Kanske är dubbla uppsättningar kablar på knappen??
Blir väl svårare med kabeldragningen då, kanske. Vad vet jag??
Burnis, du får helt enkelt ta lite bilder och lägga ut som vi får spekulera lite!!
Det finnes kun en dödarknapp på motoren......Bjuggen wrote:En liten fråga bara. Hur många dödarknappar finns det??? Borde väl vara samma till båda spolarna. Det enda killswitchen gör är ju att kortsluta spolarna så kortsluter man knappen så dör ju båda spolarna, eller tänker jag fel???
Exakt min tanke också, det måste ju fungera.Bjuggen wrote:En liten fråga bara. Hur många dödarknappar finns det??? Borde väl vara samma till båda spolarna. Det enda killswitchen gör är ju att kortsluta spolarna så kortsluter man knappen så dör ju båda spolarna, eller tänker jag fel???
Det kan kanske vara så. Men med tanke på att killsvichen är elektronisk så kanske den inte pallar för dom styrkorna som två spolar ger..Och killer bii säger skälv att man måste ha två båt killersvicher till en twin .Lotus wrote:Exakt min tanke också, det måste ju fungera.Bjuggen wrote:En liten fråga bara. Hur många dödarknappar finns det??? Borde väl vara samma till båda spolarna. Det enda killswitchen gör är ju att kortsluta spolarna så kortsluter man knappen så dör ju båda spolarna, eller tänker jag fel???
Det är lite dåligt att bara ha en dödarknapp. Jag skulle stänga motorn under först tank då den inte ville stoppa motornEgon wrote:Det finnes kun en dödarknapp på motoren......Bjuggen wrote:En liten fråga bara. Hur många dödarknappar finns det??? Borde väl vara samma till båda spolarna. Det enda killswitchen gör är ju att kortsluta spolarna så kortsluter man knappen så dör ju båda spolarna, eller tänker jag fel???
Jag vet det. då jag testa på som killbee´rc http://www.killerrc.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=344Egon wrote:Beklager at jag inte kan være til betre hjelp gutter, men dette er så nytt for meg ochså at jag har ennu inte fått noen erfaring med Twin.....men det kommer...
Var?huSSe wrote:finns trådar som handlar om detta på hbf forumet.
BR twin engine w/ Killer Bees
Post Number:#1 by Killer RC » April 3rd, 2011, 8:15 pm
You will need two Kit #2 Boat kits for this engine. One for each ignition coil. You can connect the two Bees pigtails together to your Aux channel with a 2 way splitter cable. The OBR twin engine uses marine style ignition coils, so the wiring is a little different than it is on a regular car engine. Connect the male bullet plug to the female bullet plug on the black wire of each ignition coil, and then the red kill switch wire gets grounded to a bolt on the engine somewhere. You don't connect anything to the red wire on the ignition coil. This is what our marine wiring looks like.
Jag förstår och så jag prova det!Lusse wrote:Det här skriver Kiler bee skälva om vad som gäller.BR twin engine w/ Killer Bees
Post Number:#1 by Killer RC » April 3rd, 2011, 8:15 pm
You will need two Kit #2 Boat kits for this engine. One for each ignition coil. You can connect the two Bees pigtails together to your Aux channel with a 2 way splitter cable. The OBR twin engine uses marine style ignition coils, so the wiring is a little different than it is on a regular car engine. Connect the male bullet plug to the female bullet plug on the black wire of each ignition coil, and then the red kill switch wire gets grounded to a bolt on the engine somewhere. You don't connect anything to the red wire on the ignition coil. This is what our marine wiring looks like.
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests