Popeye's Party Wagon!!!

Alla Offroad-projekt
Mats B

Re: Re:

Post by Mats B » 02 Feb 2016, 19:23

Dave wrote:Ja det är helt galet fränt det här bygget.....

Jag börjar fundera på vad som är den svagaste länken här...?
Kan det vara tanklocket.....eller kanske antennröret till mottagaren?
:lol2:
Skulle slå ett slag för drivaxlarna & kardaner :wtf: :doh:
Synd att inte überrc fortsatte med sina balldrive kardaner till LOSI :hammer:

I övrigt så är detta bygge bland det hårigaste jag bevittnat... :rock:
Det är så att "Generalen" börjar kännas som ett snikbygge :cheesy:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Sponsor

Sponsor

pm98
Phone Number: 0703483642

Post by pm98 » 02 Feb 2016, 21:15

:cheesy: :cheesy: :cheesy:
HPI Baja Kraken Tsk-b "ThE gRiN 2.0, Nothing Else But Pure Bashing Power”
Losi 5IVE-T "God Forgives.... Popeye´s 78.5cc Doesn´t"

pm98

Post by pm98 » 02 Feb 2016, 21:40

Mats B wrote:

Skulle slå ett slag för drivaxlarna & kardaner :wtf: :doh:
Synd att inte überrc fortsatte med sina balldrive kardaner till LOSI :hammer:

I övrigt så är detta bygge bland det hårigaste jag bevittnat... :rock:
Det är så att "Generalen" börjar kännas som ett snikbygge :cheesy:
Tveksam om man bara ska slå ett slag för drivaxlar & kardaner... Du känner alldeles för väl till "flytet" dess ägare haft så här långt med sina prylar!!!! :mad: :mad: :hammer: :hammer:

Man kan ju alltid ställa hoppet till Alx att det dyker upp ngt likasinnat... :thumbsup: :thumbsup:

Generalen, snikbygge... Tveksamt ändå va??!! :lol2: :lol2:

Kalle83
Phone Number: 0709998877

Re:

Post by Kalle83 » 03 Feb 2016, 08:48

Hade tänkte att rycka tag i något nytt när jag kommer hem. Hämtar lite inspiration just nu :mrgreen:

pm98

Post by pm98 » 03 Feb 2016, 16:43

Kalle83 wrote:Hade tänkte att rycka tag i något nytt när jag kommer hem. Hämtar lite inspiration just nu :mrgreen:
Härligt att höra, ser fram emot en byggtråd ifrån dig så snart du bestämt dig... Tillsvidare hoppas jag att denna tillsammans med alla andra härliga byggtrådar härinne kunna bidra med ytterligare inspiration för dig... :dance: :dance:

pm98

Re: "God Forgives.... Popeye's 78.5cc Doesn't"

Post by pm98 » 03 Feb 2016, 17:05

Ingen byggdag idag då det som ligger beställt är restnoterat, så därför tänkte jag passa på att lägga ut lite allmänna bilder....
ImageUploadedByTapatalk1454515517.210680.jpg
ImageUploadedByTapatalk1454515509.273454.jpg
ImageUploadedByTapatalk1454515501.958502.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

pm98

Post by pm98 » 03 Feb 2016, 17:05

ImageUploadedByTapatalk1454515537.604213.jpg
ImageUploadedByTapatalk1454515530.700548.jpg

S 500 R
Hedersmedlem

Re:

Post by S 500 R » 04 Feb 2016, 09:01

:thumbsup:
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Speedup
Phone Number: 0768000221

Re:

Post by Speedup » 04 Feb 2016, 14:44

vacker hon är :) Saknar motor va eller vad mer??
Losi 5ive-T Grafil Bodies. G-Raptor

pm98

Post by pm98 » 04 Feb 2016, 16:36

Speedup wrote:vacker hon är :) Saknar motor va eller vad mer??
Tack, kul att du gillar den!! Nä, det är väl inte så mkt som saknas i nuläget... Jag har lite IRP-prylar till upphängningen på väg ifrån england samt lite drev till mittdiffen samt motorn som jag är lovad i nästa vecka (litar dessvärre inte så särledes mkt när en engelsman säger så till mig längre... :lol2: :lol2: :roll: :roll: ) ... Jo just det, paneler till buren (sannolikt en penna)... Sen ska återstår det att se om det funkar också!!! :lol2: :lol2: :lol2:

pm98

Post by pm98 » 04 Feb 2016, 19:54

Än så länge håller hon vikten!!! [VICTORY HAND]️Image
ImageUploadedByTapatalk1454612056.116024.jpg

Speedup

Post by Speedup » 04 Feb 2016, 21:25

kanon jue perfekt bygge längtar efter körnings film :) tunga pengar i detta bygge. tycker mina 15k + i min är mkt hehe.
Lycka till så allt lirar :)
pm98 wrote:
Tack, kul att du gillar den!! Nä, det är väl inte så mkt som saknas i nuläget... Jag har lite IRP-prylar till upphängningen på väg ifrån england samt lite drev till mittdiffen samt motorn som jag är lovad i nästa vecka (litar dessvärre inte så särledes mkt när en engelsman säger så till mig längre... :lol2: :lol2: :roll: :roll: ) ... Jo just det, paneler till buren (sannolikt en penna)... Sen ska återstår det att se om det funkar också!!! :lol2: :lol2: :lol2:

pm98

Post by pm98 » 04 Feb 2016, 21:40

Speedup wrote:kanon jue perfekt bygge längtar efter körnings film :) tunga pengar i detta bygge. tycker mina 15k + i min är mkt hehe.
Lycka till så allt lirar :)
pm98 wrote:
Tack, kul att du gillar den!! Nä, det är väl inte så mkt som saknas i nuläget... Jag har lite IRP-prylar till upphängningen på väg ifrån england samt lite drev till mittdiffen samt motorn som jag är lovad i nästa vecka (litar dessvärre inte så särledes mkt när en engelsman säger så till mig längre... :lol2: :lol2: :roll: :roll: ) ... Jo just det, paneler till buren (sannolikt en penta)... Sen återstår det att se om det funkar också!!! :lol2: :lol2: :lol2:
Ska väl medvilligt erkänna att jag ser fram emot att få rulla ut den med skräckblandad förtjusning och se hur den känns... Ska förhoppningsvis kunna filma en aning också vid dessa tillfällen även om jag är rädd för att den inte kommer vara i körbart skick så mkt som jag hoppas... :drive: :drive:
Jag för dessvärre noggrant protokoll över hela bygget och som jag sagt till folk tidigare, det går inte på ngt sätt att försvara summorna, å andra sidan kan man se det ur synvinkeln att allt är relativt och har man ett intresse och möjligheten så känner jag att det är helt okej... Vissa lägger 3-400 tkr på en ny bil och en värdminskning motsvarande bygget är det ingen som oftast reagerar på... Jag känner att det handlar om vilka val man gör.... :) :)
15tkr är riktigt mycket pengar, man ska trots allt tjäna ihop till dem och det görs inte i en handvändning. Hobbyn bär respekt med sig ekonomiskt men i slutändan handlar den trots allt om att alla ska ha så kul det bara går!!! :drive: :drive: :clap2: :clap2:

Speedup

Post by Speedup » 04 Feb 2016, 22:32

förstår du lagt betydligt mer en ja.. Fast min är inte ens så uppgraderad ja vill..den håller nu min bil ok nöjd :) älskar man sin hobby som man säkert gör vid LS åkning är de okey å har man bara pengar så ja håller med dej fullt ut.. fast din motor bli den körbar tror du?

pm98 wrote:
Tack, kul att du gillar den!! Nä, det är väl inte så mkt som saknas i nuläget... Jag har lite IRP-prylar till upphängningen på väg ifrån england samt lite drev till mittdiffen samt motorn som jag är lovad i nästa vecka (litar dessvärre inte så särledes mkt när en engelsman säger så till mig längre... :lol2: :lol2: :roll: :roll: ) ... Jo just det, paneler till buren (sannolikt en penta)... Sen återstår det att se om det funkar också!!! :lol2: :lol2: :lol2:
[/quote]

Ska väl medvilligt erkänna att jag ser fram emot att få rulla ut den med skräckblandad förtjusning och se hur den känns... Ska förhoppningsvis kunna filma en aning också vid dessa tillfällen även om jag är rädd för att den inte kommer vara i körbart skick så mkt som jag hoppas... :drive: :drive:
Jag för dessvärre noggrant protokoll över hela bygget och som jag sagt till folk tidigare, det går inte på ngt sätt att försvara summorna, å andra sidan kan man se det ur synvinkeln att allt är relativt och har man ett intresse och möjligheten så känner jag att det är helt okej... Vissa lägger 3-400 tkr på en ny bil och en värdminskning motsvarande bygget är det ingen som oftast reagerar på... Jag känner att det handlar om vilka val man gör.... :) :)
15tkr är riktigt mycket pengar, man ska trots allt tjäna ihop till dem och det görs inte i en handvändning. Hobbyn bär respekt med sig ekonomiskt men i slutändan handlar den trots allt om att alla ska ha så kul det bara går!!! :drive: :drive: :clap2: :clap2:[/quote]

pm98

Post by pm98 » 04 Feb 2016, 22:43

Speedup wrote:förstår du lagt betydligt mer en ja.. Fast min är inte ens så uppgraderad ja vill..den håller nu min bil ok nöjd :) älskar man sin hobby som man säkert gör vid LS åkning är de okey å har man bara pengar så ja håller med dej fullt ut.. fast din motor bli den körbar tror du?

pm98 wrote:
15tkr är riktigt mycket pengar, man ska trots allt tjäna ihop till dem och det görs inte i en handvändning. Hobbyn bär respekt med sig ekonomiskt men i slutändan handlar den trots allt om att alla ska ha så kul det bara går!!! :drive: :drive: :clap2: :clap2:[/quote][/quote]

Jag började det här bygget som ett rent projekt, jag ville kunna para ihop storkubikare och driftsäkerhet vilket om man frågar andra härinne, inte är helt solklart!! Kommer man att lyckas, tveksamt!!Image ...
Med den motorn vet jag inte huruvida den blir körbar eller inte, jag misstänker precis som alla andra att slitaget på drivaxlar, diffar etc. säkerligen kommer att vara horribelt men det återstår att se, det hänger ju lite på hur glad föraren är med pekfingret!! ImageImage
Sannolikt kommer jag att bygga en standardmaskin i höst av de bitarna jag har liggandes och jag helt övertygad om att den kommer vara mångfalt mkt roligare än den här på grund av driftsäkerheten och en mer "normal" effekt... Fördelen med att inte stoppa i för stor motor är ju att man slipper många uppgraderingar... Och precis som du skriver, är man själv nöjd så är det allt som betyder ngt... Det är i slutändan trots allt roligare med en bil på banan än en i depån!!ImageImageImage

Post Reply