Husse hade du den där GH grejen till framvagnen på railbygget?huSSe wrote:huSSe håller med lusse.
rejäla grejer inte världens finaste finnish.
men kvallen är på på
JA´s HPI racing 5B baja SS
- J.A racing
Re: Johans HPI Baja 5B SS
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
De vart lite körning innan de vart kolsvart ute igen, och jag drog dit mina 5T hjul för att testa den nya V-stacken. Och förut fanns det en liten tvekan med 5T hjulen jämfört med 5B hjul, men inte nu längre nu går den som med 5B fast med 5T hjulen monterade.
Kanon tack Jan-Erik för all support och svar på alla frågor som blivit på sistone.
Bytte även till blå (hårdare) fjädrar bak och det vart perfekt, nu beter sig bilen som den ska bak och inget cheva gung.
Blir inte klok på alla 5T trådar som ploppar upp nu för tiden, kan ev kanske bli en ombyggnad under vinter´n ändå.
Bytte även till blå (hårdare) fjädrar bak och det vart perfekt, nu beter sig bilen som den ska bak och inget cheva gung.
Blir inte klok på alla 5T trådar som ploppar upp nu för tiden, kan ev kanske bli en ombyggnad under vinter´n ändå.
Hmmm....det blev skillnad alltså
Vad är det som gör att man får mer vrid med den där Blur stacken? Är det att insuget blir längre tack vare den där "tratten"?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jadu
men den förra som medföljer filterkittet är en stack bara för att kunna montera filtret och denna från Blur/RC racing är anpassad till dessa motorer och ger faktiskt en märkbar skillnad. 
Jaha... då får det bli en sådan med sen!!!
- J.A racing
Ja men du har ju 5T drevningen så du behöver ingen sån!S 500 R wrote:Jaha... då får det bli en sådan med sen!!!
- J.A racing
Tråkigt med detta mörker redan, funderar på att riva isär bilen och gå igenom den inför nästa säsong. Fast jag väntar nog tills det inte blir nån mer körning pga snö. Har funderat på att ev byta färg på allt orange till nått annat fint.
men jag vet inte de är ju rätt jobbigt att riva isär precis allt.
Har fortfarande inte släppt konverterings tankarna heller, en fet pickis vore ju inte helt fel.
Med Dodge eller Cheva front i så fall. 
För mycket vrid kan man inte få för lite av!J.A racing wrote:Ja men du har ju 5T drevningen så du behöver ingen sån!S 500 R wrote:Jaha... då får det bli en sådan med sen!!!
Dette svaret måtte jeg tenke en stund på...men jeg kom frem tilS 500 R wrote:För mycket vrid kan man inte få för lite av!
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
Det kan du fundera på EgonEgon wrote:Dette svaret måtte jeg tenke en stund på...men jeg kom frem tilS 500 R wrote:För mycket vrid kan man inte få för lite av!![]()
Vad är det han funderar på? Och varför är det så roligt?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Nu fick jag besked från Al "Overkill" att mina övre bakre alu armar nästan var klara och skickas på fredag. Det ska bli spännande och se om det blir nå stadigt, Dessa är speciellt gjorda till Hostile hubbarna och har anpassats efter mina önskemål ang 3-4 graders cambervinkel.

- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
det beror nog på i vilket sammanhang det är. 

Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
schaise va grymt!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Riktigt nice J.A! Nu är det riktigt när jag jag tar bort din tråd HAHAHAHA