Är detta det bästa sättet att visa bilder på forumet, eller bör jag skaffa photobucket eller liknande?
Kalles 5T
-
Kalleballe
- Phone Number: 0709998877
Kalles 5T
Detta är hur långt mitt projekt kommit än så länge
Väntar dock fortfarande på sms-aviseringen.
Återkommer med bilder på godsakerna så fort jag hämtat dem.
Är detta det bästa sättet att visa bilder på forumet, eller bör jag skaffa photobucket eller liknande?
Stock HPI Baja 5T gryddad med lite uppdateringar.
Re: Kalles 5T
Ännu en T Grattis!
Du har bara ett visst antal bilder du kan lägga upp. Så lägg upp dom här till det tar stopp.
Kul med flera bilar!
Du har bara ett visst antal bilder du kan lägga upp. Så lägg upp dom här till det tar stopp.
Kul med flera bilar!
Grattis till Grymt Bilen! 
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Grattis!!! 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Fan vad roligt att bilen är på G. Jag och JRJ var ute igår kväll och körde vid Älvsjö mässans parkering. Hojta till så styr vi ihop en körning där framöver. Vi kan köra där även på kvällar då det är bra belysning..
GRATTIS TILL EN FIN JULKLAPP........

GRATTIS TILL EN FIN JULKLAPP........
Sweet! Grattis till köpet, så du ska basha sönder tantolunden nu framöver? =)
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
Kalleballe
OK här får ni bilder på prylarna. Inget speciellt men en början. Tyvärr fanns inte den olackade versionen hos leverantören kollade med tre olika butiker så det fick bli en vit. I Januari skulle den komma men tills dess kunde jag inte vänta. Men det är OK. Då kan denna bli experiment och bash karossen. Utöver en stock T5 så blev det också:
ATX Front & Rear guards
Outwears till luftfilter, Flywheel & Pullstart.
DDM Kopplingshus
Killer RC killer cables.
Jag har tänkt att jag skulle tejpa foamen innan jag bashar första gången. Å så ska det inhandlas nya däck pronto. Tänkte börja med Hostile Crushers. Men även köpa MXTs vid senare tillfälle. Tar gärna emot tips på saker jag bör göra innan jag kör första gången och vad för saker jag bör köpa närmast som är benäget att gå sönder.
@Stenelux. Jag kommer höra av mig var så säker. Tyvärr hinner jag inte innan jul. Men i mellandagarna ska det köras.
@SX3.
Varför inte 
ATX Front & Rear guards
Outwears till luftfilter, Flywheel & Pullstart.
DDM Kopplingshus
Killer RC killer cables.
Jag har tänkt att jag skulle tejpa foamen innan jag bashar första gången. Å så ska det inhandlas nya däck pronto. Tänkte börja med Hostile Crushers. Men även köpa MXTs vid senare tillfälle. Tar gärna emot tips på saker jag bör göra innan jag kör första gången och vad för saker jag bör köpa närmast som är benäget att gå sönder.
@Stenelux. Jag kommer höra av mig var så säker. Tyvärr hinner jag inte innan jul. Men i mellandagarna ska det köras.
@SX3.
Riktigt bra första upgrades. En annan pryl som pajjar nästan omgående på just 5Tn är pinjongskruven. Byt till en med 12,9 hårdhet så blir det något bättre. På sikt bör du nog satsa på en Turtle racing HD clutch system men det kostar ju en del.
Är också riktigt sugen på Crusher däcken. RCmaffian har bra pris.
Du kan väl avlägga rapport??
Billös expertkommentator..
Ja, Men hjälp inte med 12,9 hårdhet, jag kör i floby då gick sönder 12,9Bjuggen wrote:Riktigt bra första upgrades. En annan pryl som pajjar nästan omgående på just 5Tn är pinjongskruven. Byt till en med 12,9 hårdhet så blir det något bättre. På sikt bör du nog satsa på en Turtle racing HD clutch system men det kostar ju en del.
Jag ska köpa den Turtle racing HD clutch system eften jul!
Grym bil!!! Du lär ju märka vad som går sönder om man säger så! Bara byta efter hand!
- Rallyfinnen
Funkar rätt bra att bara fila till profilen på axel och drev så passningen blir bättre också, sedan fyller du ordentligt med locktite (jag har använt grön locktite) emellan för att ta bort det sista glappet mellan axel och drev, så ska det nog hålla rätt bra! Försök få det så rakt som möjligt innan du drar skruven också.
-
Kalleballe
Tack för tipsen. Har lite planer för framtiden och undrar om någon vet om ett bra företag som kan powder coating åt en?
Jag kan ju alltid lacka själv men det skulle vara schysst med grymt med snygg powder coating på ett par delar.
Jag kan ju alltid lacka själv men det skulle vara schysst med grymt med snygg powder coating på ett par delar.
huSSe har skickat sina grejer någonstans. Men det var nog eloxering han gjorde förresten.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
alu anodiserar man och metall eloxerar man.
skickade mina grejer till en firma i skåne.
skickade mina grejer till en firma i skåne.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
-
Kalleballe
@huSSe, men vad gjorde företaget åt dig? Anodiserade/eloxerade eller powder coat
Om du minns får du gärna ge mig deras namn och kontakt uppgifter så jag kan ringa och kolla prisuppgifter.
Under mellandagarna tänkte jag lacka karossen till något i den här stilen, vad tycks?
Under mellandagarna tänkte jag lacka karossen till något i den här stilen, vad tycks?