Har även lagt ut förfråningar hos olika plastföretag i sverige för att få så bra pris som möjligt på lexan arc som är 1mm tjock.
Det är DYRT ! med lexan.....
Ojdå, det blir en tunn kaross.Ska den helst inte vara tjockare?Diesel wrote:Jag jobbar på att få ihop material som är lämpig till att göra pluggen av.
Har även lagt ut förfråningar hos olika plastföretag i sverige för att få så bra pris som möjligt på lexan arc som är 1mm tjock.
Det är DYRT ! med lexan.....
Jäklars vad dyrt det varDiesel wrote:Uch ja.... glömde skriva ... fick pris på lexan idag. En ark för att kunna göra 1 kaross i 1.5mm tjock lexan kostar 376 kronor + moms.(470 pengar)
Men vid köp av större mängder så kunde priset vara förhandlingbart......
det ær ju billigt!Diesel wrote:Uch ja.... glömde skriva ... fick pris på lexan idag. En ark för att kunna göra 1 kaross i 1.5mm tjock lexan kostar 376 kronor + moms.(470 pengar)
Men vid köp av större mängder så kunde priset vara förhandlingbart......
Jag tänker att en1 mm lexan som vakuumformas blir tunnare när man drar ut den i en vakuum form, Jag vet inte om jag förklarar mig rätt. Förstår du vad jag menar?Diesel wrote:Nja.... tunn , det vaet jag inte .
En Proline kaross som Jessans bubbla är inte mer än 0.96 mätt med digitalmått. ( om man nu skall vara petig)
Så dom är inte heller mer än 1 mm tjocka.
Men för säkerhetens skull så har jag funderat lite på vad du skrev , så det blir 1.5 mm istället.
MEN ! det blir väldigt mycket jobbigare att forma det rätt. Men vi provar , och skulle det inte fungera så får det bli 1mm.
Nu skall jag ut i garaget med ett par goa kalla pilsner och skall börja på "pluggen"![]()
Fy faan vad det kommer bli dammigt överallt.
Det är nåt sådder som jag tänker också..J.A racing wrote:Så tänkte jag med 1 mm lexan måste ju bli som glapack plast folie innan den är klar eller?
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests