JA´s HPI racing 5B baja SS
Re: Johans HPI Baja 5B SS
Gillar din bil skarpt...
cool look
- sideburn80
Ja de är en snygg baja må jag säga, blir kul att följa.
Den sprätter gräs riktigt bra... riktigt fin bil!!!
- J.A racing
Hoppas att jag får minTR koppling till helgen, så jag kan mecka dit lite prylar. Och uppdatera med lite nya bilder också. Sitter och spånar på lite andra coola prylar också, vi får se vad man kan hitta på för "dumheter".
Behöver lite däck till mina Desperados också, nån som kört Proline Badlands är dom bra? eller så blir det Hostile MX. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Vad jag vet så har TEN Proline Badlands på sin bil!!
Hsr läst en hel del om däck den sista tiden då jag också är sugen på att byta. På HBF så är kritiken hård mot Proline däcken. Varken Badlands eller Bow Tie däcken får någon vidare kritik. Tydligen slits de mycket mer än Hostile MX och sen så är tydligen foamsen rena skämtet. Se bild nedan för att se vad som händer med foamsenJ.A racing wrote:Hoppas att jag får minTR koppling till helgen, så jag kan mecka dit lite prylar. Och uppdatera med lite nya bilder också. Sitter och spånar på lite andra coola prylar också, vi får se vad man kan hitta på för "dumheter".Behöver lite däck till mina Desperados också, nån som kört Proline Badlands är dom bra? eller så blir det Hostile MX.
Funderar ändå på att testa ett par Bow Ties med Desperado fälgar. Stenelux kör ju detta på sin Baja och jag tycker det ser grymt fett ut
Några intressanta diskussioner:
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... t=badlands" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... t=badlands" onclick="window.open(this.href);return false;

Letar Baja 5B
- J.A racing
Jo jag såg den också, men det fanns ju nått annat foam som skulle vara bättre. Jag tror det var blått , men det är ju många som kör bana i USA som har Proline däck. Har gått och blivit snål på sistone, tycker Hostile´s foam är lite dyra.
Fast det får väl bli sånna ändå.
Men har du bestämt dig för att köpa Prolands alltså? Vilka blir det i sådanan fall? Bow Tie eller Badlands?
Letar Baja 5B
- J.A racing
- J.A racing
Nu verkar det som min koppling är på G, mmr har haft den restad riktigt länge nu. Det var nog jänkarna som tömde lagren inför Dumotdunes på TR kitten. Hoppas ha den under nästa vecka, då blir det lite fart på bygget igen. Håller på och kikar på en ny liten inköpslista till steg 2. Ev en motor men jag har så svårt att bestämma mig för vilken.
En bättre pipa och en Killer switch + lite annat smått & gott blir det i alla fall. 
Anngående däcken, Kompisen hadde badlands det tog inte många liter innan dom var slut. vi har provat andra däck åckså men dom håller inte? det enda som jäller är hostile däck....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Jag har också läst det nu Badlands har ganska bra grepp men ingen livslängd, så det blir mini mx fram och MX bak. Vilket foam ska man ha tycker du?Lusse wrote:Anngående däcken, Kompisen hadde badlands det tog inte många liter innan dom var slut. vi har provat andra däck åckså men dom håller inte? det enda som jäller är hostile däck....
Du kan ha orginal ss fom, glöm inte att tejpadäcken och fomen!
- J.A racing
På insidan. Vrid ut och inn på däcken,tejpa , vrid till baka. så blir däcket stabilare.