ny Hurrax på gång.
-
Ntch in da dirt
Re: ny Hurrax på gång.
ser ju bra ut med inkapslad mitt diff inte många märken som har det ännu.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
- Rallyfinnen
Jag är skeptisk till pushrod-fjädringen..
Det var 'inne' på banbilarna för drygt 10år sedan, men sedan gick man tillbaka till att ha dämparna ute vid länkarmarna pga problem med bla tillförlitlighet, glapp osv. Då var detta banbilar, en buggy ska tåla mycket mer..
I övrigt ser den intressant ut!
Det var 'inne' på banbilarna för drygt 10år sedan, men sedan gick man tillbaka till att ha dämparna ute vid länkarmarna pga problem med bla tillförlitlighet, glapp osv. Då var detta banbilar, en buggy ska tåla mycket mer..
I övrigt ser den intressant ut!
- J.A racing
Jag tror det är bra på en offroader, sitter skyddat där under karossen. Hade det på mina Traxxas Revo bilar och hade aldrig bekymmer med dom.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Viss skillnad där. Långt ifrån samma massa som ska dämpas.J.A racing wrote:Jag tror det är bra på en offroader, sitter skyddat där under karossen. Hade det på mina Traxxas Revo bilar och hade aldrig bekymmer med dom.
- J.A racing
Jaa och givetvis så har dom ju dimensionerat efter det ocksåRobban wrote:Viss skillnad där. Långt ifrån samma massa som ska dämpas.J.A racing wrote:Jag tror det är bra på en offroader, sitter skyddat där under karossen. Hade det på mina Traxxas Revo bilar och hade aldrig bekymmer med dom.
Ja jo.. Va inte riktigt så jag menade. Menade mest på att på en traxxas 1:8 eller 1:10 så är det mer plast. Uppgrader den till full alu som denna så får man säkert problem?
Jag har ingen erfarenhet av det, men spekulerar bara.
Står det nånstans att man är tvungen att va dryg för att man är moderator?
Jag har ingen erfarenhet av det, men spekulerar bara.
Står det nånstans att man är tvungen att va dryg för att man är moderator?
- J.A racing
Du var inte lite långsint då, varför skulle inte "vi" få köra med lite ironi och lite hugg & slag som alla andra inkl dig?
De var liksom skrivet med glimten i ögat och jag tror dom flesta här har sett liknande inlägg även från Herr Robert.
Upprepande tjafs om vad vi gör eller inte, kan leda till varningar som resulterar i avstängning mm. Låt oss slippa sånt här de finns andra forum som sysslar med sånt. OK?
Nog om det här!
De var liksom skrivet med glimten i ögat och jag tror dom flesta här har sett liknande inlägg även från Herr Robert.
Upprepande tjafs om vad vi gör eller inte, kan leda till varningar som resulterar i avstängning mm. Låt oss slippa sånt här de finns andra forum som sysslar med sånt. OK?
Nog om det här!
Visst visst.. varna på du. Inte mej emot.
Ja, frågan är ju varför det bra är F1 bilar som kör med pushrod. Men funkar det så är det ju kanon. Som J.A säger är det ju skyddat och bra!
Sårbar konstruktion med massor med leder och rörliga delar. F1 ska ju vara slimmade som tusan. Konventionell upphängning försvann nog på tidigt -80 tal. Men som sagt. Det funkar nog på bana och leksaksbilar.
Billös expertkommentator..
Koenisegg har ju pushrod dämpare och på den funkar det ju!
- J.A racing
Jaja en kompakt installation är ju bra och att slippa ömtåliga torn som sticker upp och lätt skadas. Det är också väldigt enkelt att ändra karaktären på dämpningen genom att bara byta avväxlings armen till en med annan geometri. Vid en ordentlig vurpa så slits förmodligen bara pushrod´n av om bärarmarna knäcks isf att dämparen pajjar.
Skit samma jag tror det kan bli riktigt bra även på en LS-offroad
Stefan Carerra GT med
men det är ju onroad.
Skit samma jag tror det kan bli riktigt bra även på en LS-offroad
Stefan Carerra GT med
Just det! Den med.
Ja, jag tror också på detta.
Ja, jag tror också på detta.
- J.A racing
Blir kul att se, fanns det nått release datum på den bilen eller? RC car online hade inget skrivet om den än i alla fall.