Ftx är exakt samma bil som Nutech tb2. Det är bara den Engelska distin (Cml) som döpt om den till Ftx istället.
Jag är helt ny inom ls och har bara haft ett par 1/8 buggys som jag knappt använt de senaste åren så man kan lugnt säga att jag är rätt grön.
Det finns två Ftx modeller, Punisher som är buggyn och Destroyer som är deras Mt. Båda är 4wd med 3 diffar.
De använder samma delar men destroyern är bredare och många breddar punishern eller som i mitt fall köper Mt'n med buggy däck och kaross. Destroyern har dessutom ännu fetare dämpare (30mm!).
Jag beställde från Freeprawn Racing i Uk och servicen från Nigel har varit outstanding så här långt och fick även 400 kr i rabatt
30 pund i frakt för så här stora saker tycker jag är helt ok oxå.
Jag vet att finnen är nyfiken på vad jag beställde, det blev:
Destroyer med fatboy kaross (går att köra sidepipe med den och är snygg oxå), 26cc CY och köpte även sideguards så det förhoppningsvis blir lite mindre skit/snö i bilen.
Efter att ha lagt ner massa timmar på att läsa om bilen så verkar den faktiskt vara av väldigt hög kvalite med lite problem. Det finns dock 2 kända problem, diffhuset i bakre diffen och servoarmen för styrningen.
Nigel skickar med ett par extra V2 diffhus ifall bilen har v1. De har förstärkt ver 2 så får se om det räcker, annars får det bli alu hus baktill.
Vi har precis flyttat från England så budgeten är lite tight för tlilfället.
En hel del verkar låsa mittdiffen eller iaf köra ned rejält seg olja (upp till 500k) för att få bättre driv baktill.
Ok, nog med tjafs. Bilder etc kommer när jag fått pärlan.
Med lite tur kommer den i slutet på veckan.