Speedup wrote:förstår du lagt betydligt mer en ja.. Fast min är inte ens så uppgraderad ja vill..den håller nu min bil ok nöjd

älskar man sin hobby som man säkert gör vid LS åkning är de okey å har man bara pengar så ja håller med dej fullt ut.. fast din motor bli den körbar tror du?
Ska väl medvilligt erkänna att jag ser fram emot att få rulla ut den med skräckblandad förtjusning och se hur den känns... Ska förhoppningsvis kunna filma en aning också vid dessa tillfällen även om jag är rädd för att den inte kommer vara i körbart skick så mkt som jag hoppas...
Jag för dessvärre noggrant protokoll över hela bygget och som jag sagt till folk tidigare, det går inte på ngt sätt att försvara summorna, å andra sidan kan man se det ur synvinkeln att allt är relativt och har man ett intresse och möjligheten så känner jag att det är helt okej... Vissa lägger 3-400 tkr på en ny bil och en värdminskning motsvarande bygget är det ingen som oftast reagerar på... Jag känner att det handlar om vilka val man gör....
15tkr är riktigt mycket pengar, man ska trots allt tjäna ihop till dem och det görs inte i en handvändning. Hobbyn bär respekt med sig ekonomiskt men i slutändan handlar den trots allt om att alla ska ha så kul det bara går!!!

[/quote][/quote]
Jag började det här bygget som ett rent projekt, jag ville kunna para ihop storkubikare och driftsäkerhet vilket om man frågar andra härinne, inte är helt solklart!! Kommer man att lyckas, tveksamt!!

...
Med den motorn vet jag inte huruvida den blir körbar eller inte, jag misstänker precis som alla andra att slitaget på drivaxlar, diffar etc. säkerligen kommer att vara horribelt men det återstår att se, det hänger ju lite på hur glad föraren är med pekfingret!!

Sannolikt kommer jag att bygga en standardmaskin i höst av de bitarna jag har liggandes och jag helt övertygad om att den kommer vara mångfalt mkt roligare än den här på grund av driftsäkerheten och en mer "normal" effekt... Fördelen med att inte stoppa i för stor motor är ju att man slipper många uppgraderingar... Och precis som du skriver, är man själv nöjd så är det allt som betyder ngt... Det är i slutändan trots allt roligare med en bil på banan än en i depån!!

Sent from my iPhone using Tapatalk