Klart du inte ska slakta den! Köp en till i så fall!J.A racing wrote:Kanske skulle ta tag i och beställa lite reservdelar, eller ska man slakta bilen och sälja den i delar och köpa en V4 RR istället.
JA´s HPI racing 5B baja SS
Re: Johans HPI Baja 5B SS
- J.A racing
Då vart det lite reservdelar idag då.
Alloy Differential Case Set
TeamFastEddy Complete Professional Series Bearing Upgrade Kit for HPI Baja 5B/5T
Snappy RC Superior eClips for HPI Baja
SS´n lever vidare de var bara lite lösa funderingar som cirkulerade här om dagen, men en V4 vore ju inte helt fel nu till vintern.
Skulle nog sakna SS´n varje dag om jag gjorde mig av med den. 
Alloy Differential Case Set
TeamFastEddy Complete Professional Series Bearing Upgrade Kit for HPI Baja 5B/5T
Snappy RC Superior eClips for HPI Baja
SS´n lever vidare de var bara lite lösa funderingar som cirkulerade här om dagen, men en V4 vore ju inte helt fel nu till vintern.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
Då har jag grottat lite mer i varför min diff rasade och i samråd med Dave (TR), så nu är ett nytt quickdiff hus på väg till mig! Det är bra med dom som verkligen är måna om sina kunder. 
Vad hade hänt med ditt gamla diffhuset?
Losi 5ive-t
Kraken Vesla.5
MCD XR5
Kraken Vesla.5
MCD XR5
- J.A racing
Mackan666 wrote:Vad hade hänt med ditt gamla diffhuset?
Det som hänt är att diffen kunnat röra sig i sidled i huset och därmed tryckt ut lagren mot kanterna på TR huset och sen har själva HPI diffhuset kunna vandrat i sidled i lådan. Till följd av detta så har HPI huset slirat i inre lagerbanan och glappat upp sig + att lagren blivit lite glappa med. Fast största felet är att "lagersätena" för dom 2 stora lagren är ner slitna nu.
- J.A racing
Så då är bilen isär plockad har tagit ur motorn, kluvit chassit, tagit ur tank/radiolåda. Får se om det blir lite mer mecka imorgon, då står framvagnen på tur med RPM armar mm. Skulle iof vilja ha en alu Bulkhead innan, men dom är ju slut. 
Vintern är lång... bara att vänta!
- J.A racing
För min del kommer den nog gå för fort i en aspekt... men annars är ju som sagt vintrarna sjukt långa!
- J.A racing
Blev inget SS meck idag då jag fick nog av 1:1 meck, men jag har ju ingen brådis 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
J.A racing wrote:Mackan666 wrote:Vad hade hänt med ditt gamla diffhuset?
Det som hänt är att diffen kunnat röra sig i sidled i huset och därmed tryckt ut lagren mot kanterna på TR huset och sen har själva HPI diffhuset kunna vandrat i sidled i lådan. Till följd av detta så har HPI huset slirat i inre lagerbanan och glappat upp sig + att lagren blivit lite glappa med. Fast största felet är att "lagersätena" för dom 2 stora lagren är ner slitna nu.
Låter som att detta är ett problem på flera TR QD lådor då.....
Jag schimsade in min och med litel blå loctite sitter lagren fast i lådan, och det enda glappet som finns är glappet i själva lagren....
Undrar om det inte borde ha varit ett fräst spår för nån form av o-ring i lagersätena för diffen ?
Just bara för att låsa fast diffen i sidled.
- J.A racing
Ja man får se hur det nya huset ser ut om det är smalare, sen kommer nog jag att limma lagren med Loctite´s cylindrisk fastsättning. Sen blir ju diffen fullt lagrad och inga bronze lager kvar. 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Jag sätter en peng på att både det nya jag kanske får, och det nya du får är exakt likadana som de vi redan har....
Tror inte de ändrar produktionen utan att de får en massa returer....

- J.A racing
Nja säg inte de, jag förklarade mitt problem och krävde inget nytt hus. Och fick egentligen bara tillbaks ett mejl med ge mig din adress så skickar jag ett nytt. Sen har jag läst nått om att det ev kunde vara fel mått på dom tidiga husen, men jag vet inte om det är så. Ställde den frågan med men de svarade han inte påCarbon-Dave wrote:Jag sätter en peng på att både det nya jag kanske får, och det nya du får är exakt likadana som de vi redan har....