Vikta en onroadbil?
Vikta en onroadbil?
Har funderat på hur min truck skulle fungera om man viktade den med ca 2 kg.
Vad tror ni skulle göra för skillnad. Vikten kommer fördelas så ingen jättevikt fram eller bak utan över hela chassit.
Bilen kommer även bli 6 cm kortare är tanken.
Vad tror ni skulle göra för skillnad. Vikten kommer fördelas så ingen jättevikt fram eller bak utan över hela chassit.
Bilen kommer även bli 6 cm kortare är tanken.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Re: Vikta en onroadbil?
Varför vill du lägga på mer vikt??
Vill och vill. Jag är test sugen. Men är nyfiken på vad det skulle göra för skillnad på bilen. Ja tröttare så klart..
Någon som vet hur en trimpipa ser ut invändigt?
Någon som vet hur en trimpipa ser ut invändigt?
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
- J.A racing
Samma här?S 500 R wrote:Varför vill du lägga på mer vikt??
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Det är väl tvärt om du skall göra?Ju lättare bil ju snabbare bil i både ax o kurvor. Det är väll som i 1/1 racing? lätta bilar skall det vara...Tung bil blir trögare, går sämre i kurvor och ax..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Skall göra ett test med att bygga om min truck.
Då jag inte har tillgång till så tunn Alu som chassit är tänkte jag använda annat. Men var lite nyfiken på att veta vad det skulle göra om bilen vägde 1.5 kg mer. Fungerar det som jag vill kommer jag skaffa fram alu och då kommer bilen bli lättare än idag. Men inte vill jag lägga massa pengar när jag kan göra ett test gratis...
Då jag inte har tillgång till så tunn Alu som chassit är tänkte jag använda annat. Men var lite nyfiken på att veta vad det skulle göra om bilen vägde 1.5 kg mer. Fungerar det som jag vill kommer jag skaffa fram alu och då kommer bilen bli lättare än idag. Men inte vill jag lägga massa pengar när jag kan göra ett test gratis...
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Som Lusse säger! Den kommer ju bete sig annorlunda. Segare i ax, bromsa tidigare inför kurvor, slita mer däck och bromsar osv.
Någon som vet hur en ljuddämpare är uppbyggd?
Har 2 idéer. Kommer testa den ena så får vi se om det blir någon skillnad.
Måste byta då jag inte har plats för originalet.
Har 2 idéer. Kommer testa den ena så får vi se om det blir någon skillnad.
Måste byta då jag inte har plats för originalet.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
- Rallyfinnen
Läs tuned pipe-tråden om du undrar hur en pipa är gjord, om du undrar hur en äckelburk (original ljuddämpare) ser ut inuti så har jag inget svar, och vill inte veta heller 
Ljud dämpan är väll upp byggt med ett perforerat rör med ljuddämpande matreal och nåt som sluter in det.( hölje)
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Borde det inte vara till våra 2taktare..Lusse wrote:Ljud dämpan är väll upp byggt med ett perforerat rör med ljuddämpande matreal och nåt som sluter in det.( hölje)
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Ljud dämpare.Smurfen wrote:Borde det inte vara till våra 2taktare..Lusse wrote:Ljud dämpan är väll upp byggt med ett perforerat rör med ljuddämpande matreal och nåt som sluter in det.( hölje)
En effekt pipa är uppbyggd på ett annorlunda sätt. HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Läst igenom tråden och självklart har du rätt. Jag menade ju hela pipan som ljuddämpare.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx