JA´s HPI racing 5B baja SS
Re: JA´s HPI racing 5B baja SS
bra bra med snappy Viktigt inte mycket trycket i tank! 
Då borde man kunna köra med BLUR tanklock med luftning i annars.
- J.A racing
Har det backventil då, kikade på det nyss men fattade aldrig om de hade det?S 500 R wrote:Då borde man kunna köra med BLUR tanklock med luftning i annars.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Den har ju ett filter i sig som gör att inget kommer in igenom det.J.A racing wrote:Har det backventil då, kikade på det nyss men fattade aldrig om de hade det?S 500 R wrote:Då borde man kunna köra med BLUR tanklock med luftning i annars.
- J.A racing
In ja men de hindrar ju inte soppan att komma ut.
Har du rätt i. Men det borde det ju vara, annars försvinner ju tanken lite.J.A racing wrote:In ja men de hindrar ju inte soppan att komma ut.
- J.A racing
Jag ska köpa ett snappy och testa de blir rapport på det framöver. 
Då köper jag ett BLUR lock och återkommer om detJ.A racing wrote:Jag ska köpa ett snappy och testa de blir rapport på det framöver.
- J.A racing
S 500 R wrote:Då köper jag ett BLUR lock och återkommer om detJ.A racing wrote:Jag ska köpa ett snappy och testa de blir rapport på det framöver.
I original tanklocket sitter det en back ventil. Om bilen välter och det rinner ut soppa så är det fel på back ventilen i tank locket. Så det bör kollas upp om man har det problemet...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det värkar som att det sitter en back ventil i Blur tanklocket. det är det man flyttar över från original.
BLUR Gas cap with integrated filter. The thread fits cleanly on the tank (85446) of the Baja 5b/5T. BLUR inserted a filter (tank ventilation). Creates much better ventilation than the stock HPI cap that only has a small pin hole on the cap that becomes easily clogged when the gas tank forms a vacuum Rubber seal must be taken over from the HPI (87469) plastics gas cap!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Ja det är ju en plastbit och en gummi grej i locket, det verkar inte lira så jäkla bra. Jag får kika på den igen och se om jag kan begripa mig på den. Antingen paj eller väldigt dålig backventil 
- J.A racing
[youtube][/youtube]
Jag tror på det här med att täppa till lufthålet och dra dit en högre luftning än nu.
Jag tror på det här med att täppa till lufthålet och dra dit en högre luftning än nu.
- J.A racing
Ja just det Snappy kit var det ju, ska ta och fixa ett sånt nu tror jag. Ska iväg och skaffa lite Aspen, så de finns soppa hemma också. Måste ju burna sönder mina Badlands som jag köpte av Robban också, behöver ena fälgen till ett av mina MX-hjul.
Ena hexen vart lite risig när nån inte dragit åt hjulmuttern ordentligt. 
Sugen på snappy kittet med.. Men Ett tips! Köp slangar från maffian. Dom har backventiler med. Då kan man få sitt eget snappy utan att behöva lägga ut pengar för att det just är ett snappy. Det enda man får ordna med är juh gummit med 3 hål i. eller göra ett eget avlutfnings hål i tanken.
Jag har grejjer på från maffian. Ska se om jag får ihop det.
Måste få tag i en gängtapp som är LIIIITEN så man kan gänga i en plugg i hålet på mitt DDM tanklock.
Jag har grejjer på från maffian. Ska se om jag får ihop det.
Måste få tag i en gängtapp som är LIIIITEN så man kan gänga i en plugg i hålet på mitt DDM tanklock.