"Projekt" Eletric Baja 5B SS
"Projekt" Eletric Baja 5B SS
Hej allesamman
Mitt namn är Martin och är ny på det här mer RC. Hade några bilar när jag var liten. Men inget avancerat.
Köpte en Slash 4x4 för ett par månader sen och blev helt tagen av hur jäkla snabb den var. Blev mer sugen på en större bil. Letade runt lite på olika forum och bestämde mig för en HPI Baja 5B. Jag ville ha en byggsats så jag fick pilla lite. Kändes roligare än en RTR. Sagt och gjort så köpte jag en av RCmaffian. Direkt när jag köpte den så läste jag att det fanns ett el-kit ifrån Castle Creations till den.
Så utan att en byggt ihop den så beställdes ett kit. Bilen byggdes så långt det gick. När jag väl fick delarna så monterades allt och jag har väl kört ett par laddningar.
Detta är tråden om hur jag har gjort och vad som kommer att göras med den.
Kommer att bli mycket bilder och förhoppningsvis filmer.
Hoppas att detta kan bli en tråd som ni kommer att följa och att ni tycker vara intressant.
//Martin
Mitt namn är Martin och är ny på det här mer RC. Hade några bilar när jag var liten. Men inget avancerat.
Köpte en Slash 4x4 för ett par månader sen och blev helt tagen av hur jäkla snabb den var. Blev mer sugen på en större bil. Letade runt lite på olika forum och bestämde mig för en HPI Baja 5B. Jag ville ha en byggsats så jag fick pilla lite. Kändes roligare än en RTR. Sagt och gjort så köpte jag en av RCmaffian. Direkt när jag köpte den så läste jag att det fanns ett el-kit ifrån Castle Creations till den.
Så utan att en byggt ihop den så beställdes ett kit. Bilen byggdes så långt det gick. När jag väl fick delarna så monterades allt och jag har väl kört ett par laddningar.
Detta är tråden om hur jag har gjort och vad som kommer att göras med den.
Kommer att bli mycket bilder och förhoppningsvis filmer.
Hoppas att detta kan bli en tråd som ni kommer att följa och att ni tycker vara intressant.
//Martin
"Go Big or Go Home"
HPI Baja 5B SS "Eletric", 8S
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: "Projekt" Eletric Baja 5B SS
fan va kul med en till el maskin.
ska bli intressant att följa.
har haft funderingar på en
el kärra jag med. men det kommer
andra grejer ivägen hela tiden.
ska bli intressant att följa.
har haft funderingar på en
el kärra jag med. men det kommer
andra grejer ivägen hela tiden.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Sådärja, då är det bara till att ladda upp massvis med bilder
Gärna filmer med!
Välkommen. Alltid kul med nya projekt. Har grejjat lite med borstlöst och det är skrämmande vilken prestanda man kan plocka ur en bil. Hade en Traxxas E-Revo BL edition. Körde med 6 s. Sprängde däck på löpande band. De baloonade så de for i trasor.
Billös expertkommentator..
Här kommer lite bilder på bygget.
"Go Big or Go Home"
Ja, denna vill man ju se live sen...
Hur upplevde du passformen på konverteringskitet. Jag får t.ex inte på Drevkåpan för hålen ligger inte i linje. Måste dremla upp hålen i gearplaten så jag får dit skruvarna.
Så där. Nu har ni fått lite bilder.
I helgen så skall jag montera de nya frambromsarna som jag fick igår. Om allt går som det ska så ska jag försöka göra en film som jag kan lägga upp. Det ska tydligen vara tråkigt väder i helgen och jag är inte så sugen på att plocka isär bilen för att tvätta den så jag får kanske vänta på en solig dag.
Bromsarna är Integy bromsar. Har läst en jäkla massa gnäll om dom på USA forum. Men jag tycker att de verkar helt ok.
Liten nackdel är att jag inte hittar någon Monteringsanvisning på nätet.
Så jag ska försöka ta många bilder och skriva lite om hur man gör. Om det är fler som har tänkt att montera bromsar fram på sin Baja.
Väntar på en beställning av delar till min Slash, jag lyckades spräcka metalldrevet på motoraxeln. Samt att plast drevet på Center diffen blev helt sönder slaget. Passade även på att ta ett par Paddeldäck till Bajan.
Så håll koll efter uppdateringar.
I helgen så skall jag montera de nya frambromsarna som jag fick igår. Om allt går som det ska så ska jag försöka göra en film som jag kan lägga upp. Det ska tydligen vara tråkigt väder i helgen och jag är inte så sugen på att plocka isär bilen för att tvätta den så jag får kanske vänta på en solig dag.
Bromsarna är Integy bromsar. Har läst en jäkla massa gnäll om dom på USA forum. Men jag tycker att de verkar helt ok.
Liten nackdel är att jag inte hittar någon Monteringsanvisning på nätet.
Så jag ska försöka ta många bilder och skriva lite om hur man gör. Om det är fler som har tänkt att montera bromsar fram på sin Baja.
Väntar på en beställning av delar till min Slash, jag lyckades spräcka metalldrevet på motoraxeln. Samt att plast drevet på Center diffen blev helt sönder slaget. Passade även på att ta ett par Paddeldäck till Bajan.
Så håll koll efter uppdateringar.
"Go Big or Go Home"
RcMaffian kommer att bygga en bana i Bromölla och det är nära mig så jag hade tänkt vara där och köra lite.S 500 R wrote:Ja, denna vill man ju se live sen...
Men man är inte begränsad till det. Stranden, Grustag och var som
"Go Big or Go Home"
Matjon wrote:Hur upplevde du passformen på konverteringskitet. Jag får t.ex inte på Drevkåpan för hålen ligger inte i linje. Måste dremla upp hålen i gearplaten så jag får dit skruvarna.
Passformen var kanske inte kanon men det gick att få ihop. Men det var mest att man fick pressa delen lite för att få skruven rak.
Det jag har märkt är att motor axeln ligger emot inne i kåpan och har tryckt hål i den så jag har fått laga den lite.
Jag kan ta bild på det och lägga upp.
"Go Big or Go Home"
Då får man ju se den där när banan är klar!Maot09 wrote:RcMaffian kommer att bygga en bana i Bromölla och det är nära mig så jag hade tänkt vara där och köra lite.S 500 R wrote:Ja, denna vill man ju se live sen...
Men man är inte begränsad till det. Stranden, Grustag och var som
-
RC Maffian
- Phone Number: 0735063122
Kanske vi alla kan bearbeta Martin så han följer med till Skurup och kör den 30:e april
viewtopic.php?f=10&t=2746
RC Maffian wrote:Kanske vi alla kan bearbeta Martin så han följer med till Skurup och kör den 30:e april![]()
Okej. Är det bara "Large Scale" som är välkomna?
Jag kan inte lova något tyvärr.
"Go Big or Go Home"