Nätmodden på motorn verkar helt klart sund så den ska jag göra innan motorn monteras sen. Mycket bra!
Markus Baja 5T SS
Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds.
Outerwears till luftfilter och dragstart har jag redan, det kom igår
Nätmodden på motorn verkar helt klart sund så den ska jag göra innan motorn monteras sen. Mycket bra!
Jag var tyvärr dålig på att uppdatera igår. Hade fullt upp med monteringen och kunde inte släppa verktygen 
Har grejjat vidare idag och bilen är så gott som klar.
Just nu tar jag en liten paus innan jag fortsätter löda och grejja för att få fast killswitchen på spolen.
Ladda modemen för nu blir det bilder!
Nätmodden gjord på motorn. Mässingsnät och kemisk metall (superstål)

Har grejjat vidare idag och bilen är så gott som klar.
Just nu tar jag en liten paus innan jag fortsätter löda och grejja för att få fast killswitchen på spolen.
Ladda modemen för nu blir det bilder!
Nätmodden gjord på motorn. Mässingsnät och kemisk metall (superstål)

Den där kopplings hållan lär du få byta ganska så snart. Kanske lika bra byta till en i aluminium. Öppen eller stängd ,beror på lite var du kommer att köra mest. Blir det grustag så satsa på en heltäckt..
En sådan här texp. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4615/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
En sådan här texp. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4615/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jo jag tyckte att det såg lite väl öppet ut där med tanke på att jag kommer köra i mycket sand, jord och annan dynga.
Hittade fler hål på motorn som ska nätas framöver. Mellan cylinder och plastkåpan, precis under insugs och avgasporten.
Hittade fler hål på motorn som ska nätas framöver. Mellan cylinder och plastkåpan, precis under insugs och avgasporten.
Jag skulle säga att kör till det går sönder och byt sen. Enligt mitt tycke så köp rejäla grejer sen så som TR eller GH osv.
Är original kopplingsklocka dålig? Så dålig att det kommer rasa där?
Isåfall skulle jag ju beställa hem en bättre koppling och ha i reservdelslådan..
Isåfall skulle jag ju beställa hem en bättre koppling och ha i reservdelslådan..
Jag har hört att svetts fogen som håller axeln spricker på kopplings klockan. Min hann inte gå sönder fören jag bytte till den här. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4813/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Okej, ja är det så klent gods så det spricker i fogarna så kan man ju räkna in en ny koppling i budgeten redan nu.
Eller så får jag köra lugnt bara

Eller så får jag köra lugnt bara
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
FJS bara det som gäller!
dom är grym dom hostile mx!
dom är grym dom hostile mx!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Och hur roligt är det?markusb wrote:Okej, ja är det så klent gods så det spricker i fogarna så kan man ju räkna in en ny koppling i budgeten redan nu.
Eller så får jag köra lugnt bara![]()
FJS? Fullt Jätteöppet Spjäll?
Nä, köra lungt får nån annan göra.. här är det digitalgas som gäller, haha
Ja Hostile MX däcken verkar grymma. Jag hoppas dom river upp dom öländska alvaren så som jag tänkt mig
Lite mer uppdatering då,
Har fått ordning på killswitchen nu. Kopplade den parallellt med stoppknappen.
Satte en gummigenomföring in i radiolådans bakkant samt en LED i locket som påminner mig om att stänga av brytaren efter körning.
Bytte kontakten på LED-utgången på killer beet. Köpte aldrig nån lysdiodkabel och kontakten dom använder är nån specialare som jag inte sett innan. Slängde dit ett kontaktpar från en slaktad video
Ska man ställa failsafen till max broms eller runt 50-75% bara? Just nu står den på ca 75% broms.
Lite bilder igen!

Nu är det dax att ta sig an karossen och ge den lite färg.
Nä, köra lungt får nån annan göra.. här är det digitalgas som gäller, haha
Ja Hostile MX däcken verkar grymma. Jag hoppas dom river upp dom öländska alvaren så som jag tänkt mig
Lite mer uppdatering då,
Har fått ordning på killswitchen nu. Kopplade den parallellt med stoppknappen.
Satte en gummigenomföring in i radiolådans bakkant samt en LED i locket som påminner mig om att stänga av brytaren efter körning.
Bytte kontakten på LED-utgången på killer beet. Köpte aldrig nån lysdiodkabel och kontakten dom använder är nån specialare som jag inte sett innan. Slängde dit ett kontaktpar från en slaktad video
Ska man ställa failsafen till max broms eller runt 50-75% bara? Just nu står den på ca 75% broms.
Lite bilder igen!

Nu är det dax att ta sig an karossen och ge den lite färg.
Snyggt jobbat 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Tack gubbar!
Alltid lika svårt att bestämma sig för lacken.. har vit och svart faskolor.. och så har jag tillräckligt med custom color testarossa-röd på spray... fast röd vet i tusan om det skulle se klokt ut på en buggy
Ska ge mig ut på bildjakt och leta inspiration!
Alltid lika svårt att bestämma sig för lacken.. har vit och svart faskolor.. och så har jag tillräckligt med custom color testarossa-röd på spray... fast röd vet i tusan om det skulle se klokt ut på en buggy
Ska ge mig ut på bildjakt och leta inspiration!
[quote="markusb"]FJS? Fullt Jätteöppet Spjäll?
FJS= Fullt jävla spjäll
Det är Husses citat 
FJS= Fullt jävla spjäll
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586