Vad gör DU just nu?
Re: Vad gör DU just nu?
Godmorgon
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Ska strax åka till Göteborg och skifta bil. Das Auto, min gamla golf börjar ge upp. Så nu blir det Skoda pickis. Givetvis diesel. Vad sägs om det Packo 
Billös expertkommentator..
- J.A racing
Det är bra bilar detBjuggen wrote:Ska strax åka till Göteborg och skifta bil. Das Auto, min gamla golf börjar ge upp. Så nu blir det Skoda pickis. Givetvis diesel. Vad sägs om det Packo
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
En flakmoppe, trevligt!Bjuggen wrote:Ska strax åka till Göteborg och skifta bil. Das Auto, min gamla golf börjar ge upp. Så nu blir det Skoda pickis. Givetvis diesel. Vad sägs om det Packo
Sitter och letar efter 4S lipo ackar till bra pris till min truggy. 
1:18 Xray M18 Pro
1:10 Kyosho Spider TF-2 Ford F150 | 1:10 Schumacher Cougar 2 / Storm
1:8 BL Nanda NRT-3 | Robitronic Protos
1:5 FG Porsche GT3 RSR | MCD RR Evo3 Sport m.m.
1:10 Kyosho Spider TF-2 Ford F150 | 1:10 Schumacher Cougar 2 / Storm
1:8 BL Nanda NRT-3 | Robitronic Protos
1:5 FG Porsche GT3 RSR | MCD RR Evo3 Sport m.m.
Vill också ha skoda/vw pickis!
Har du en sådan David?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Japp !
En brutal en.....64 sugdieselhästar leker man inte med !
Har haft den i 2 år och kan inte fatta hur jag klarade mig innan.....
En brutal en.....64 sugdieselhästar leker man inte med !
Har haft den i 2 år och kan inte fatta hur jag klarade mig innan.....
Jag är inne på att köpa en sådan eller en caddy skåp. Finns juh skapliga för under tiotusen på blocket. Dock är jag lite skraj för skodan.. Hört att ventilerna i motorn går av bara sådär..
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Att ventilerna går av har jag aldrig hört.....det är exakt samma motor som VW och Audi.....står t.o.m. på delarna....
Dieslarna är löjligt driftsäkra.....däremot är växellådorna kass, och de finns med 4 olika utväxlingar och folk monterar lite vad som helst på dem ibland....
Växellådan till dieseln har lägsta utväxlningen och utan varvräknare måste man nästan ha kört en med "rätt" låda för att veta hur den ska gå....
Farsan kollade på en som vi var och provkörde. Där hade dom fått i HELT fel låda och bilen orkade knappt sig själv till 100 knyck......
Klassiska fel att kolla är oljeläckage på växelföraren till växellådan (om den läcker kan lådan ha gått utan rätt oljenivå), och ett vinande ljud på 5:ans växel innebär att härningen gått ut det drevparet. Hörs lättast på låg fart typ 40-60km/h med gaspådrag på 5:ans växel. En frisk låda är tyst.....
Vattenläckage från framrutan kan också vara ett problem....lyft mattorna och kolla....
Kolla om halvljusjusteringen funkar ! Är det paj måste hela systemet bytas - går inte att laga !
Om du ska ha drag på den, så kolla att du får tag på en -00 eller -01 eftersom dom får dra 1000kg istället för 750kg på dom tidigare modellerna.....
Förutom den klassiska karossrosten utmed trösklarna bakom dörrarna ska man se upp med stötdämparfästena inne på flaket.....nån dubbelplåt-konstruktion som är rent bedrövlig på att rosta !
Dieslarna är löjligt driftsäkra.....däremot är växellådorna kass, och de finns med 4 olika utväxlingar och folk monterar lite vad som helst på dem ibland....
Växellådan till dieseln har lägsta utväxlningen och utan varvräknare måste man nästan ha kört en med "rätt" låda för att veta hur den ska gå....
Farsan kollade på en som vi var och provkörde. Där hade dom fått i HELT fel låda och bilen orkade knappt sig själv till 100 knyck......
Klassiska fel att kolla är oljeläckage på växelföraren till växellådan (om den läcker kan lådan ha gått utan rätt oljenivå), och ett vinande ljud på 5:ans växel innebär att härningen gått ut det drevparet. Hörs lättast på låg fart typ 40-60km/h med gaspådrag på 5:ans växel. En frisk låda är tyst.....
Vattenläckage från framrutan kan också vara ett problem....lyft mattorna och kolla....
Kolla om halvljusjusteringen funkar ! Är det paj måste hela systemet bytas - går inte att laga !
Om du ska ha drag på den, så kolla att du får tag på en -00 eller -01 eftersom dom får dra 1000kg istället för 750kg på dom tidigare modellerna.....
Förutom den klassiska karossrosten utmed trösklarna bakom dörrarna ska man se upp med stötdämparfästena inne på flaket.....nån dubbelplåt-konstruktion som är rent bedrövlig på att rosta !
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Min äldsta ska flytta till farmor å farfar säger honJ.A racing wrote:10´e februari sägs det, grabben går och väntar nu. Blir det en lillsyrra ska han flytta till mormor säger han.S 500 R wrote:När ska du ha???J.A racing wrote:Grattis knopflerDe börjar dra ihop sig här med snart.
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Just nu jag börjar fixa min pro mod! 
Sitter och inväntar världen...ska snart käka Tacos, bra mat för en karl! 
Blood, guts, and Rock ´n´ Roll
Losi 5ive T - Ballbreaker
HPI Baja 5b - Bajamajan
Losi 5ive T - Ballbreaker
HPI Baja 5b - Bajamajan