WT-990...
2-bolt = WT-771 (På 2-bolt kan man velge forskjellige forgassere....)
4-bolt = WT-813 / 990 ( 4-bolt = KUN WT-813 / 990...!)
Du kommer inte att ångra dig.Den är lätt inställd och ger en kvickare respons...waqr wrote:Hehe...ok, då slutar det väl med att man får köpa en WT 990 och testa då![]()
Tack!
Håller medLusse wrote:Du kommer inte att ångra dig.Den är lätt inställd och ger en kvickare respons...waqr wrote:Hehe...ok, då slutar det väl med att man får köpa en WT 990 och testa då![]()
Tack!
Jag måste säga att jag hade inga större problem med att justera in min 813, men 990 är nog lite lättare.Bjuggen wrote:waqr wrote:Hehe...ok, då slutar det väl med att man får köpa en WT 990 och testa då![]()
Grymt lättskruvad. Sen finns det ju god marginal för storkubikare. Kör med 34mm cylinder och 28 vev portad av Rallyfinnen och ger nästan 4,5 hk. finns gott om soppa.
Egon wrote:
Hvis dette var tilfellet, så var/er det noe annet som er galt, i 99,99% av tilfellene så drar motoren inn falsk luft et eller annet sted, det er overhodet ikke noe problem å bruke en WT-771 forgasser på en 4-bolt 36mm, og fremdeles justere slik at den inte går snålt.
Problemet med 603, 668, och 771 er at blandingsforholdet blir galt.......du har helt rett i at disse forgasserene gir alt for lite bensin, men dette er fordi blandingsforholdet blir galt.......ikke fordi du ikke kan justere dem fete......
Det Waqr hadde lest et eller annet sted i USA, MÅ være for en stock 4-bolt, jeg har prøvd maaaaaange ganger med 771 fordi 813 er et rent helv... å justere inn, men da balanserer man helt på kanten av stupet. Jeg har ødelagt 4-5 motorer med 771 forgassere, så på en 4-bolt 36mm frarådes dette på det sterkeste.....!
De ca 7% som er forskjellen på en 2-bolt och en 4-bolt gjør en stoooor forskjell. For folk flest er det vanskelig å se/skjønne forskjellen, men hvis man vet at en stock G240 (4-bolt 23cccc) kommer orginalt med WT-813 forgasser, så kan man jo prøve å kjøre en stock G230 (2-bolt 23cc) med en WT-813 forgasser....den vil drukne i bensin umiddelbart...
Jeg kunne gått djupere inn i dette, men det er tidligt på morgene......orker inte skrive en hel avhandling om emnet nu......
Sorry, men Paco tar x-tremt fel..!!Mcd powa wrote:jo min 813 är det mycket skruvande med dock tror jag största felet är att reed tungorna var skadade enligt packo ska inte det synas nån glipa imellan dem jag hade några hundradels mm . Dock ska jag köpa en 990 då jag är mera åt lättskruvat hållet och har dåligt tålamod.
813 har ju ax pump medan det är skrotat på 990 in
Dette er 100% korrekt.....Jimmy wrote:Jag tror förgasarna är i storleks ordning minsta först Wt-603,Wt-668,Wt-771,Wt-813,Wt-990 men jag vet inte om Wt -990 är större än Wt -813
Husk Rallyfinnen, at en pipe som virker, varver, eller gir godt med torque, ikke nødvendigvis gir det samme på en annen motor......Rallyfinnen wrote: Jag har inte koll på alla beteckningarna på olika förgasare..Är det 813 som satt monterad original på Zenoah och CY?
Ser ut som fögasaren på min (tidiga) 230RC är märkt WT 603? Den kunde jag inte få att bluddra på höga varv med pipa på heller när jag körde den i bänken. Den gick inte för magert, men det fanns heller ingen vidare marginal att feta på.

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests