer att bli långvarig och att det är konbanekörning i Floby nästa helg och då får vi ha lite grepp! Så här ser det ute efter lite meckande:

Hostile MXT med ett gäng koldkutters i.

Monterade på Proline splitsix

Tyvärr räckte inte dom 250 koldkuttarna till fyra däck, men jag prioriterade greppet bak och det funkade fint på en plogad men snöfylld plan, skoj som f-n var det! Sitter hälften av dom man skall ha fram så greppen kommer bli bättre när en påse till kommer med posten i morgon! Nu helt plötsligt tycker jag att vinter är roligt!
Jag som egentligen är en badass-biker... Men det blev ganska uppenbart att det behövdes mera motor. Hmm, får ta mig en funderare nu på hur jag skall göra.
Sedan beställde jag en radio idag, Futaba 3PMX så att jag kan få dit min killswitch. Blev även Darksoul front and rear extenders i samma beställning..
Sedan är Turtleracingkopplingen monterad så nu får vi hoppas det problemet är ur världen med pinjongskruvar som går av. Trots bra support av Ulu med ny originalpinjong så hjälpte det inte när kopplingsklockan oxå hade tagit stryk.
Satte även på TR trannyplaten som jag hade liggande, satt som en smäck!
Sedan har man ju insett att denna vintern kommer att bli långvarig och att det är konbanekörning i Floby nästa helg och då får vi ha lite grepp! Så här ser det ute efter lite meckande:

Hostile MXT med ett gäng koldkutters i.

Monterade på Proline splitsix

Tyvärr räckte inte dom 250 koldkuttarna till fyra däck, men jag prioriterade greppet bak och det funkade fint på en plogad men snöfylld plan, skoj som f-n var det! Sitter hälften av dom man skall ha fram så greppen kommer bli bättre när en påse till kommer med posten i morgon! Nu helt plötsligt tycker jag att vinter är roligt!
Sedan beställde jag en radio idag, Futaba 3PMX så att jag kan få dit min killswitch. Blev även Darksoul front and rear extenders i samma beställning..
- sideburn80
Snyggt med chromade split-six 
Ser bra ut Malte. 1mm insex ska vi nog lösa. Blev det ingen film på provkörningen?? 

Billös expertkommentator..
Blir kul köra i floby, snygg fälg! 
Tyvärr så var jag som ett barn på godisbutik så jag hade inte en tanke på att filma, hade bara låtit löjligt med mitt skratt som överröstade motorn ändå. 
Malte wrote:Tyvärr så var jag som ett barn på godisbutik så jag hade inte en tanke på att filma, hade bara låtit löjligt med mitt skratt som överröstade motorn ändå.
Billös expertkommentator..
Samma mig igår jag köpte bromsar som har samma 500R, dom är svindyra!Malte wrote:Tyvärr så var jag som ett barn på godisbutik så jag hade inte en tanke på att filma, hade bara låtit löjligt med mitt skratt som överröstade motorn ändå.
Rena jag nästan som barn i godisbutik det!
Shit vad ball den blev med MXT både fram och bak!
Du köpa också sådan det!S 500 R wrote:Shit vad ball den blev med MXT både fram och bak!
Jag kommer köra MXT bak och mina Trencher fram!Burnout wrote:Du köpa också sådan det!S 500 R wrote:Shit vad ball den blev med MXT både fram och bak!
Ja det blev svintufft! Kanske funkar bra i Hawaii med koldkutterserna i där med. Blir nog eventuellt en uppsättning till till våren på originalfälg tror jag.S 500 R wrote:Shit vad ball den blev med MXT både fram och bak!
Jag har fram som original bak Mxt!S 500 R wrote:Jag kommer köra MXT bak och mina Trencher fram!Burnout wrote:Du köpa också sådan det!S 500 R wrote:Shit vad ball den blev med MXT både fram och bak!